Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایجاد کارگاه های تولیدی کوچک از وجوه مختلف دارای مزیت و صرفه اقتصادی بیشتری نسبت به سطح گسترده ی آن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آوای مهران،ایجاد کارگاه های تولیدی کوچک از وجوه مختلف دارای مزیت و صرفه اقتصادی بیشتری نسبت به سطح گسترده ی آن است، اول اینکه کارگاه های کوچک جهت راه اندازی به سرمایه ی زیادی احتیاج ندارد، دوم اینکه برای شروع فعالیت کارگاه های کوچک نیازی نیست تا بیرون از شهر باشید و برخی از همین کارگاه ها را می شود تا در سطح شهر و حتی داخل منازل مسکونی هم راه اندازی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب، استفاده از تمام ظرفیت های موجود کشور را برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید- اشتغال را ضروری کرده است، و یکی از راه های تحقق اقتصاد مقاومتی ایجاد کارگاه های خانگی و رونق تولید است.

در شرایطی که بسیاری از کارگاه های خیاطی به دلایل گوناگون از جمله واردات قاچاق پوشاک ترک و چینی و فقدان حمایت دولت از صنعت پوشاک با چالش مواجهند، خانواده های مهرانی توانسته اند با احداث کارگاه های خیاطی برای خانواده هایشان در منازلشان اشتغالزایی کنند.

در واقع با تحقق اقتصاد مقاومتی می توان  بسیاری از مشکلات جامعه مخصوصاً بیکاری که بسیاری از جوانان با آن  روبه رو هستند را برطرف کرد.

اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی ها و تأکید روی مزیت های تولید داخل و تلاش برای خود اتکایی است. بنابراین  برای اینکه بتوانیم در تحقق اقتصاد مقاومتی موفق باشیم باید اقتصاد مقاومتی مورد توجه همگان  باشد  تا بتوانیم در عرصه های مختلف به خودکفایی برسیم.

هستند افرادی که در راستای عمل به اقتصاد مقاومتی هم برای خود اشتغالزایی می کنند و هم به فکر اشتغال برای دیگران هستند.

به گفته سرهنگ روح الله جاویدان فرمانده سپاه ناحیه مهران در گفتگو با خبرنگار آوای مهران گفت: از سوی بسیج سازندگی ناحیه مهران به تعداد 6 نفر از متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: این طرح ها برای 15 نفر از بسیجیان عضو پایگاه های مقاومت خواهران اشتغالزایی کرده است.

تصاویر زیر مربوط به کارگاه های خیاطی کوچکی در شهرستان مهران است که با حمایت بسیج سازندگی این شهرستان ضمن کمک به اشتغال زایی در بهبود اقتصاد خانواده ها و نهایتا کشور هم کمک می کند.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۹۰۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با آغاز هفته گرامیداشت کار و کارگر، مراسم اعطای نشان «اقتصاد مقاومتی» به واحد‌های تولیدی نمونه کشور با حضور سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

در این مراسم مرتضوی ضمن تبریک هفته کار و کارگر گفت: کار و تولید عزت و اقتدار  مردم است. بیش از ۵ هزار نیرو در یک کارگاه تولیدی فعال هستند که بیش از نیمی از این جمعیت را زنان نخبه، تحصیل کرده و فعال تشکیل داده است.

وزیر کار گفت: از ۱۶ میلیون بیمه شده تامین اجتماعی در بخش کارگری، حدود ۳میلیون و ۷۹۰هزار  زن بیمه تامین اجتماعی هستند.

مرتضوی با توجه به جهش تولید با مشارکت مردم گفت: اساسا در حوزه اقتصاد اسلامی و اصول ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی اقتصاد دولتی، خصوصی وتعاونی تقسیم می شود که باید بالغ بر ۸۰درصد کل اقتصاد در دست بخش خصوصی باشد.

وی تصریح کرد: جهش تولید نیاز به تلاش دولت با مشارکت مردم دارد.

وزیر کار گفت: مانع زدایی از تولید و جلوگیری از مداخلات ادارات دولتی  از زنجیره تولید، از اقدامات مهم در راستای تحقق شعار سال است.جهش‌تولید بدون مشارکت مردم اجرایی نخواهد شد.

وی ادامه داد: امروز مردم در عرصه های مختلف اقتصادی خوش درخشیدند و در راستای حفظ و ارتقاء تولیدات داخلی پیشتاز بوده اند.

پیگیری امنیت شغلی زنان هستیم

همچنین در این مراسم نرجس بختیار خلج مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان گفت: در دولت سیزدهم توجه به بانوان بیشتر شده است و به عنوان اولویت کاری وزارت کار قرار گرفته است.

وی گفت:کمیته مشاور زنان و خانواده در دولت سیزدهم تشکیل و امور مرتبط با این کمیته به طور جدی در حال پیگیری است.

خلج ادامه داد: این کمیته امنیت زنان در اشتغال در راستای ازدواج و فرزند آوری را  در حال پیگیری است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای شعار سال تدوین شد
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد