Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@01:03:37 GMT

هتلداران می‌توانستند با سرمایه خود دلالی کنند

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۳۲۷۰۳

هتلداران می‌توانستند با سرمایه خود دلالی کنند

‌عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: هتلداران می‌توانستند با سرمایه‌ هنگفتی که در اختیار داشتند، دلالی کنند اما به ساخت هتل و اشتغال‌زایی روی آورند.

‌امیر شهلا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: اینکه عده‌ای با رانت وارد سرمایه‌گذاری در حوزه اقامتی در شهر مشهد شوند، توجیه اقتصادی هتلداران برای ساخت هتل را پایین می‌آورد زیرا آنها نمی‌تواند پابه‌پای مجموعه‌هایی که با رانت فعالیت می‌کنند، پیش روند و سهمی از بازار را به خودشان اختصاص دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: فردی که سرمایه خود را برای ساخت هتل هزینه می‌کند، قطعا می‌توانست با همین سرمایه هنگفت وارد مشاغل دیگر شود که ذاتا پتانسیل ارزش افزوده بیشتری داشت اما وارد شغلی شد که مولد و اشتغال‌زا است، در واقع هتلداری و سرویس‌هایی که در هتل ارایه می‌شود، یک صنعت به شمار می‌رود و چرخ زندگی افراد زیادی در شهر به این صنعت بستگی دارد.

رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی گفت: فردی که چنین هوشی داشته است که چنین سرمایه‌ای را برای خود رقم زند، می‌توانست دلالی کند، دلار خرید و فروش یا انبوه‌سازی کند و یا به خرید و فروش مسکن و ماشین اقدام کند، بنابراین نباید نگاه سرمایه‌گذاران را به دیدگاهی منفعت‌طلبانه خلاصه کنیم.

شهلا با بیان اینکه هتل‌سازی در یک بستر سرمایه‌گذاری عادلانه، منصفانه و بدون دخالت متغیرهای آمرانه قطعا قابل دفاع و دارای توجیه اقتصادی است، خاطرنشان کرد: زمانی که بنگاه‌ها، نهادها و سازمان‌های مختلفی که بخش خصوصی به شمار نمی‌روند، با استفاده از رانت‌های اطلاعاتی و مالی و منابع سازمانی به سراغ ساخت میهمان‌سرا و هتل‌آپارتمان می‌رود، توجیه اقتصادی ساخت هتل و هتل‌آپارتمان توسط بخش خصوصی از بین می‌رود.

وی ادامه داد: متاسفانه ما در مشهد با همین مساله مواجه هستیم، عده‌ زیادی در سازمان‌های مختلف علاقه‌مندند که برای کارکنان خود، واحدهای اقامتی بسازند و بسیاری از مسافرانی که وارد مشهد می‌شوند نیز در این مراکز اقامتی اسکان می‌یابند، بنابراین ما شاهد هستیم بخشی از ظرفیت هتل‌ها و اقامتگاه‌های در مشهد خالی هستند.

شهلا درباره ساخت میهمان‌سراهای ارزان‌قیمت خاطرنشان کرد: توافقی که در دولت نهم و دهم و دوره چهارم شورای شهر مشهد میان شهرداری و استان‌های مختلف انجام گرفت مقرر شد که واحدهای اقامتی ارزان‌قیمت برای استان‌های مختلف ساخته شود، شهرداری نیز متولی تامین زمین و ارایه پروانه ساخت رایگان به استان‌ها شد که قیمت تمام‌شده این واحدها به مراتب خیلی ارزان‌تر از قیمت واحدهای اقامتی بخش خصوصی است و این موضوع رقابت‌ میان بخش خصوصی را دچار ریسک و توجیه اقتصادی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را کم کرد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۳۲۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم هاکی روی یخ جوانان ایران از سد مالزی گذشت

به گزارش خبرگزاری مهر، اعضای تیم ملی جوان کشورمان که روز شنبه در سومین بازی خود در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا کویت را با نتیجه ۲۵ بر ۱ شکست دادند عصر امروز یکشنبه توانستند در آخرین دیدار گروهی خود مالزی را هم از سد راه بردارند.

ملی پوشان زیر ۱۸ سال ایران توانستند تیم مالزی را ۱۱ بر صفر شکست داده و راهی دور بعد شوند.

تیم ملی هاکی روی یخ جوانان ایران در دو دیدار مغلوب تایلند و ازبکستان شد و با پیروزی مقابل کویت و مالزی به دیدار پنجم و ششمی راه یافت که سه شنبه مقابل امارات برگزار می شود.

عنوان پنجم و ششمی آسیا برای جوانانی که دومین رویداد بین المللی خود را تجربه می کنند. عنوانی شایسته است که نوید روزهای خوش برای این رشته را همراه دارد.

کد خبر 6091508

دیگر خبرها

  • تیم هاکی روی یخ جوانان ایران از سد مالزی گذشت
  • مالیات بر سوداگری برای کند کردن تیغ سوداگران است/گام بلند مجلس برای هزینه دار کردن فعالیت های سوداگرانه و دلالی
  • عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه | وقتی برای معافیت‌ها سقف تعیین شود چه می‌شود؟
  • حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت  
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • به نام خدا، گل برای تراکتور!
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است
  • کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیرابجاد می شود