Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ آیت الله  اعرافی،مدیر حوزه های علمیه کشور در اولین اجلاسیه منشور روحانیت که قبل از ظهرامروز در مدرسه دارالشفا برگزار شد، با بیان این که باید برای عمل به مطالبات امام راحل تلاش مضاعفی داشته باشیم، اظهار داشت: ما در قالب منشور روحانیت و سند چشم انداز به مطالبات امام خمینی(ره) در ارتقای حوزه علمیه و رسیدن حوزه به جایگاه تمدنی تلاش می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ویژگی‌های منشور روحانیت ابراز کرد: درددل های صریح‌تر و روشن‌تر امام راحل در این منشور حتی ذکر شده است. مطالبی که تاکنون به آن پرداخته نشده است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه امام خمینی(ره) در این منشور وارد تحلیل‌های عمیقی درخصوص جریان‌های حوزه شده‌اند و حوزه و روحانیت طراز انقلاب اسلامی را به تصویر کشیدند، گفت: انقلاب، تسخیر لانه جاسوسی و برخی حوادث که بعد از انقلاب رخ داده در منشور عنوان شده است.

وی با اشاره به مرکز مطالعات راهبردی حوزه علمیه بیان کرد: برخی موضوعات همچون حوزه و روحانیت در چنین مراکزی بررسی خواهد شد.

آیت الله اعرافی در ادامه افزود: نگاه امام خمینی(ره) به حوزه، جامع و تمدنی است و حوزه و روحانیت را متن ساز و صاحب نقش در ابعاد گوناگون زندگی بشر می‌دانستند.

روحانیت باید به نیازهای جهان پاسخگو باشد

وی با اشاره به اینکه امام راحل در منشور آسیب‌ها و تهدیدهای حوزه و روحانیت و لزوم شناخت آن را نیز متذکر شده‌اند، گفت: امام خمینی(ره) مقدس نمایی و خشک مقدسی بدون توجه به روح دین را نپذیرفته‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ابراز کرد: رهبر کبیر انقلا صیانت از انقلاب و بصیرت را مهم دانسته و از روحانیت خواستار تعامل با دنیا و پاسخگوی نیازهای جهان شده‌اند.

انتهای پیام/ش

برگزاری نخستین اجلاسیه منشور روحانیت در قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۶۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی بعدازظهرشنبه در دیدار با اعضای هیات علمی دانشگاه حضرت معصومه (س) که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه، اخلاق و فقه سه عامل تحول آفرین در علم و دانش هستند و تحقق آنها مسلتزم اهتمام به لایه‌های عملیاتی می‌باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: امروز متاسفانه در برخی از حوزه‌ها از جمله معماری و شهرسازی اسلامی از الگوی اسلامی علی رغم وجود افراد فرهیخته در تاریخ همچون شیخ بهایی بی بهره هستیم.

امام جمعه قم ابراز کرد: زن و خانواده را مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است ضمن اینکه انقلاب اسلامی منطق قابل اجرایی در جهان دارد.

این عضو شورای نگهبان تصریح کرد: انقلاب اسلامی الگوهایی را در موضوع زن خلق کرده و دشمنان نیز با تمرکز به این مسائل قصد کمرنگ نمودن یکسری دستاورها را دارد.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: تعهد به ارزش‌ها و الگوهای مبنی بر اسلام و انقلاب منطق یک زن مسلمان می‌باشد و این الگوها باید در جامعه نهادینه شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اذعان کرد: دانش فنی و بنیه علمی باید در دانشگاه حضرت معصومه (س) و سایر دانشگاه‌ها تقویت بشود ضمن اینکه حضور موثر حوزه علمیه و دانشگاه در عرصه‌های فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر 6090460

دیگر خبرها

  • ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • آیا می شناسیدش؟
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟