Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار ابراهیم کریمی جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، در خصوص آخرین وضعیت و تعیین تکلیف طرح کسری و معافیت فرزندان ایثارگران، اظهار داشت: کار ثبت اطلاعات با ثبت‌نام 357 هزار نفر به پایان رسید و تا این لحظه دسته‌بندی افراد ثبت‌نامی بر اساس مشمولیت یا عدم مشمولیت انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا تصریح کرد: دسته‌بندی‌ها و پالایش افراد بر اساس اطلاعات ثبت‌نامی صورت گرفته و اسامی 20 هزار نفر از کسانی که مشمول کسری یا معافیت از خدمت می‌شوند نیز انتخاب شده است؛ اما یک ایرادی در کار است.

سردار کریمی در خصوص این «ایراد»، گفت: 20 هزار نفری که برای امسال انتخاب شده‌اند بیشتر در زمره کسانی هستند که 29-28 ماه خدمت عملیاتی دارند و در زمره مشمولان محسوب می‌شوند؛ تعداد اندکی هم هستند که در حال خدمتند؛ اگر بخواهیم به این روش اقدام کنیم حق تعداد زیادی از افرادی که مدت کمتری خدمت عملیاتی دارند تضییع می‌شود.

وی گفت: ما به دنبال شیوه‌ای هستیم که بتوانیم به گونه‌ای لیست افراد را اعلام کنیم تا همه ایثارگران در آن سهیم باشند و اجحاف و تضییع حقی صورت نگیرد و به گونه‌ای نباشد که کسر خدمت فقط مشمول تعدادی شود. 

این مقام ارشد سازمان نظام وظیفه به برگزاری جلسات در این زمینه اشاره و بیان داشت: جلساتی را با ستاد کل نیروهای مسلح، سازمان وظیفه عمومی و دیگر خبرگان این حوزه برگزار کردیم تا بتوانیم روشی را پیاده سازیم تا همه ایثارگران از کسری یا معافیت بهره‌مند شوند.

جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص زمان قطعی اعلام اسامی 20 هزار نفر کسری و معافیت خدمت، خاطرنشان کرد: فعلاً تاریخ خاصی را برای اعلام اسامی 20 هزار نفر مشخص نکرده‌ایم چرا که اولویت ما با توجه به آنکه مدافع ایثارگران هستیم انتخاب روشی است که بتوانیم یک راه‌حل منطقی و کامل را در پیش‌رو داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۰۸۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد مردم‌محور در دستور کار نظام شورایی کشور است

رئیس شورای استان خراسان رضوی گفت: رویکرد مردم‌‎محور در دستور کار نظام شورایی کشور است تا  این ارتباط تنگاتنگ بیش از پیش تقویت شود و  به طور خاص، ساختارهای مختلف شورای اسلامی استان در خدمت مردم باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی و به نقل از روابط‌عمومی شورای استان، در بیست‌ودومین جلسه شورای اسلامی استان، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو ضمن تبریک فرارسیدن سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هفته کار و کارگر اظهار کرد: گروه‌های مختلف جامعه شایسته خدمت صادقانه هستند و نظام شورایی در کشور را با حضور نمایندگانی از گروه‌های مختلف مردم، می‌توان چکیده جامعه دانست.

وی افزود: رویکرد مردم‌‎محور در دستور کار نظام شورایی کشور است تا این ارتباط تنگاتنگ بیش از پیش تقویت شود و به‌طور خاص، ساختارهای مختلف شورای اسلامی استان در خدمت مردم باشند.

رئیس شورای استان گفت: همکاری نزدیک و تعامل مستقیم شورای اسلامی استان با شوراهای اداری، کمیته امور زیربنایی و هیئت‌های حل اختلاف استان توانسته است دستاوردهای ملموسی در شکل‎‌گیری یک پایگاه اجتماعی برای مصوبات شورای استان داشته باشد و به همین دلیل است که همه باید خود را مسئول پاسخگویی به مردم بدانیم تا مطالبات عمومی، روح حاکم بر مصوبات شورای استان باشد.

کد خبر 747385

دیگر خبرها

  • شهدا سرمایه اصلی نظام هستند
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • رویکرد مردم‌محور در دستور کار نظام شورایی کشور است
  • خبر مهم برای مشمولان؛ به جای سربازی در این نهاد خدمت کنید
  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • پیش بینی حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان ایثارگران
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته اند
  • «وعده صادق» یاس و ناامیدی را بیش از پیش بر دل دشمنان افکند
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی