Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان-ایرنا- مدیر حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان گفت: تخصیص مدی کوپتر (بالگرد اورژانس هوایی اختصاصی پزشکی) به اصفهان منوط به ایجاد جایگاه اختصاصی برای نشست و برخاست این بالگردهاست.

غفور راستین روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: وزارت بهداشت برای تخصیص 2 فروند مدی کوپتر برای تسهیل در انتقال مصدومان به استان اصفهان موافقت کرده است اما تا زمانیکه جایگاه (پد) مخصوص این بالگردها ایجاد نشود، بالگردها به اصفهان نمی رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه مکان یابی جایگاه مخصوص مدی کوپترها در محدوده ورودی شمالی کلانشهر اصفهان انجام شده است، اظهار کرد: این جایگاه برای ایجاد فضا و سوله مخصوص بالگرد به حمایت خیران نیاز دارد.
مدیر حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه این مکان برای سه بالگرد مدی کوپتر پیش بینی شده است، گفت: وزارت بهداشت برای تخصیص 2 فروند مدی کوپتر موافقت کرده اما نیاز واقعی استان باتوجه به گستردگی و شرایط خاص آن به سه فروند مدی کوپتر است.
راستین خاطرنشان کرد: در زمان حاضر در اصفهان از بالگردهای نظامی و با شرایط خاص برای اورژانس هوایی استفاده می شود در حالیکه مدی کوپترها، بالگردهای اختصاصی برای اورژانس پزشکی هستند.
وی درباره ایجاد سه جایگاه مخصوص بالگردهای اورژانس هوایی در سه نقطه کلانشهر اصفهان نیز گفت: بیمارستان کودکان امام حسین(ع) در شمال غرب، بیمارستان غرضی یا امام موسی کاظم(ع) در شمال و بیمارستان فارابی در شرق اصفهان به این منظور پیشنهاد شده است.
مدیر حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان افزود: کارهای مربوط به مکان یابی و ایجاد جایگاه مناسب برای نشست و برخاست بالگردها در مکان های پیشنهاد شده، توسط دفتر مدیریت بحران شهرداری اصفهان در حال پیگیری است.
وی با بیان اینکه پیش از این یک جایگاه مخصوص بالگرد در بیمارستان الزهرا (س) در جنوب اصفهان ایجاد شده بود، تصریح کرد: این جایگاه در زمان حاضر به دلیل وجود یک ساختمان در جوار آن، بدون استفاده مانده است و برای انتقال مصدومان اورژانس هوایی از جایگاه بیمارستان ارتش استفاده می شود.
به گفته وی جایگاه های مخصوص بالگرد باید محدودیتی از نظر نشست و برخاست نداشته باشند و اطراف آن نیز ساختمان های بلند مرتبه و دکل های برق فشار قوی نباشد.
اورژانس 115 استان اصفهان با بهره‌مندی از حدود 140 پایگاه شهری و جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 2 واحد اورژانس موتوری و یک پایگاه مستقر در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به ارائه خدمات فوریت ‌های پزشکی بصورت شبانه‌روزی می پردازد.
ت/3011 / 2093 ** خبرنگار: آسیه معینی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۷۹۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پراید چپ کرد (+ عکس)

به گزارش صدای ایران،از ایرنا،سید حمید حسینی روز شنبه افزود: این حادثه حوالی ساعت هشت و ۳۰ دقیقه امروز رخ داد که برای امدادرسانی به مصدومان آمبولانس پایگاه اورژانس راسخی نیشابور و آمبولانس پایگاه اورژانس زعفرانیه سبزوار به صحنه حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: پس از حضور کارشناسان فوریت‌های پزشکی در صحنه حادثه و در تریاژ اولیه، تعداد مصدومان این حادثه پنج نفر ارزیابی شد که اقدامات پیش بیمارستانی برای تمامی مصدومان این حادثه انجام شد.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور بیان کرد: ۲ مصدوم این حادثه در محل به صورت سرپایی درمان و سه مصدوم دیگر توسط آمبولانس پایگاه راسخی از اورژانس نیشابور و آمبولانس پایگاه زعفرانیه از اورژانس سبزوار به مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی شهید بهشتی سبزوار منتقل شدند.

مرکز اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با ۳۳ پایگاه عملیاتی شامل ۱۱ پایگاه شهری، ۱۸ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار پایگاه موتورلانس چهار شهرستان «نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه» را زیر پوشش دارد و به صورت شبانه‌روزی و رایگان به این جمعیت خدمات ارائه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • انجام بیش از ۲۴ هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان
  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس ۱۱۵ در دهستان شلیل
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • پراید چپ کرد (+ عکس)
  • تحول در هوش مصنوعی در کشور با ایجاد اپراتور اختصاصی
  • غرق شدگی ۲ نفر در محدوده پل فلاورجان
  • غرق شدگی یک نفر در استخر خانگی
  • زایمان در منزل با کمک نیرو‌های عملیاتی اورژانس دامغان
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد