Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-04@04:35:27 GMT

ماهینی – ربیع خواه؛ زوج متعادل سرخ‌ها!

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۳۰۵۱۰

محسن ربیع خواه و حسین ماهینی، زوج خوبی را در هافبک دفاعی تشکیل داده اند.

به گزارش "ورزش سه"، ربیع خواه این فصل بیشتر از هر هافبک دیگری برای پرسپولیس به میدان رفته و باتوجه به نتایج بسیار خوبِ تیم، هواداران اعتراضی به این تصمیم برانکو نداشتند؛ اما شاید ته دلشان، دوست داشتند کمال کامیابی نیا، نوراللهی یا هر بازیکن دیگری بازی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اعتراضات به حسین ماهینی وجود دارد، هواداران می گویند چرا وقتی هافبک دفاعی تخصصی در تیم هست، برانکو از ماهینی استفاده می کند؟ این در حالی است که پروفسور، بینش بهتری نسبت به همه دارد.

 

ربیع خواه؛ پاس های صحیح متعدد، بیشتر از هر هافبکی!


ربیع خواه 75 مرتبه توپ را لمس کرد که نتیجه اش، 64 پاس صحیح بود. او هم از لحاظ درصد پاس درست به دیگر هافبک ها برتری داشت و هم از لحاظ تعداد؛ ماهینی (87 درصد و 47 پاس صحیح)، امیری (65 درصد و 21 پاس صحیح)، احمدزاده (77 درصد و 40 پاس صحیح) و 3 هافبک جانشین نیز به جز بشار رسن وضعیت خوبی نداشتند. به عنوان مثال کمال کامیابی نیا به عنوان هم پستی ربیع خواه 8 پاس داد که تنها نیمی از آن ها صحیح بود.

 

البته پایین بودن درصد پاس صحیح فرشاد احمدزاده و وحید امیری، قابل توجیه است. آن ها دائم در زمین حریف بودند و همین موضوع، خطای پاس را بالا می برد.

 

ماهینی و پاس های کلیدی اش، ربیع خواه و تکل های صحیحش

 

حسین ماهینی به سبب بازی در پست دفاع راست، تمایلات هجومی بیشتری نسبت به ربیع خواه دارد. او 2 پاس کلیدی، یک تکل و 2 توپگیری داشت و این در حالی است که محسن ربیع خواه، یک پاس کلیدی و 3 تکل در این مسابقه ثبت کرد؛ این دو بازیکن به خوبی مکمل یکدیگر هستند.

 

آیا ربیع خواه بیش از همه پاس به عقب می دهد؟


شاید برخی درصد پاس صحیح بالای او را به پاس های رو به عقب و بدون ریسکش مرتبط بدانند. البته ربیع خواه بیشتر از هافبک های کناری پاس رو به عقب می دهد و این کاملا طبیعی است. حال گراف پاس های او در بازه دقیقه 1 تا 15 را با گراف حسین ماهینی هم پستی اش می بینید:

 

 


 

* البته حسین ماهینی، به عنوان یک مدافع راست عملکرد بسیار خوبی در پست جدیدش دارد و این شایسته تحسین است.

 

یکی در حمله، یکی در دفاع؛ همانی که برانکو می خواهد!


ماهینی در حملات به خوبی به عناصر هجومی تیم اضافه می شود؛ اما ربیع خواه در میانه میدان می ماند و حتی جای خالی حسین ماهینی را هم پر می کند. دفاع راست سابق سرخ ها، در زمین نسف قارشی 36 لمس توپ داشت و محسن ربیع خواه، 25. برعکس در زمین خودی، لمس توپ محسن ربیع خواه بسیار بیشتر بود.

 

برانکو هم دقیقا به چنین زوجی احتیاج دارد؛ یکی در زمین خودی بماند و مانع از به ثمر رسیدن ضد حملات حریف شود، دیگری در حملات شرکت کند و برتری نفری را بالا ببرد. پیش از ماهینی، کامیابی نیا زوج ربیع خواه بود اما باتوجه به ویژگی بازی، او نمی توانست به خوبی در حملات تاثیرگذار باشد؛ اما حالا، پروفسور به همه آن چه احتیاج دارد، رسیده است.

 

این زوج مقابل حریفان بزرگ جواب می دهد؟

 

آیا به طور مثال برابر تیم الهلال که عناصر هجومی بسیار خوبی دارد یا دیدار با همین السد این زوج جواب می دهد؟ چون در آن مسابقات فشار بازی آنقدر بالاست که برانکو از یک هافبک دفاعی انتظار شرکت در حملات را نداشته باشد. در این شرایط، ممکن است به کارگیری حسین ماهینی آنچنان که باید و شاید موثر نباشد چرا که کاپیتان دوم سرخ ها، عملکرد دفاعی همچون محسن ربیع خواه یا کمال کامیابی نیا ندارد.

پرسپولیس تهران محسن ربیع خواه حسین ماهینی

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۳۰۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب به‌موقع و صحیح اعتبارات و تسهیلات تکلیفی لرستان

به گزارش خبرگزاری مهر، مظفر جمالی نژاد در دیدار با استاندار لرستان ضمن تبیین اهداف و الزامات تحقق شعار شفافیت و انضباط مالی و سیاست‌های دیوان محاسبات، تحقق این شعار را برای امید و اعتماد آفرینی هرچه بیشتر در جامعه، نیازمند همراهی و اهتمام همه دستگاه‌های اجرایی دانست.

وی تصریح کرد: دیوان محاسبات استان با اتخاذ سیاست پیشگیرانه و تمرکز بر مهم بررسی و اقدام به‌موقع در چارچوب و حیطه اختیارات قانونی در دو سال اخیر با استفاده از تهیه تفریق زودهنگام، گزارشات نظارت بر خط ماهانه، تهیه گزارشات تحلیلی و آسیب‌شناسی، راه‌اندازی سامانه ۱۹۸، تقویت کنترل‌های داخلی، رصد و نظارت بر سامانه‌ها و بانک‌های اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی، بازدیدهای میدانی، برگزاری نشست‌ها و دوره‌های آموزشی و تخصصی تلاش کرده است تا اقدامات و فعالیت‌های حسابرسی خود را بر حل مشکلات و گره‌گشایی از نیاز مردم و کمک به پیشرفت و توسعه استان در همراهی با سایر حوزه‌ها قرار دهد که دراین‌خصوص نتایج و دستاوردهای خوبی را در تحقق منابع و مصارف بودجه، ارتقای شفافیت، جذب به‌موقع و صحیح اعتبارات و تسهیلات تکلیفی استان، برقراری انضباط مالی، ضابطه‌مند کردن به‌کارگیری نیروی انسانی و اجرای مصوبات به همراه داشته است.

ابوطالب شفقت استاندار استان نیز در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از سیاست‌های پیشگیرانه و تعاملی دیوان محاسبات در دوره جدید، گفت: تصمیم‌گیری مؤثر و نیز اجرای برنامه‌های کلان و راهبردی استان نیازمند اصلاح و بازنگری در فرایندها و نظام بودجه‌ریزی فعلی است که افزایش اختیارات استان‌ها بخشی از الزامات آن است و دیوان محاسبات در اجرا و تحقق این موضوع بسیار مؤثر است و می‌تواند کمک کند.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری ورود دیوان محاسبات را به حوزه شرکت‌های دولتی و شبه‌دولتی بسیار مهم دانستند و از ارسال گزارشات تحلیلی و نتایج نظارت برخط ماهانه برای کمک به تصمیم‌گیری بهتر و اقدام به‌موقع استقبال کرده و از زحمات این نهاد نظارتی تشکر کردند.

کد خبر 6095017

دیگر خبرها

  • نامه ۴۸ دفتر اتحادیه مستقل به دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا
  • حمایت ماهینی از کاپیتان پرسپوليس
  • ناشنوایان با آموزش صحیح و شناخت صحنه در فعالیت‌های جهادی مشارکت کنند
  • عزت و اقتدار یک کشور در گرو هدایت صحیح نوجوانان وجوانان است
  • تجمع نمازگزاران البرزی در حمایت از مردم غزه و جنبش دانشجویی عدالت‌ خواه جهان
  • تجمع نمازگزاران البرزی در حمایت از مردم غزه و جنبش دانشجویی عدالت‌خواه جهان
  • جای خالی مهدی‌پور احساس نشد!
  • صالح، ستاره‌ای برای تمام خطوط استقلال!
  • جذب به‌موقع و صحیح اعتبارات و تسهیلات تکلیفی لرستان
  • دیدار معاون وزیر کار با خانواده شهید وطن خواه کردستان