Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش الف، بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی، حقوق و مزایای مستمر کارکنانی که در سال 96 ماهیانه بیش از 50 میلیون ریال است و حقوق و مزایای مستمر مقامات موضوع 71 قانون مدیریت خدمات کشوری و مدیران عامل و اعضای هیات مدیره، روسای دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت و ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه و شهرداران مراکز استان‌ها و دریافتی اعضای شوراهای اسلامی شهر مرکز استان‌ها در سال 96 افزایش نمی‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس  وزیر علوم از پیگیری جدی این وزارتخانه درباره تصمیم کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در خصوص اعمال محدودیت در افزایش حقوق اعضای هیات علمی سال آینده اشاره کرد و افزود: تصویب تصمیم کمیسیون تلفیق در خصوص اعمال محدودیت در افزایش حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، مطمئنا تبعات منفی بسیاری خواهد داشت. امیدوار هستیم این مطلب در صحن مجلس به تصویب نرسد.

واکنش مخاطبان الف به صحبت های وزیر

اما موضع گیری وزیر علوم در قبال مصوبه کمیسیون تلفیق با واکنش بسیاری از کاربران الف روبه رو شد{لینک}اکثریت افراد اعتقاد داشتند که اساتید دانشگاه ها آن چنان که باید و شاید در دانشگاه ها حضور ندارند و ضرورتی برای افزایش حقوق آنها وجود ندارد. در ادامه مهمترین اظهارنظر مخاطبان در این باره آمده است.

* تصمیم درستی است. بسیاری از اعضاء هیات علمی هفته ای یکبار با دانشجو سر وکار دارند .

* برخی فقط برای تدریس چند واحدی که دارند در دانشگاه حضور پیدا میکنند و بقیه وقت خود را در سازمانهای دولتی مخصوص کار هستند. از قانون سوء استفاده میکنند. پول حرام زیر زبانشان مزه کرده است.

* این گروهی که شما می گویید حقوق شان چند برابر کارمندان عادی است ؟ چقدر کار می کنند ؟ فقط حقوق می گیرند یا از طرح های پژوهشی و گرنت و ... هم اسفاده می کنند ؟ افزایش چندانی نیاز ندراد چون اغلب در منازل سازمانی هستند و حتی اجاره خانه هم نمی دهند پس قطعا افزایش حقوق یک کارمند ضروری تر است تا کسی که بیش از 5 میلیون حقوق می گیرند. اگر کشور نیاز به صرفه جویی دارد همه باید کمک کنیم.

* فرد دیگری نوشته است: حقوق اعضاء هیات علمی در طی سه نوبت یعنی سالهای 84 و 89و 92 بصورت نا متعارف تحت عنوان فوق العاده ویژه افزایش داشته است ، یعنی در ان سالها در حالیکه بقیه کارکنان 10% افزایش داشته اند انها صدها برابر افزایش حقوق داشته اند! و الان فقط یک بند حکم ( فوق العاده ویژه ) انها به اندازه سه برابر حداقل حقوق کارمندان مشابه است !

* کاربر دیگری که خود را دانشجوی دکتری معرفی کرده نوشته است: هیچ هیات علمی دانشگاه در طول هفته 40 ساعت کار نمی کند. این قانونی است که در هیچ دانشگاهی در کشور اجرا نمی شود.به این خاطر که اعضای هیات علمی کارت ورود و خروج نمی زنند. حقوق 5 میلیونی برای کمتر از 20 ساعت کار در هفته ( اونم هر وقت دلتان خواست) از سرتان هم زیاد هست. تعداد اساتیدی که مستحق دریافت همین حقوق 5 میلیونی هستند کمتر از 10 درصد اساتید دانشگاه هاست. بقیه معمولا در کار بیزنس شخصی هستند.

* فردی که خود را رضا معرفی کرده می نویسد: من استادیارم وعضوهیات علمی.مقداری بیش از5 میلیون می گیرم.هیچ منبع درآمددیگری به جزحقوق ماهیانه ندارم.طبق قانون هیات علمی دروزارت علوم هیچ منبع درآمددیگری نداردنه اضافه کار(حتی اگرپست اداری قبول کند)اعتبارپژوهشی که هیچ ...باشه بعدازچندسال می دن نباشه بایدمفت پژوهش کنیم.حق التدریس گیرهمه نمی آیدواگرباشدشندرغازپس ازیک سال دوسال.اغلب همکاران مستاجرند(من خودم یک خانه قدیمی درمحله فقیرنشین وغیرایمن یادگارروزگارقبل ازاستادی دارم)هیچ وام وامتیازخاصی به مانمی دهند.وام مسکن ما ازوام معمولی بانک مسکن که به همه می ده کمرشکن تراست.من استادعلوم انسانی هستم.استادان دیگربا این وضع اگرشناخته شده باشنددوکارمی کنند:یاترک وطن یاشغل دوم درآمدزا .

* کاربر دیگری که خود را تبریزی معرفی کرده از شرایط نابرابر بین معلمان و اساتید دانشگاه نوشته است: اعضای هیات علمی دقیقا چیکار می کنن که چند برابر معلم ها حقوق می گیرن؟ موظفیشون که فقط 12 ساعت در هفته است معلم ها 24 ساعت. امکانات و محل دانشگاه کجا و مدارس کجا که از ته دره تا بالای کوه مدرسه داریم. سر و کله زدن با این همه بچه کجا و رفتار دانشجو با استاد کجا. مقالاتی رو که اساتید باهاشون ارتقا می گیرن 90 درصدش رو دانشجوها می نویسن و فقط اسم استاد مجانی توشه بدون اینکه کاری کرده باشه.

* در جواب مخاطب بالا، کاربر دیگری نوشته است: برادر گرامی نظر شما کاملا توهین است. حداقلش این است که اون معلم گرامی را هم همین هیات علمی تحویل جامعه داده است. شما که اطلاع ندارید حق ندارید توهین کنید. آموزش ساده ترین کار یک هیات علمی است. ولی این کجا و آن کجا؟

* براساس کدام قانون عدالت اسلامی ضریب ریالی حقوق هیئت علمی وقضات باضریب حقوق سایرین آنهم در مملکت تحریم شده 20برابر اختلاف داشته باشد.

* کاربر دیگری که خود را دانشجو و کارمند یک دستگاه دولتی معرفی کرده نوشته است: برخی از اعضای هیات علمی پُست و سِمت‌های زیادی در دستگاه‌های دولتی دارند و از صبح زود تا شب دیرهنگام از این اداره دولتی به آن اداره دولتی می‌روند و مبالغ زیادی در قالب حق مسئولیت، مشاوره و غیره دریافت می‌کنند. مگر نه اینکه هیات علمی تمام وقت باید «تمام وقت» در دانشگاه حضور داشته باشد؟!

* کاربر دیگری نوشته است: من دانشجوی دکتری سال آخرم. کارمندهای دانشگاه که خیلی بیشتر از حقشون میگیرن. باز استاد یه بدبختی برای مدرکش کشیده.

* اما فرد دیگری در پاسخ کاربر بالا نوشته است: بنده دانشجوی دکتری در یکی از دانشگاه های معتبر دولتی هستم. علاوه بر اینکه استاد راهنما هیچ نقشی در راهنمایی رساله ندارد، در ضمن بخشی از کارهای شخصی استاد راهنما همانند تدریس دروس و راهنمایی بعضی پایان نامه های ارشد بر عهده اینجانب می باشد و این روال در اکثر دانشگاههای دولتی وجود دارد. در نهایت هم مجبورم که دو مقاله به نام استادی بزنم که هیچ نقشی در پایان نامه نداشته و من ابزاری برای رشد و ارتقاء استاد راهنما هستم. بخدا همین حقوق هم از سرشان زیادی است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۵۱۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های آمریکا از دانشجویانی که شجاعانه علی‌رغم سرکوب شدید پلیس آمریکا، با تحصن و تجمع صدای مردم مظلوم غزه شدند، حمایت کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، متن نامه مسعود میرزایی به شرح زیر است:

به نام خدا

همکاران محترم؛ دانشگاه‌های ما به عنوان حافظان آموزش عالی و آزاداندیشی، باید به عنوان سنگری جهت تبادل آزاد نظرات و ایده‌ها عمل کنند. ما در دانشگاه فردوسی مشهد، عمیقاً احساس می‌کنیم که باید نگرانی خود را نسبت به سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز دانشگاه‌ها علیه جنگ غزه، و به طور مشخص‌تر، اقدامات و سیاست‌های بی‌رحمانه اسرائیل ابراز کنیم.

اقدامات خشنی که برای خفه کردن گفتمان آکادمیک در مورد این مسائل مهم حقوق بشری انجام شده، عمیقاً نگران‌کننده است. این نه تنها قداست و حرمت آزادی آکادمیک را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، بلکه مانع تلاش جمعی‌ ما برای دستیابی به حقیقت و عدالت می‌شود.

با توجه به تأثیر مخرب جنگ بر زندگی انسان‌های بی‌گناه از جمله کودکان، این وظیفه اخلاقی ماست که اقداماتی که حقوق بشر را نقض می‌کند، محکوم و در مورد این نگرانی‌های فوری و حیاتی جهانی، گفت‌وگوی باز را تشویق کنیم. به عنوان آموزگاران، ما باید از آرمان صلح و عدالت دفاع و اطمینان حاصل کنیم که جوامع دانشگاهی ما فضای امنی برای طرح انتقاد و حمایت از آرمان‌ صلح و عدالت هستند.

ما از همه دست‌اندرکاران می‌خواهیم که قاطعانه از این اصول حمایت کنند تا بر تعهد خود نسبت به آزادی اندیشه و کرامت انسانی مجدداً تاکید کنیم.

با احترام و دعوت به اقدام، مسعود میرزایی شهرابی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیئت علمی لغو شد
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی لغو شد
  • گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس
  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی