Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملیات بزرگ ماموران پلیس آگاهی تهران بر علیه اخلالگران و دلالان بازار ارز پایتخت، از شب گذشته آغاز و ظهر امروز به پایان رسید.به گزارش بلاغ، پلیس آگاهی تهران در عملیاتی گسترده، دلالان و اخلالگران بازار ارز را شناسایی و دستگیر کرد.

عملیات بزرگ ماموران پلیس آگاهی تهران بر علیه اخلالگران و دلالان بازار ارز پایتخت، از شب گذشته آغاز و ظهر امروز به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ماموران پلیس در این عملیات عاملان ایجاد دلالی و اخلال ارز را شناسایی و دستگیر کردند. 

بنا بر این گزارش رئیس پلیس تهران از  دستگیری ۹۰ سوداگر ارزی در پایتخت و پلمب ۱۰ صرافی در طرح مشترک پلیس با دستگاه‌های مسئول در حوزه تنظیم ارز خبر داد.

در همین رابطه:

فیلم/ عملیات دستگیری اخلالگران بازار ارز دستگیری ۹۰ سوداگر ارزی در پایتخت

 سردار حسین رحیمی با اشاره به اجرای طرح برخورد با سوداگران ارز اظهارداشت: از صبح امروز ماموران پلیس آگاهی تهران با همکاری بانک مرکزی و سازمان تعزیرات طرح برخورد با سوداگران ارز در تهران را آغاز کردند. وی افزود: در طرح امروز مجوزهای صرافان در محدوده مرکزی کنترل شد که تا کنون ۱۰ صرافی پلمب و ۱۶ صرافی اخطار پلمب گرفتند. به گفته رحیمی ۹۰ اخلالگر و سوداگر ارزی دستگیر شده اند.

وی تاکید کرد: در روزهای اخیر بازار ارز روند صعودی داشت و پس از برگزاری جلساتی اعلام شد که قوه قضائیه و پلیس به این موضوع ورود کنند.

کشف ۵۰۰ هزار ارز مختلف از متهمان 

به گفته رئیس پلیس تهران بیش از ۵۰۰ هزار ارز مختلف از متهمان کشف و تعدادی از سرکرده ها شناسایی و دستگیر شدند.

رحیمی افزود: با دلالان سرپایی دلار که در مکان های مختلف حاضر می شوند و در قیمت ارز تاثیر دارند، برخورد شده و ماموران پلیس در این محل ها حاضر شدند.

رئیس پلیس تهران در مورد تاثیر دستگیری این افراد، تاکید کرد: با اجرای این طرح دلار امروز ۱۰۰ تومان ارزان شد.

وی با بیان اینکه نبض بازار ارز در دست دلالان است، افزود: دلالان قیمت گذار ارز هستند و با هماهنگی یکدیگر هر روز قیمت دلار را افزایش می دهند.

رحیمی خاطرنشان کرد: حضور پلیس در سبزه میدان، پاساژ افشار و فردوسی دائمی است و دیگر اجازه تحرک به این افراد را نمی دهیم.

دستگیری جایگزین جمشید بسم الله

رئیس پلیس تهران از دستگیری جایگزین جمشید بسم الله خبر داد و افزود: اقای "س" که در بازار جایگزین جمشید بسم الله شده بود، امروز در طرح پلیس دستگیر شد.

وی با بیان اینکه در پایان سال سفر افزایش یافته و قیمت ارز بالا می رود، گفت: این قیمت که اکنون وجود دارد به علت سفر نیست و مشکلات بازار باعث شد که قیمت ارز اینقدر افزایش یابد.

رحیمی با بیان اینکه پلیس به حساب شخصی افراد ورود نمی کند، تاکید کرد: ورود به حساب شخصی افراد نیازمند دستور قضایی است. پلیس به هیچ وجه قصد ندارد در حساب مردم سرکشی کند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۰۷۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد

عباس آرگون، نایب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با خبر نگار مهر در خصوص کاهش قیمت ارز و بازگشت دلار به نزدیکی دامنه ۵۰ هزار تومان گفت: آن بخشی از بحث نوسانات ارز که مربوط به هیجانات ناشی از تنش‌های سیاسی و منطقه‌ای است، فروکش کرده و به نوعی با سپری شدن این دوره، شاهد کاهش قیمت ارز هستیم. طبیعتاً بعد از بازگشت آرامش به بازار ارز می‌شد انتظار کاهش و اصلاح قیمت‌ها را هم داشت که این اتفاق افتاد.

وی ادامه: در بخش بعدی و نگاه بلندمدت به بازار، باید به افزایش قیمت ارز ناشی از تورم اشاره کرد که همچنان لازم است نرخ ارز متناسب با شرایط تورمی یا نزدیک به‌آن تعدیل شود، در غیر این صورت باید انتظار افت صادرات و رونق واردات را داشت که ناخواسته ما را دوباره به سمت افزایش قیمت ارز هدایت می‌کند. در واقع نرخ ارز باید خود را با توجه به شرایط اقتصادی کشور با تورم تطبیق دهد تا صادرات هم از توجیه و رونق لازم برخوردار شود.

این فعال اقتصادی به تاثیر مثبت سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان در کنترل نوسانات اخیر بازار اشاره کرد و گفت: سفر محمدرضا فرزین به عربستان را هم می توان شوک مثبتی به بازار ارز محسوب کرد، چراکه هر چقدر ما روابط بین‌المللی خود را با کشورهای منطقه و جهان توسعه دهیم و به نوعی دیپلماسی فعالی در این خصوص داشته باشیم، قطعاً شاهد تاثیرات مثبت آن خواهیم بود. در نتیجه سفر فرزین به عربستان نیز توانست در کنترل و مهار انتظارات تورمی ناشی از تنش‌های منطقه ای تاثیر گذار باشد و نرخ دلار را کاهش دهد.

آرگون به لزوم حفظ ثبات و آرامش در بازار ارز تاکید کرد و افزود: بی تردید آرامش سیاسی و منطقه ای می‌تواند جلوی افزایش قیمت ها و التهاب بازار را بگیرد و در مساله انتظارات تورمی هم تاثیرگذار باشد. به هر حال رسیدن به این شرایط نیازمند تدوین و اجرای برنامه‌هایی با توجه به واقعیت‌هاست که یکی از آنها تعدیل نرخ ارز با نرخ تورم است. ضمن اینکه تصمیمات کارشناسی شده و منطقی در روند حمایت و تسهیل افزایش صادرات نیز می تواند در ایجاد ثبات بازار تاثیرگذار باشد.

کد خبر 6093848 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد
  • قیمت پژو پارس در بازار امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سیگنال پشت خطی به قیمت دلار/ خبر خوش ارزی چیست؟
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • رئیس پلیس آگاهی تهران: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • پلیس آگاهی: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • تقاضای پلیس از مردم: از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • واکنش پلیس آگاهی به فیلمبرداری مردم از صحنه جرائم