Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد - ایرنا - استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در معرفی نخبگان جامعه به جوانان کوتاهی کرده ایم گفت: باید نسبت به معرفی دانشمندان به این نسل بیشتر تلاش کنیم.

علیرضا رشیدیان سه شنبه شب در آیین تجلیل و تکریم نخبگان و استعدادهای برتر خراسان رضوی افزود: نخبگان و دانشمندان جامعه در نزد جوانان کمتر شناخته شده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در حالیکه شناخت جوانان از بازیکنان ذخیره یک تیم فوتبال اروپایی بیش از شناخت آنها از اندیشمندان و نخبگان جامعه خود است.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ارزش دانایی و دانش جوانان از پول و معدن بیشتر است، بیان کرد: در این استان دانشمندانی داریم که محل رجوع یک درصد دانشمندان جهان در موضوعات تخصص مربوط به خود هستند اما ناشناخته مانده اند و کمتر به نسل جوان و جامعه معرفی شده اند.
رشیدیان اظهار کرد: ضعف اساسی در معرفی الگوهای برتر و نخبه به جامعه است و مراسم و آئین های قدردانی از نخبگان علمی و دانشمندان استان از جمله در جایزه علمی رضوی و دیگر همایشها یکی از راههای معرفی نخبگان به جامعه است.
وی با اشاره به دهه فجر انقلاب اسلامی نیز گفت: این روزها انگیزه ای برای حرکت و سرعت بیشتر در خدمت به جامعه باید باشد و نه تکرار مکررات و پخش فیلم و کلیپ های تکراری.
استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: دهه فجر نگاه به آزادی و عدالت برای همه انسانها را به ارمغان آورد و باید ارزشهای امام (ره) انقلاب را مورد توجه بیشتر و جدی تر قرار دهیم.

*فعالیت یک هزار و 116 تشکل غیر دولتی در خراسان رضوی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: در این استان یک هزار و 116 تشکل غیر دولتی فعالیت می کنند که 622 مورد از آنها در چهار سال اخیر ایجاد شده است.
سید جواد حسینی افزود: برنامه دولت تدبیر و امید سپردن هر چه بیشتر امور به تشکلهای توانمند و کوچکتر کردن دولت است.
وی اضافه کرد: در خراسان رضوی تشکلهای مردمی مختلفی را راه اندازی کرده ایم و در کنار آن از مدیران دستگاههای اجرایی هم خواسته شده تا از انرژی و استعداد جوانان نخبه در عرصه های گوناگون استفاده کنند.
وی اظهار کرد: در پارک علم و فناوری خراسان رضوی 160 شرکت دانش بنیان با حضور نزدیک به پنج هزار جوان و مبتکر، 350 محصول صادراتی تولید می کنند.
حسینی ادامه داد: مبنای تصمیم گیری های مدیران و مسئولان هر چه بر تحقیق و پژوهش بیشتر استوار باشد تصمیم گیری های بهتری گرفته می شود که بر این مهم تاکید داریم.
در پایان این مراسم 25 نفر از نخبگان و استعدادهای برتر استان با اهدای هدایای یادبود تجلیل شدند.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار:مصطفی نخعی**انتشار:شاهین فرشاد
7507/507

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۶۲۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی

فرهاد قائمیان مدیر بیست و یکمین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) درباره اینکه در بخشی از فراخوان جشنواره بین‌المللی فیلم رضوان تنها متولدین دهه هفتاد به بعد امکان ارسال آثار خود را به جشنواره دارند با خط فکری همراه بوده است یا خیر گفت: واقعیت این است که این بخش یکی از اهداف ماست وگرنه ما آن نسل قبلی یا مقطع سنی قبل هفتاد را نادیده نگرفته‌ایم و سعی کرده‌ایم که این مقطع سنی را پرورش دهیم و با فرهنگ رضوی بیشتر آشنا کنیم تا به همین دلیل در فیلم‌های کوتاهشان بتوانند آموزش هم ببینند.

وی ادامه داد: قبل از هر چیزی تاکید می‌کنم آموزش، آموزش و آموزش. برای همین کارگاه‌هایی را که مد نظرمان است، گفته شده و در فراخوان هم اعلام شده است. از این طریق ما باید بتوانیم روال و مسیری را فراهم کنیم که با آن اشاعه فرهنگی در میان نسل جوان که شاید یکم احتمالا دور شده اند انجام شود و همچنین بتوانیم برای فیلم‌هایی که ساخته می‌شوند با فیلم‌های کوتاه، نیمه بلند این عزیزان را به سوی فیلم‌های سینمایی بلند پرتاب شوند.

قائمیان مدیربیست و یکمین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) درباره  وضعیت کارگاه‌های برنامه ریزی شده جشنواره فیلم دینی رضوان در استان‌های کشور گفت: در تمامی استان‌ها این اتفاق خواهد افتاد شاید ما بتوانیم کارگاه هایی را که در استان ‌های مختلف انجام شده است با افرادشان گزینش کنیم تا این عزیزان هم برای زیارت آقا امام رضا(ع) تشریف بیاورند و هم در یک کارگاه مقدماتی کارها را انجام دهیم و در نهایت این عزیزان بتوانند برای جشنواره حاضر شوند.

وی درباره وضعیت اکران فیلم‌های نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان پاسخ داد: با سازمان سینمایی، حوزه هنری و سینماهایی که در حیطه این بخش‌ها هستند صحبت شده است تا ما بتوانیم قبل از اکران فیلم‌های سینمایی این آثار را به صورت کلیپ کوتاه اکران کنیم. به نوعی این اتفاق در تلویزیون اتفاق افتاده است تا بتوانیم به عبارتی فرهنگ سازی کنیم که ما فیلم کوتاه و کار نسل جوان هم تماشا کنیم. تاثیر گذاری فیلم‌های کوتاه خیلی بیشتر خواهد بود، صرف موضوع اینکه ما یک فیلم بلند ببینیم نیست بلکه می‌خواهیم ببینیم جوانان‌هایی که در خانه های خودشان هستند چه تفکری دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • استادان و معلمان باید برای تحقق جامعه دانش‌بنیان اهتمام ورزند
  • استادان و معلمان باید در مسیر تحقق جامعه دانش‌بنیان اهتمام ورزند
  • طلابی که اقدام به تشخیص نیازهای جامعه و حل مسئله می کنند حمایت می شوند
  • تاکید استاندار بر کمک دولت به تسریع در تکمیل طرح‌های راهبردی گلستان
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی روستای گیلان
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • ببینید | تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان البرز
  • تاکید استاندار بر تشکیل شورای عشایر چهارمحال و بختیاری
  • دعوت از گروه‌های جهادی خراسان رضوی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی