Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از معرفی سه کارگاه ساختمانی متخلف به مراجع قضایی خبر داد.

محمد ذاکر شیخ زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: در اجرای طرح تشدید بازرسی و نظارت بر عملکرد ایمنی کارگاه‌های ساختمانی، سه کارگاه متخلف شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طرح تشدید بازرسی و نظارت بر عملکرد ایمنی کارگاه‌های ساختمانی از 25 آذرماه سال جاری آغاز و تا پایان سال ادامه خواهد داشت، افزود: از زمان آغاز این طرح تاکنون، 37 مورد بازرسی از کارگاه‌های ساختمانی سطح استان با همکاری دستگاه‌های وظیفه مدار انجام شده است.

شیخ زاده با اشاره به اینکه کارگاه‌های ساختمانی ناایمن پس از شناسایی و ابلاغ نقایص به کارفرمایان، یک هفته فرصت دارند تا نسبت به رفع آن اقدام ورزند، گفت: در شرایطی که کارگاه‌ها پس از انقضای فرصت داده شده نسبت به رفع نقص اقدام نکرده باشند، بر اساس مقررات فصل 11 قانون کار به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۴۳۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سيصد و چهل کارگر ساختمانی در سال گذشته در حوادث ناشی از کار فوت کردند. رعیتی فرد افزود: اين آمار هر چند نسبت به سال 1401 ، ۲۲ نفر کاهش داشته است، اما نیاز است که تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برای بیمه، ایمنی و آموزش کارگران اهتمام ویژه ای داشته باشند.
رعیتی فرد گفت: حوادث ناشی از کار در سال ۱۴۰۲، بیش از ۹/۵ درصد کاهش نشان می‌دهد که بطور میانگین در دو سال گذشته حدود ۷/۵ درصد کاهش یافته است.
معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۳۸ درصد حوادث کار، در کارگاه‌های ساختمانی است و حدود ۵۰ درصد فوتی ناشی از حوادث کار، در کارگاه‌های ساختمانی است.
وی ابراز امیدواری کرد با تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی و بهداشت شغلی برای کارگاه‌هایی زیر ۱۰ نفر با کمک شرکای اجتماعی، حوادث کار کاهش پیدا کند.

دیگر خبرها

  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • شناسایی ۶۵۰ کارگاه پرخطر در قزوین
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه «اکسپو» با سه محور برگزار می‌شود
  • حضور غرفه سیستان و بلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • حضورغرفه سیستان وبلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • معرفی سیستان و بلوچستان با ۳ غرفه در نمایشگاه «اکسپو»
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم