Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد به نقل از خبرگزاری علم و فناوری از استان گلستان ؛ حجت الاسلام والمسلمین علی کشوری دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی شامگاه گذشته ۱۴ بهمن ماه در گفت و گو اختصاصی با خبرگزاری علم و فناوری در خصوص بحران محصولات تراریخته در کشور اظهار کرد : متاسفانه آنچه که امروز نگران کننده است ، اینست که تعداد زیادی اسناد بین المللی روی میز مدیران قرار دارد که بدون اطلاع مردم و اینکه چه ضرری برای آنها دارد به تصویب رسیده و اجرا می شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سند STG2 سلامت غذایی مردم تهدید می کند

حجت الاسلام کشوری افزود : ذیل سند STG2 با ایده سلامت غذایی روبرو هستیم ، ایده ای که از طرف سازمان ملل و صهیونیست ها برای کاهش گرسنگی و فقر مطرح شده اما در ادامه بر استفاده از بذرهای تراریخته تاکید می کند و اگر این سند مبنای کشاورزی کشور ما قرار بگیرد بافت کشاورزی ما تغییر داده و 10 درصد تولید ناخالص داخلی ما از محصولات تراریخته می شود .

وی از رسانه ها خواست ایده امنیت غذایی بدون مبنای سلامت غذایی را نقد کرده و به چالش بکشند چرا که با روال فعلی و استفاده از بذور تراریخته سلامت مردم ایران با بحران مواجه می شود.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی خاطرنشان ساخت : پژوهش های موثق نشان می دهد که محصولات تراریخته از نظر روش تحقیق دچار اشکال است یعنی دستکاری ژنتیکی روی آنها صورت می گیرد ، اخیرا دانشگاه یزد تحقیقی انجام داده و گفته برنج مولایی سالم است ، متن و روح این گزارش در یک مدت ۹۰ روزه و بر روی جوجه انجام شده ، سوال ما اینست که چرا در یک مدت ۹۰ روزه این آزمایش انجام شده است ؟ دوره پژوهش باید میان مدت و بیشتر از ۹۰ روز بوده و یک دوره سه ماهه تحقیق قابل اطمینانی بدست نمی دهد .

مجلس شورای اسلامی هوشیار باشد

حجت الاسلام کشوری تصریح کرد : عجیب است که خود سازنده و صادر کننده تراریخته ادعای سلامت آن را می کند و امروز باید مجلس ما هوشیار باشد که حدود یک میلیون هکتار برنج و پنبه تراریخته آمادگی کشت تراریخته ها را دارد .

وی اضافه کرد : نقش رسانه ها در نقد حاکمان و ارائه مطالبات درست مردم و آگاه سازی آنها از حقوق شان بسیار مهم و حیاتی است.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی به نگرانی دیگری در سند STG1 اشاره کرد و گفت : در این سند تعریفی از فقر وجود دارد که با اصول و تعاریف دینی ما مغایر است و ظاهرا نشان می دهد که سازمان ملل دنبال فقر زدایی است ، سازمان ملل در تعریف فقر گفته : “عدم امکان انتخاب های گسترده از طرف فرد” و به این لحاظ آمده فقر را ذیل لیبرالیسم و آزادی تعریف کرده است و متاسفانه در گام دوم آمده درباره عوامل نهادی و موانع فقر بحث کرده و خانواده را به عنوان یکی از موانع اصلی فقر معرفی کرده است چون افراد با پذیرش مسئولیت خانواده امکان انتخاب گسترده ندارند .

شاخصه های اسلامی با کارشناسی توسعه غربی محقق نمی شود

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی در بخش دوم سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری در خصوص ساختار و برنامه های شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی گفت : این گفتمان از سال ۸۵ بصورت رسمی و جدی در کشور مطرح شد و جمع بندی آن اینست که شاخصه های اسلامی و آرمانهای انقلاب بر اساس کارشناسی توسعه غربی محقق نمی شود .

کشوری تاکید کرد : از ابتدای انقلاب در هر جا از شاخصه های اسلامی استفاده کردیم موفق بودیم و هر جا به سمت شاخص های کارشناسی غربی رفتیم شکست خوردیم ، نمونه آن جهاد سازندگی بود که تا وقتی وزارتخانه نشد خیلی خوب عمل کرد اما بعد از اینکه وزارت جهاد کشاورزی شد، ذیل برنامه ششم و چابک سازی دستگاه ها محو شد.

۱۰۰ مسئله اساسی کشور طی نقشه راهی شناسایی شده است

وی گفت : طی دو دهه گذشته در مورد الگوی اداره جامعه نقشه راهی در قم در سال ۹۰ رونمایی شد که به ۱۰۰ مسئله اساسی جامعه پاسخ کاربردی داده است و از همان سال به اقتضای فضای کشور چند مورد وارد ادبیات گفتمانی جامعه شد .

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی سه رویکرد را در کارهای خود بر شمرد و گفت : اولین راهکار برگزاری دائمی گفت و گو میان نخبگان و مردم است و اعتقاد داریم مشکلات ما با گفت و گو حل می شود ؛ در دومین راهکار یک دایره المعارف ۱۰۰ جلدی که نظام محاسبات الگوی پیشرفت اسلامی را توضیح می دهد در دستور کار قرار دادیم که تا الان ۲۶ جلد از آن منتشر شد و سومین رویکرد نیز نمونه سازی از نظریات الگوی پیشرفت اسلامی است.

گفت و گو : جواد عموزاد

انتهای پیام /

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۱۸۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار برنامه جهانی غذا درباره بحران گرسنگی در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل تاکید کرد که پس از گذشت ۲۰۰ روز از جنگ در غزه، نیمی از ساکنان این باریکه از گرسنگی رنج می‌برند.

این سازمان در بیانیه‌ای در پایگاه اجتماعی ایکس عنوان کرد که هر ماهه کمک‌های غذایی فوری برای بیش از یک میلیون فلسطینی در نوار غزه ارسال می‌کند و در تلاش برای راه‌اندازی مجدد سیستم‌های غذایی از کار افتاده در این باریکه است.

سازمان مذکور اشاره کرد مقدار کمک‌های غذایی وارد شده به غزه همچون قطره‌ای در دریا است و پاسخگوی نیازهای شدید ساکنان این منطقه نیست.

برنامه جهانی غذا تاکید کرد که نیاز مبرم به آتش‌بس فوری در غزه وجود دارد.

کد خبر 6087518 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • سمنان در تعریف پیوست فرهنگی الگوی کشور شود
  • مدیران درگیر بحران‌های تصنعی نشوند/ از مطالبه‌گران منصف استقبال می‌کنیم
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • شرط اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • دسترسی اقتصادی شرط اجرایی شدن سند ملی امنیت غذا
  • پیشرفت جامعه اسلامی در گرو سلامت و نشاط خانواده‌ها
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • پیوست فرهنگی برای پیشرفت شهری در سمنان تدوین شود
  • هشدار برنامه جهانی غذا درباره بحران گرسنگی در غزه
  • موضوع اصلی شورای سلامت استان بوشهر در سال جاری پسماند است