Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در برنامه تیتر امشب در خصوص چرایی گرفتار شدن تعدادی از هموطنان در جاده ها در شب گذشته تصریح کرد:سازمان هواشناسی هفته گذشته پیش بینی  ورود سامانه بارشی به کشور را اعلام کرد و رفته رفته اطلاعیه ها به اخطار تبدیل شد و بنابراین سازمان راهداری برای این شرایط آمادگی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:شب گذشته در  حدود 10 مسیر انسداد یافته داشتیم که  برخی از این مسیرها  مانند شمشک به دیزین  به طور معمول از قدیم انسداد دارند؛ در حال حاضر برخی از استان ها مانند آذربایجان غربی و شرقی هنور داراری کولاک هستند و جبهه بارشی در شرق کشور فعال است.

کشاورزیان درباره غافلگیری نیروهای امدادی در مواجهه با این سامانه بارشی تصریح کرد: کار ما امداد رسانی است  و میزان آمادگی و امکانات ما تعریف شده است و نمی توان این موضوع را غالفگیری نیروهای امدادی عنوان کرد ولی ابعاد قضیه را کمتر از این تصور می کردیم  .

وی افزود: ما نمی توانیم در این شرایط ریسک باز نگه داشتن راه را پذیریم  به طور مثال مسیر تهران قم، ساعت 12 دیشب بسته شد زیرا در  نیمه شب  دچارکولاک شدید شد و نفراتی که در مسیر بودند ترجیح دادند در مسیر حسن آباد از اتوبان خارج شوند و این امر موجب ازدحام شد.

این مقام مسئول تصریح کرد:شرایط شب گذشته به دلیل بارش شدید برف و همراه نداشتن زنجیر چرخ از سوی رانندگان سخت بود ،تمام فضاهای بین خودروها از برف پوشیده شده بود و مسیر 5 کیلومتر با نیروی انسانی و امکانات باید باز می شد اما اعتقاد به غافلگیری نیروهای امدادی و راهداری ندارم و این مسئله تعبیر درستی نیست .

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که چرا زودتر اقدام به بستن این مسیر ها نکردید گفت:ما هر زمانی مسیر را می بستیم تعدادی خودرو در مسیر باقی می ماندند و این مورد اتفاق می افتاد.

وی درباره ادعای عدم نمک پاشی اتوبان تهران قم گفت : با شروع برف در محور کرج تهران، ساوه و قم نمک پاشی کردیم و زمانیکه کولاک داریم برف دوباره به جاده بازمی گردد و در خصوص اتوبان قم باید گفت ترافیک از جنوب کشور به سمت قم می آید و چگونه می توان از قم اتوبان رامسدود کرد و موجب ایجاد مزاحمت برای مسافران شد؟

وی ادامه داد: اگر برف روبی نکرده بودیم چگونه خودروها ، مسیر قم به تهران تا حسن آباد ، مسیر 70 کیلومتری را طی کرده بودند؛ بلافاصله از ساعت 8 شب عملیات برف روبی و نمک پاشی آغاز شده بود .

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت:در اتوبان ساوه در بخشی از مسیر دو تریلی به هم برخورد کرده بودند و چرثقیل این دو خودرو را کنار زد و سپس خودروها عبور کردند و ترافیک به آرامی کم شد.

کشاورزیان در خصوص اتوبان کرج  تصریح کرد: چهار مسیر به سمت کرج به یک  مسیر  وارد می شوند که در شرایط عادی ترافیک سنگین داریم و به این موضوع شرایط جوی را اضافه کنید که موجب کند شدن مسیر و ترافیک سنگین شده بود.

وی افزود: در مسیر بازگشت به تهران تا  ساعت 22 مشکلی نداشتیم تا اینکه دو کامیون باهم تصادف کردند و دو ساعت طول کشید تا این تصادف مرتفع شود و ترافیک به اتوبان قزوین کشیده شد.

17 فرودگاه کشور درگیر شرایط نامساعد جوی

در ادامه گزارش اسفندیاری قائم مقام شرکت فرودگاههای کشور در خصوص وضعیت پروازها اظهار داشت: لزوم آمادگی برای فرودگاهها اعلام شده بود و 17 فرودگاه درگیر این مسئله شده بودند و خوشبختانه در 15 فرودگاه سطوح پروازی آماده شده است.

وی ادامه داد : با توجه به کاهش دید افقی در فرودگاه مهرآباد به صورت موردی پروازها  لغو می شود.

رفع خاموشی شمال غرب تهران تا ساعاتی دیگر

بر اساس این گزارش حقی فام معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در خصوص وضعیت شبکه برق در سراسر کشور تصریح کرد:در حال حاضر در تهران از 15 فیدر قطعی در صبح به 2 فیدر قطعی داریم که در شمال غرب شهر است و  در حال رفع مشکل هستیم که تا یکی دو ساعت آینده این مشکل مرتفع خواهد شد.

وی ادامه داد:در استان‌های گیلان، مازندران و البرز نیز شرایط عادی است و مشکلی نداریم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۷۸۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز شنبه ۸ اردیبهشت / ترافیک در کدام محورها سنگین است؟

آخرین وضعیت محورهای کشور برای امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین‌های کشور تا امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ به شرح زیر است:

بر اساس آخرین داده‌های ترافیکی، تردد روان در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) برقرار و محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

همچنین ترافیک در آزادراه قزوین - کرج - تهران حدفاصل مهرویلا تا پل کلاک و محدوده گرمدره، در آزادراه ساوه - تهران حدفاصل اورین تا دهشاد و در محور شهریار - تهران در برخی از مقاطع سنگین است.

محورهای مسدود غیرشریانی

۱- هشتگرد - طالقان

۲- کمربندی جدید خرانق - یزد

۳- اسپکه - بمپور

۴- یزد - دربید

۵- حاجی آباد - آهنگران

۶- رباط پشت بادام - بیاضه

۷- گلشن - سراوان

آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری، فارس، بعضی نقاط کرمان و جنوب یزد، ابرناکی و رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: یکشنبه این شرایط در ارتفاعات کرمان و بعضی مناطق بوشهر و غرب هرمزگان ادامه خواهد داشت و دوشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: سه‌شنبه سامانه بارشی از غرب کشور وارد و در ایلام کرمانشاه، کردستان، لرستان و جنوب آذربایجان غربی منجر به بارش می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: چهارشنبه سامانه بارشی ضمن تقویت، نوار غربی و بخش‌هایی از استان‌های بوشهر و فارس را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد و طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور ورزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مستعد موجب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

کد خبر 748304

دیگر خبرها

  • جاده کرج ـ چالوس بسته شد
  • چالوس سه روز بسته شد؛ مسافران از مسیر جایگزین استفاده کنند
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق شهر تهران
  • وضعیت راه‌های کشور؛ تردد روان در جاده‌های شمالی
  • جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران
  • پلیس راهور تهران : طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • جوی آرام در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز شنبه ۸ اردیبهشت / ترافیک در کدام محورها سنگین است؟
  • کتاب شام برفی به چاپ نهم رسید