Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از یزد، انوشیروان محسنی بندپی، رییس سازمان بهزیستی کشور 25 بهمن ماه در آیین تجلیل از معلولان موفق و مراکز فعال حوزه توانبخشی بهزیستی یزد اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی، ارائه خدمات توانمندی‌سازی و کیفیت‌ بخشی به خدمات تخصصی و مشارکت اجتماعی و واگذاری تصدی‌های قابل واگذاری به تشکل‌های مردم نهاد سه راهبرد مهم این سازمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و ابعاد مفید و مؤثر این لایحه ادامه داد: مناسب‌سازی معابر عمومی و سهولت تردد معلولان، امور‌فرهنگی، هنری و آموزشی و ورزشی معلولان، کارآفرینی و اشتغال، تسهیلات مسکن، حمایت‌های قضایی و تسهیلات مالیاتی، حمایت‌های اداری و استخدامی، مسئله تحصیل معلولان و موضوع بیمه آن‌ها از ویژگی‌های مهم قانون جدید حمایت از حقوق معلولان است.
محسنی بندپی همچنین ضمانت اجرایی و اجباری شدن خدمات بخش‌های دولتی و خصوصی به معلولان را از مهم‌ترین ویژگی‌های لایحه جامع حمایت از معلولان عنوان کرد و گفت: اولین رکن لایحه مناسب سازی است که همکاری و هماهنگی از برنامه های بهزیستی در دستور کار شورای شهر قرار گرفته است.
وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه این سازمان و ماده 75 برنامه ششم توسعه آیین‌نامه اجرایی غربالگری ژنتیک ازدواج نیز اظهار کرد: آیین‌نامه اجرایی غربالگری ژنتیک ازدواج با مشارکت وزارت بهداشت به هیات دولت ارسال شده که با نهایی شدن این آیین‌نامه اجرایی، ازدواج‌های پرخطر به مراکز تشخیص طبی ارجاع داده می‌شود.
وی با اشاره به دیگر ویژگی های این لایحه عنوان کرد: ارائه خدمات توان بخشی توسط بیمه که در زمینه های مختلف از جمله کار درمانی و گفتار درمانی و ... پوشش داده خواهد شد ضمن اینکه حق پرستاری عزیزان معلول نیز سابقاً به ضایعه نخاعی پرداخت می شد که در لایحه جدید به پرستاری از سایر معلولان نیز تعلق گرفته است.
محسنی بندپی همچنین از اختصاص سهمیه 30 درصدی اشتغال معلولان در مشاغل دفتری در این لایحه جدید خبر داد و تصریح کرد: در این لایحه دولت مکلف است جهت ایجاد فرصت‏ های شغلی برای افراد دارای معلولیت تسهیلات فراهم کند.
وی افزود: بر این اساس مقرر شده تا حداقل 30 درصد از پستهای سازمانی تلفنچی ( اپراتور تلفن ) دستگاهها، شرکتهای دولتی و نهادهای عمومی به افراد نابینا و کم بینا و افراد دارای معلولیت جسمی، حرکتی اختصاص یابد. همچنین حداقل 30 درصد از پستهای سازمانی متصدی دفتری و ماشین نویسی دستگاهها، شرکتها و نهادهای عمومی به افراد دارای معلولیت جسمی، حرکتی تعلق بگیرد./انتهای پیام

منبع: بهزیستی یزد

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۲۰۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد

فاطمه عباسی افزود: ۱۳۰ هزار نفر از افراد دارای معلولیت شدید شناسایی شده‌اند که می‌توانند بلیت نیم بها از سامانه های حمل و نقل ریلی و هوایی به صورت افتتاح حساب بانکی و ارائه سماکارت را بخرند.

وی با بیان اینکه این اقدام در اجرای تبصره ۲ ماده ۵ قانون حمایت از حقوق معلولان انجام شده است، اظهار داشت:‌براساس این بند از قانون، استفاده افراد دارای معلولیت شدید از سامانه‌های حمل و نقل ریلی و اتوبوس‌رانی درون شهری دولتی و عمومی رایگان و استفاده این افراد از سامانه‌های برون‌شهری ریلی، هوایی و دریایی دولتی و عمومی نیم بها است. وزارت مکلف است جهت اجرای این تبصره نسبت به پیش‌بینی اعتبارات لازم در لوایح بودجه سالانه اقدام و سازمان برنامه و بودجه در لایحه سالانه بودجه منظور کند.

عباسی تصریح کرد: نیم بها شدن بلیط حمل و نقل ریلی و هوایی برای افراد دارای معلولیت شدید در اجرای تفاهم نامه چهارجانبه سازمان بهزیستی کشور، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بانک پارسیان طی سال گذشته عملیاتی شد.

به گزارش ایرنا، علی محمدقادری رئیس سازمان بهزیستی کشور پیش از این درباره این تفاهم نامه گفته بود که این تفاهم‌نامه یک ائتلاف جدی بین دستگاه‌های متولی است. وظیفه‌ای که مسوولیت دولت‌ها بود اما سال‌ها روی زمین گذاشته شده بود امروز توسط دولت سیزدهم انجام شد تا افراد دچار معلولیت شدید بتوانند بلیت اتوبوس درون‌شهری را رایگان دریافت و دیگر بلیت‌های حمل و نقل ریلی، هوایی و دریایی بین‌شهری را به شکل نیم‌بها خریداری کنند.

همچنین به گزارش ایرنا، با امضای تفاهم‌نامه بین وزارت تعاون، وزارت میراث فرهنگی، سازمان بهزیستی و بانک پارسیان، مبلغ ۲ میلیون تومان برای خرید بلیت‌های حمل‌ونقل هوایی، زمینی و ریلی به صورت نیم‌بها به حساب افراد دچار معلولیت شدید واریز خواهد شد. بانک پارسیان در این طرح فقط عاملیت را پذیرفته و از بسترهای مجازی استفاده می‌کند تا این افراد نیازی به احراز هویت حضوری در شعب نداشته باش

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران
  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند