Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر لیدا حیدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت یک هزار و 298 عمل جراحی سزارین و یک هزار و 688 زایمان طبیعی در این بیمارستان صورت گرفته است.
وی ادامه داد: زایمان طبیعی یک امر بسیار طبیعی و شایع برای زنان در سن باروری است و از نظر علمی نیز بهترین نوع زایمان است.
متخصص و جراح زنان و زایمان با بیان اینکه 85 درصد زنان باردار می توانند به طور طبیعی زایمان کنند، خاطر نشان کرد: در همین راستا زایمان های نوین و بی درد برای کاهش دردهای طبیعی هنگام زایمان انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: زایمان های بی درد می تواند به صورت بی حسی موضعی یا با استفاده از داروهای بی دردی و همچنین بدون مداخله پزشک به صورت کاملا طبیعی انجام شود که لازمه آن آموزش های قبل از زایمان است.
دکتر حیدری در خصوص مادرانی که تجربه یک بار عمل سزارین داشته اند، گفت: با بررسی پزشک معالج در خصوص شرایط بیمار و جنین و ارزیابی های دقیق و تخصصی، زایمان بعدی این مادران می تواند به صورت طبیعی انجام شود.
وی با اشاره به اجرای طرح 'مامای همراه' در بیمارستان 29 بهمن تبریز گفت: این ماماها آموزش های فیزیولوژیک را قبل از زایمان آموزش می دهند و از زمان آغاز درد جهت کنترل های لازم در کنار بیمار حضور می یابند.
رئیس بیمارستان 29 بهمن تبریز در خصوص آمار مراجعان به این بیمارستان افزود: در 9 ماهه سال جاری 8 هزار و 936 نفر بستری و 268 هزار و 412 نفر نیز ویزیت سرپایی شدند.
به گزارش ایرنا، بیمارستان 29 بهمن تبریز وابسته به سازمان تأمین اجتماعی در زمینه ارائه خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی در بخش های زنان و زایمان، نوزادان، NICU، اطفال، جراحی های عمومی و چشم، ICU، داخلی، دیالیز و ارائه خدمات سرپایی در کلینیک های تخصصی و واحدهای پاراکلینیک به بیماران تحت پوشش سازمان و سایر مراجعان فعالیت می کند.
خبرنگار: مینا بازگشا ** انتشار: رستگار
6120/6183
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۰۴۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت فوت مردان ‌در استان زنجان بیشتر از زنان بوده است‌

ایسنا/زنجان مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: از تعداد فوت‌های ثبت شده در سال گذشته، ۵۷.۶ درصد مرد و ۴۲.۴ درصد زن بوده‌اند.

مهدی ژاله‌چیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: آمارهای ثبت شده نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۶ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن در زنجان فوت شده‌ است.

وی تصریح کرد: براساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد ۵۴۲۰ واقعه فوت به ثبت رسیده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۹ درصد افزایش داشته است.

ژاله‌چیان با اشاره به اهمیت ثبت به‌موقع وقایع حیاتی در استان برای داشتن داده‌های به‌روز، افزود: با تلاش‌های انجام شده و همکاری بین‌بخشی بیش از ۹۸.۳ درصد از وقایع فوت در استان در مهلت قانونی به ثبت می‌رسد که تلاش داریم این عدد را ارتقا دهیم.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان به ثبت بیش از ۹۹ درصد از ولادت‌ها در استان در مهلت قانونی نیز اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده در استان و استقرار نیرو در بیمارستان‌ها و فرهنگ‌سازی مناسب نزدیک به ۱۰۰ درصد از ولادت‌ها در استان در موعد اعلامی ثبت می‌شود و تلاش داریم درصد اندک باقی مانده نیز در زمان مورد نظر به ثبت برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گشایش دومین نمایشگاه بین المللی تخصصی ابزار و یراق آلات ساختمانی ایران در تبریز
  • تمایل بازار غیر رسمی به فروش ارز بیشتر است
  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • ثبت فوت مردان ‌در استان زنجان بیشتر از زنان بوده است‌
  • گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟
  • بوی خون و تعفن در میدان بهمن | وجود کابلهای فشار قوی مردم اطراف راه آهن را آزار می دهد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • تمایل زیمبابوه به استفاده از صنعت تراکتورسازی ایران