Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-26@01:29:54 GMT

کشف چندین تن هروئین و مرفین

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۲۵۲۰۴

کشف چندین تن هروئین و مرفین

ماموران گمرک یک محموله پیش ساز مواد مخدر به مقدار 15 تن و 750 کیلوگرم کشف کردند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمولهکشف شده شامل ۷۸۵ گالن بوده و از این مواد پیش ساز در تولید مواد مخدر از نوع هروئین و مرفین استفاده می‌شود. این محموله از کشور تایوان بارگیری شده بود و مقصد آن نیز یکی از کشور‌های همسایه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این محموله ترانزیتی تحت عنوان روغن موتور به گمرک شهید رجایی اظهار شده بود که با هوشیاری و اقدام به موقع ماموران گمرک و با رصد اطلاعات سامانه جامع گمرکی در رویه ترانزیت گمرک شهید رجایی کشف و ضبط شده است.

حبیب الله جناغ معاون صادرات و ترانزیت گمرک شهید رجایی در خصوص کشف این محموله بزرگ پیش ساز مواد مخدر صنعتی گفت:: با توجه به ارزیابی این کالا در مسیر قرمز و با تقاطع گیری و مغایرت در ورود اطلاعات و شکل ظاهری گالن‌ها نسبت به تخلیه محموله از کانتینر اقدام گردید و فقط دو ردیف ابتدایی این کانتینر به تعداد ۱۷۶ گالن ۲۰ لیتری روغن موتور و در قسمت عقب آن ۷۸۵ گالن به وزن تقریبی ۱۵۷۰۰ کیلوگرم انیدرید استیک (پیش‌ساز مواد مخدر) جاسازی شده بود.

بیش از ۱۵ تن پیش ساز مواد مخدر از نوع هروئین و مرفین کشف شد

مواد شیمیایی مکشوفه پس از آزمایش دقیق از نوع قوی اسید انیدرید استیک تشخیص داده شد که ماده اولیه ساخت هروئین است.

این پنجمین محموله پیش‌ساز مواد مخدر است که در سال جاری توسط کارشناسان گمرک شهید رجایی کشف و توقیف می‌شود.

گمرک ایران از ابتدای سالجاری تاکنون موفق به کشف بیش از ۶۰ تن انواع مواد مخدر سنتی، صنعتی و پیش ساز مواد مخدر شده است و رتبه نخست دنیا را در کشف انواع کالا‌های قاچاق بر اساس ارزیابی سازمان جهانی گمرک طی سال ۲۰۱۷ کسب کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۲۵۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۶ کیلوگرم مواد مخدر در اندیمشک کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمدقاسم رحیمی گفت: در راستای اجرای طرح امنیت محله محور و برخورد با سوداگران مرگ، مأموران انتظامی شهرستان اندیمشک با رصد اطلاعاتی ۲ دستگاه خودروی را شناسایی و در عملیاتی ضربتی آنها را توقیف کردند.

رئیس پلیس مواد مخدر خوزستان افزود: مأموران انتظامی در بازرسی از خودروهای توقیف شده مقدار ۶۶ کیلوگرم مواد مخدر را از نوع تریاک کشف کردند.

سرهنگ رحیمی تصریح کرد: در این ارتباط نیز سه نفر سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

کد خبر 6087005

دیگر خبرها

  • کشف ۸۰۰ گرم هروئین از مخفیگاه خرده‌فروشان مواد مخدر
  • غافلگیری حاملان ۴۳۵ کیلو موادمخدر در ریگان
  • غافلگیری قاچاقچیان در محل دپوی ۴۳۵ کیلو مواد مخدر در ریگان
  • کشف و ضبط ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در بروجرد
  • کشف ۱۱ کیلو حشیش دپو شده در منزل مسکونی در باقرشهر
  • پایان کار سوداگر مرگ در باقرشهر
  • ۶۶ کیلوگرم مواد مخدر در اندیمشک کشف شد
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در فرودگاه ژاپن
  • کشف محموله تریاک در پوشش بار هندوانه در قم
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات