Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اکبر زمانیان رئیس انستیتو فرآورش گاز پژوهشگاه صنعت نفت در حاشیه آیین افتتاح انستیتو فرآورش گاز در جمع خبرنگاران ،اظهار کرد:ایران اولین دارنده ذخائر گازی دنیاست از اینرو دستیابی به فناوری و دانش فنی تولید مواد شیمیایی که در حوزه فرآورش گاز چه در بخش بالادستی در زمینه استخراج و استحصال و چه در بخش شیرین سازی و زنجیره پایین دستی(مصرف) برای کشور اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل از 2 سال گذشته تاسیس انستیتوهای تخصصی در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی به منظور انجام فعالیت‌های پژوهشی در بخش پایین‌دست صنعت نفت در مسیر تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ، در دستور کار وزارت نفت قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به این که شرکت ملی گاز سه قرارداد پژوهشی در این زمینه امضا کرده است، امروز ، در فاز نخست اجرای یکی از این قراردادها، انستیتو فرآورش گاز افتتاح شد و بر مبنای آن، در چند سال آینده شاهد دستیابی به فناوری‌هایی مرتبط با صنعت گاز خواهیم بود.

رئیس انستیتو فرآورش گاز پژوهشگاه صنعت نفت، درباره فعالیت‌های انجام شده در فاز نخست قرارداد پژوهشی با شرکت ملی گاز، به تدوین نقشه راه و برنامه جامع تحقیقاتی انستیتو فرآورش گاز اشاره کرد و گفت: حدود ۲ ماه پیش این اقدامات نهایی و فاز نخست راه اندازی شد.در ادامه کار ،ظرف 5 سال آینده به تدریج فناوری های مورد نیاز چه در حوزه فرآیند  و چه در حوزه تولید مواد شیمیایی بدست خواهد آمد.

وی به فعالیت‌های پژوهشگاه در حوزه گاز اشاره کرد و گفت: در ۱۰ سال گذشته با مشارکت  شرکت ملی گاز فعالیت‌های زیادی در این زمینه انجام شده است که هم اکنون شاهد صنعتی شدن برخی از این دستاوردها و بهره مندی از آنها در صنعت گاز هستیم.

رئیس انستیتو فرآورش گاز پژوهشگاه صنعت نفت بیان کرد:نقش این انستیتو این است که حوزه های ناقص باقی مانده را تکمیل کند.برای مثال یکی از آن حوزه ها که قرار است تکمیل شود بحث بازیافت گوگرد و آلاینده های گازی و فلرهاست که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

زمانیان ادامه داد:اکنون محیط زیست  عسلویه ،اهواز و برخی از  کلان شهرها دچار چالش ها و مسائلی شده است . این انستیتو با هدف کاهش ارسال گاز به فلر و آلایندگی ناشی از آن اقداماتی انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه  مدت زمان قرارداد پژوهشی پژوهشگاه صنعت نفت با شرکت ملی گاز ایران 5 ساله است،افزود:فاز نخست آن 6 ماه است که به اتمام رسیده است و فاز دوم آن از ابتدای سال 97 تا 4 سال و 6 ماه بعد ادامه خواهد داشت.پیش بینی اولیه بودجه مورد نیاز 50 میلیارد تومان است ولی امکان افزایش آن  تا حدود 70 میلیارد تومان هم  وجود دارد که از جانب شرکت ملی گاز تامین خواهد شد.

رئیس انستیتو فرآورش گاز پژوهشگاه صنعت نفت درباره تجهیزات مورد نیاز این انستیتو نیز گفت:بخشی از تجهیزات مورد نیاز از وسائل داخلی خود پژوهشگاه تامین خواهد شد.البته در حال خرید بخش مورد نیاز دیگر هستیم که ظرف این چند سال تامین خواهدشد.با این حال قسمت عمده ای از تجهیزات مورد نیاز ما اکنون  موجود و در دسترس است.

گفتنی است، انستیتو فرآورش گاز پژوهشگاه صنعت نفت، پیرو قرارداد پژوهشی امضا شده بین شرکت ملی گاز ایران و پژوهشگاه صنعت نفت با هدف همکاری پژوهشی در حوزه تصفیه و شیرین‎سازی گاز  امروز (چهارشنبه، دوم اسفندماه) با حضور حبیب‎اله بیطرف، معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت ، حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ،جعفر توفیقی رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و جمعی از مدیران و رؤسای این مجموعه افتتاح شد.

 انتهای پیام/

حداکثر بودجه فاز دوم انستیتو 70 میلیارد تومان است

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۹۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهاي فافق

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ عباس پورافغان، در جمع مدیران هلدینگ صنایع مس افق کرمان اظهار داشت: با توجه به توسعه صنعت مس در منطقه بیش از 6500 میلیارد ریال قراردادهاي فافق افزایش خواهد یافت. 

وی با اشاره به روند توسعه صنعت مس در استان کرمان گفت:با آغاز فعالیت مجتمع مس در آلو شرکت صنایع مس افق کرمان نيز با دارا بودن تجربه و نیروی انسانی متخصص همگام با شرکت ملی صنایع مس ایران فعالیت خود را با 5 قرارداد بزرگ خدماتی به مبلغ تقريبي 6500 ميليارد ريال آغاز نموده است. 

وی همچنین با بر شمردن ظرفیت های هلدینگ صنایع مس افق کرمان و شرکت های زیر مجموعه افزود: در حال حاضر در استان کرمان طرح ها و پروژه های سرمایه گذاری این هلدینگ در دست اجرا قرار دارند که نشان از توان و همت والای این هلدینگ در ایجاد رشد و توسعه استان و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه است.
 
وی ضمن تشریح فعالیت هاي هلدینگ در مجتمع مس در آلو اظهار داشت: شركت صنايع مس افق كرمان و شرکت های زیر مجموعه با توجه به توان فني و تخصصي خود در ارائه خدمات حمل و نقل، تامين نيروي انساني، بهداشت و درمان، فضای سبز و تامین غذا، خدمات فنی و تجهیز ماشین آلات سنگین فعالیت خود را آغاز نموده اندو دراين راستا تعداد زیادی نيروي انساني متخصص جذب و مشغول به كار می گردند.
 
پورافغان، افزود: تحقق توسعه همه جانبه در گرو استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در این صنعت است و در این باره با برنامه های هدفمند و حساب شده گام خواهیم برداشت. 

وی،افزود: با توجه به انجام پروژه های اکتشافی توسط شرکت ملی صنایع مس ایران در سال جاری و افزايش میزان ذخایر مس کشور و همچنين با توجه به آغاز بهره برداري شركت ملي صنايع مس ايران از معدن مس سريدون  در نظر داریم از ظرفیت ایجاد شده در صنعت مس به خوبی استفاده نمائيم كه به طور حتم توسعه های آتی هلدینگ در زنجیره  مس پیگیری خواهد شد.

دیگر خبرها

  • سودآوری بالای صنعت لنج‌سازی در قشم
  • بازیابی و معرفی روایت‌های فرهنگ دریاپایه قشم ضرورت دارد
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی در ارتفاعات سیستان و بلوچستان
  • تداوم پایداری جوی تا نیمه هفته آینده در مازندران
  • تداوم بارندگی در نیمه شرقی و ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایدار‎ی‌های محلی در اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود
  • تداوم بارش‌های رگباری در استان یزد
  • افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهاي فافق