Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: بیمه سلامت این استان در طی این چند روز 280 میلیارد ریال از مطالبات موسسات طرف قرار داد را پرداخت کرد.

دکتر محسن رعنایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در این هفته مطالبات پزشکان و درمانگاه ها تا پایان اردیبهشت ماه سال 96، مطالبات بیمارستان های دانشگاهی به جزء بیمارستان های دانشگاهی بجنورد تا پایان خرداد امسال و مطالبات بیمارستان های غیر دانشگاهی تا پایان تیر ماه سال جاری پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: همچنین مطالبات کلینیک های ویژه دانشگاه تا پایان مرداد ماه سال جاری و مطالبات داروخانه ها تا پایان شهریور و مطالبات بخش پاراکلینیک ها که شامل سونو گرافی ها، رادیو لوژی ها است تا پایان خرداماه سال 96 پرداخت شد.
وی اظهار کرد: پرداخت دو بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد و آیت الله هاشمی شیروان نیز برای اولین بار بوده است.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: یکی از اهداف پرداختی اخیر این اداره کل به دانشگاه ها و مراکز طرف قرار داد تامین منابع مالی لازم برای خرید دارو و تجهیزات پزشکی بیمارستان ها بوده است تا مراکز درمانی در ارائه خدمات به مردم دچار مشکل نشوند.
وی افزود: یکی از سیاست های سازمان پیگیری تخصیص منابع بودجه ای پایدار است که امیدوار هستیم با حمایت های نمایندگان مجلس شورای اسلامی بتوانیم این مهم را اجرایی کنیم زیرا که بر این باور اعتقاد داریم پرداخت به موقع مطالبات موجب افزایش کیفیت ارائه خدمات به بیمه شده ها می شود.
رعنایی گفت: هم اکنون 170 هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت همگانی و 80 هزار نفر نیز عضو صندوق کارکنان دولتی و صندوق سایر اقشار هستند.
وی اظهار کرد: بیمه شده های روستایی نیز شامل 520 هزار نفر در این استان است و 600 نفر نیز عضو صندوق ایرانیان یا خویشتن فرما هستند.
هم اکنون 90 درصد از جمعیت استان خراسان شمالی زیر پوشش خدمات بیمه ای هستند.
هم اکنون بیمه سلامت استان خراسان شمالی با 600 موسسه درمانی شامل بیمارستان های دولتی و غیر دولتی، آزمایشگاه ها، رادیولوژی ها، سونوگرافی ها، مطب پزشکان، درمانگاه ها و .. قرار داد دارد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون بیش از 140 پزشک عمومی، 200 پزشک متخصص و فوق تخصص در مراکز درمانی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی فعالیت می کنند.
همچنین 318 پزشک عمومی، متخصص، دندانپزشک، دارو ساز و آزمایشگاه به صورت آزاد نیز در این استان فعالیت دارند.
استان خراسان شمالی با جمعیت 864 هزار نفری هفت بیمارستان دولتی فعال، یک بیمارستان تامین اجتماعی و تعدادی درمانگاه دولتی و غیر دولتی دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۹۲۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: در دولت سیزدهم ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند در حالی که دولت‌های گذشته زیر بار این مسئولیت نرفته بودند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، سید محمد پاکمهر امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت_ در آئین افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: ۴.۵ میلیون زوج نابارور در کشور داریم که دولت سیزدهم این افراد را تحت پوشش قرار داد و این درحالی است که هیچ دولتی زیر بار این موضوع نرفته بود.

وی تحقق بیمه رایگان در کشور را دیگر دستاورد دولت سیزدهم دانست و افزود: ۱۲ میلیون نفر به صورت رایگان بیمه شدند که این موارد در راستای تحقق عدالت اجتماعی بود.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رکورد ایجاد تخت فعال بیمارستانی با ایجاد ۱۵ هزار تخت توسط این دولت شکسته شد و ۱۰ هزار تخت بیمارستانی دیگر در حال ایجاد است.

پاکمهر فعال شدن سه دستگاه ام آر ای به صورت همزمان در استان را دیگر اقدام مهم دولت در خراسان شمالی دانست و عنوان کرد: باید خدمات به مردم گفته شود تا حس ناامیدی به مردم منتقل نشود.

وی با انتقاد از کسانی که خدمات حوزه بهداشت و درمان را زیر سوال می‌برند، افزود: اگر با اشخاص مشکل دارید نباید خدمات به مردم را نادیده بگیرید.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: بیمارستان مادر و کودک مصوبه ۱۴۰۰ بود اما اکنون کلنگ زنی می‌شود در حالی که بیمارستان راز و جرگلان همزمان با این پروژه اعتبار گرفت و اکنون به حد قابل قبولی رسیده است.

پاکمهر با تاکید بر اینکه پروژه‌های بزرگی در حوزه بهداشت و درمان در خراسان شمالی در حال انجام است، گفت: اتفاقات خوب دیگری نیز در راه است اما هنوز هم سطح استان‌های دیگر نیستیم و باید بیشتر تلاش کنیم.

کد خبر 748464

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • رفع ابهام حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب در خوزستان+فیلم
  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها
  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد