Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست مشترک فدراسیون های ورزشی با حضور وزیر ورزش در اهواز برگزار شد.

‌استاندار خوزستان با بیان این که سرمایه‌گذاری در زمینه روحی، جسمی و روانی استان، سرمایه گذاری برای تمام کشور خواهد بود، گفت: امیدوارم سرمایه گذاری برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی در خوزستان افزایش پیدا کند.

‌به گزارش ایسنا، غلامرضا شریعتی در نشست مشترک فدراسیون های ورزشی که با حضور وزیر ورزش در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به وجود رودخانه‌های پرآب در خوزستان که یک سوم آب‌های جاری کشور هستند و همچنین هوای نسبتا گرم استان، ورزش شنا در بین مردم استان به ویژه جوانان گسترده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌وی با بیان این که نسبت به ایجاد زیرساخت‌های لازم در حوزه ورزش شنا توجه خوبق صورت نگرفته است، گفت: مردم به صورت سنتی از رودخانه ها استفاده می‌کنند و این مسئله باعث شده که بیشترین تعداد غرق شدگان رودخانه‌ای کشور در پنج سال اخیر به خوزستان اختصاص داشته باشد.

‌استاندار خوزستان افزود: در این زمینه باید طرح و سند جامعی برای خوزستان تدوین شود، البته جلساتی هم در سطح کشور تشکیل شده است و به صورت تخصصی آن را دنبال می‌کنیم. 

‌وی بیان کرد: با توجه به گرمای طولانی در خوزستان و تغییر اقلیم بیش از 55 روز از سال جاری را شاهد گرمای بالای 49 درجه بودیم، در حالی که این روزها در سال گذشته 13 روز بود؛ بنابراین باید به توسعه سال‌های ورزشی سرپوشیده مجهز به سیستم‌های سرمایشی توجه جدی داشته باشیم.

‌شریعتی گفت: میانگین سرانه فضای ورزشی خوزستان از میانگین کشوری پایین تر است و شهرهایی مثل ایذه و رامهرمز به عنوان قطب کشتی یا شهرهای دیگر که ظرفیت‌های پررنگی دارند، باید بیشتر در کانون توجه قرار بگیرند.

استاندار خوزستان بیان کرد: اگر شرایط بیشتری برای بروز استعدادهای ورزشی فراهم و زیرساخت‌ها نیز تقویت شوند، قول می‌دهیم که ورزشکاران خوزستانی در مجامع بین المللی برای کشور افتخارآفرینی کند.

‌وی افزود: با توجه به مسائلی همچون ریزگردها مردم خوزستان در معرض آسیب پذیری بیشتری در حوزه سلامت هستند، بنابراین باید بالاتر از حد استاندارد زیرساخت‌های ورزشی را برای مردم فراهم کرد تا امکان ورزش برای آن‌ها بیشتر تامین شود و خطرات و ریسک‌های در معرض خود را جبران کنند.

‌شریعتی با بیان این که سرمایه گذاری در زمینه روحی، جسمی و روانی خوزستان، سرمایه‌گذاری برای تمام کشور خواهد بود، افزود: امیدوارم سرمایه‌گذاری برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی در خوزستان افزایش پیدا کند.

‌اتمام پروژه‌های نیمه تمام خوزستان نیازمند حمایت وزیر ورزش هستند

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر ورزش گفت: پروژه های نیمه تمام خوزستان به تامین اعتبار و حمایت مستقیم شما نیاز دارد تا  این استان به روزهای گذشته ورزشی درخشان خود برگردد.

‌به گزارش ایسنا - عباس پاپی زاده در نشست مشترک فدراسیون‌های ورزشی که با حضور وزیر ورزش در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان از قدیم ظرفیت های بسیار بالایی داشته است، ولی حقیقتا در حال حاضر از ظرفیت‌های موجود استان به خوبی استفاده نمی‌شود. حدود هشت سد بزرگ با دریاچه های عظیم در استان داریم ولی هنوز از داشتن یک اسکله قایقرانی ساده نیز محروم هستیم.

‌وی گفت: اگر سرانه ورزشی خوزستان را  با استانداردهای جهانی مقایسه کنیم واقعا استان عقب است؛ سرانه ورزش کشور 1.2 مترمربع ولی در خوزستان زیر 90 سانتیمتر است و این مسئله نشان دهنده این است که از نظر زیرساختی نتوانستیم به خوبی عمل کنیم.

‌نماینده مردم دزفول در مجلس ‌با اشاره به بحث 0.27 ارزش افزوده، بیان کرد: این موضوع کار خیلی خوبی بود. برنامه ششم توسعه نیز ظرفیت قانونی خوبی را پیش روی وزارت ورزش گذاشته است و امیدوارم که وزارت ورزش به خوبی از آن بهره‌مند شود.

‌وی با اشاره به شرایط آب و هوایی گرم خوزستان، گفت: با چنین آب و هوایی نمی‌توانیم جامعه ورزشی استان را در فضای باز حمایت کنیم؛ در زمینه سالن‌های سرپوشیده باید توجه بیشتری داشته باشیم. گرد و غبار هم بر این مشکلات آب و هوایی افزوده و باید با سرمایه گذاری‌های عظیم شرایط مناسبی را برای مردم فراهم کنیم.

‌پاپی زاده گفت: در حوزه  ورزش باید حداقل اوقات فراغت خوبی را برای مردم فراهم کنیم تا حداقل انگیزه‌ای برای آن‌ها ایجاد شود.

‌وی خطاب به وزیر ورزش نیز عنوان کرد: پروژه‌های نیمه تمام به تامین اعتبار و حمایت مستقیم شما نیاز دارد، تقویت رشته‌های کشتی و فوتبال و همچنین تامین زیرساخت‌های ورزش‌های آبی برای خوزستان را خواستاریم تا استان به روزهای گذشته ورزشی درخشان خود برگردد.

افزایش سهمیه حضور بانوان در میادین بین المللی

‌به گزارش ایسنا، زهرا کرم زاده هم در این نشست ‌اظهار کرد: چرا فعالیت نواب روسای هیات‌های ورزشی را افتخاری محسوب می‌کنند و خواهشمندم که این مشکل را حل کنید.

‌وی خواستار اختصاص اماکن ورزشی و همچنین خوابگاه به ورزشکاران خانم شد و گفت: در خوزستان اماکن اختصاصی برای بانوان ورزشکار نداریم و از این نظر محدودیت بسیاری داریم. 

‌وی ادامه داد: برخی فدراسیون‌ها مسابقات کشوری برگزار نمی کنند و انتخابی تیم‌های خود را بر اساس مسابقات آزاد و حضور تیم ها در لیگ‌های مختلف انجام می‌دهند. بر اساس قوانین شرکت‌های تولیدی و خصوصی در صورت حمایت از تیم‌های ورزشی 10 درصد تخیف مالیاتی خواهند داشت که تقاضای تقویت هرچه بیشتر آن را داریم.

‌کرم زاده بیان کرد: سهمیه بانوان در میادین بین المللی و اعزام‌ها بسیار کم است که تقاضای افزایش این مهم را داریم.


منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۶۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه رئیس فدراسیون به وزیر ورزش و جوانان درباره تمهیدات فدراسیون برای فصل آینده لیگ برتر

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در نامه مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال به کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان آمده است:


جناب آقای مهندس هاشمی
مقام عالی وزارت ورزش و جوانان


با سلام

احتراماً به استحضار میرساند، با عنایت به دستور حضرتعالی مبنی برساماندهی فرهنگی برگزاری رقابت‌های لیگ برتر و در پی آن تشکیل کارگروه مربوطه در فدراسیون فوتبال با حضور مسئولان مرتبط و مراجع ذیربط، مقرر گردید الزامات و مقررات بالادستی درحوزه برگزاری مسابقات در فصل آتی به شرح ذیل به مرحله اجرا در بیاید؛
• تدوین و اجرای آیین نامه کانون هواداران باشگاه‌ها و رعایت الزامات مرتبط
• اختصاص بلیط مسابقات به خریداران بر اساس مشخصات هویتی و لزوم آماده سازی صندلی ورزشگاه‌ها توسط شرکت تجهیز بر اساس طی فرایند حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها به صورت هوشمند.


همچنین مطابق برنامه ریزی، جلسات هماهنگی کلیه مسابقات لیگ برتر در فصل آتی وفق قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا با حضور مسولان LOC و LMO در کلیه بازی‌ها به انجام خواهد رسید و گزارش‌ها به صورت برخط در سیستم مربوطه آپلود و به کمیته‌های ذیربط و ارکان قضایی ارسال تا متعاقباً در مهلت مقرر به فوریت اتخاذ تصمیم گردد.

بدیهی است در صورت عدم آماده سازی موارد صدر الاشاره امکان آغاز لیگ برتر در فصل جدید وجود نخواهد داشت و بر این اساس دستورات مساعد حضرتعالی، باعث تسهیل فرایند مرتبط خواهد بود.

لازم به ذکر است، در بازی‌های باقیمانده فصل جدید لیگ برتر به کلیه باشگاه‌ها ابلاغ شده که مسولیت مربوط به هواداران خود را برعهده داشته باشند. همچنین تا حل مشکلات زیرساختی جهت حضور بانوان محترم، دو ورزشگاه تا اطلاع ثانوی امکان میزبانی از تماشاگران خانم را نخواهند داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نامه تاج به وزیر ورزش درباره فصل آینده لیگ برتر فوتبال
  • نامه مهم مهدی تاج به وزیر ورزش درباره فصل آینده لیگ برتر
  • نامه رئیس فدراسیون به وزیر ورزش و جوانان درباره تمهیدات فدراسیون برای فصل آینده لیگ برتر
  • خلیلی: طرح گذرگاه‌های ورزش با جدیت در کشور دنبال می‌شود
  • نشست اضطراری معاون وزیر با تاج درباره زنان تماشاگر
  • برگزاری جلسه اسبقیان و تاج درباره اتفاقات ورزشگاه آزادی
  • برگزاری نشست فوری تاج و ارکان انضباطی - اخلاقی درپی اتفاقات بازی پرسپولیس - سپاهان
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها
  • واکنش فدراسیون فوتبال به دستور وزیر ورزش؛نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برگزار می‌شود
  • واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش؛ برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها