Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی با اشاره به رتبه اول این شهرستان در تولید گندم استان، گفت: ۱۴ هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی شهرستان میامی زیر کشت گندم آبی و دیم رفت. ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹ استانها سمنان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان ،به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، علی‌اصغر محمدی با اشاره به میزان سطح زیر کشت گندم آبی در این شهرستان اظهار داشت: سطح زیر کشت گندم آبی در این شهرستان 6 هزار و 200 هکتار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در کشت گندم آبی از ارقام مختلفی استفاده‌شده است به ارقام کشت‌شده اشاره کرد و گفت: پیشگام، میهن، اوروم، پیشتاز، پارسی و سیوند از مهم‌ترین ارقام گندم آبی کشت‌شده در این شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی میزان سطح زیر کشت گندم دیم در این شهرستان را 8 هزار و 700 هکتار دانست و گفت: کشت این محصول نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نداشته است.

محمدی با اشاره به کشت ارقام مختلف گندم دیم در شهرستان میامی خاطرنشان کرد: تلاش شده تا انواع مرغوب گندم به کشاورزان معرفی و در اختیار آنان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ارقام مختلفی گندم دیم در این شهرستان از سوی کشاورزان کشت‌شده است به ارقام کشت شده اشاره کرد و افزود: مروارید، کوهدشت و کریم مهم‌ترین ارقام گندم دیم است که در این شهرستان از سوی کشاورزان برای کشت به کار برده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی با اشاره به وضعیت کشت گندم در سایر نقاط استان سمنان نیز گفت: رتبه نخست تولید گندم به کشاورزان میامی اختصاص دارد.

محمدی با اشاره به کمبود منابع آبی در استان گفت: افزایش عملکرد در واحد سطح یکی از اولویت‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی استان است که این مهم در شهرستان‌ها نیز پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/ ع

R41366/P1494/S6,64/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۴۸۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،کاظمی در جلسه کارگروه جلوگیری از هدر رفت منابع ابی این شهرستان با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی و عملکرد کشت پاییزه، گفت: اولین مرحله رها سازی آب سد اول خرداد به روی اراضی کشاورزی اجرا میشود.    رییس شورای حفاظت از منابع اب سلماس افزود: این امر به جهت تامین حق آبه کشاورزان صورت می‌گیرد تا با توجه به خشکسالی، سال زراعی جاری بهترین استفاده در کشت محصول‌های جو، گندم و دانه‌های روغنی را دارد.   وی در ادامه با اشاره به اهمیت مصرف بهینه آب، اظهار کرد: ۲۶میلون متر مکعب اب برای ابیاری اراضی کشاورزی از سد زولا در نظر گرفته است    کاظمی گفت؛ این میزان اب نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۲٠درصد افزایش دارد    او گفت: اب حدود ۱۲هزار هکتار اراضی این شهرستان از سد‌های زولا و دریک تامین میشوند

دیگر خبرها

  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • پایان گرده افشانی ۶۲۸ هکتار نخلستان در لامرد
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش