Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج- استاندار کردستان با بیان اینکه اراده جمعی برای رفع مشکلات در استان ما وجود ندارد، گفت: مشکلات فعلی استان کردستان با نحوه کار امروز دستگاه های اجرایی و بانک ها حل نخواهد شد.

به گزارش خبرنگارمهر، بهمن مرادنیا امروز پنج شنبه در کارگروه تخصصی اشتغال استان که در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، عملکرد دستگاه های اجرایی و بانک های استان در جذب اعتبارات اشتغال فراگیر را رضایت بخش ندانست وگفت: متاسفانه اراده جمعی برای حل مشکلات استان وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: بانک ها در پرداخت تسهیلات نهایت سختگیری را اعمال می کنند و علاو براین ارتباط مابین دستگاه های اجرایی استان هم ضعیف است.

وی با اشاره به اینکه دلیل عدم جذب اعتبارات در کردستان یا عدم نیاز استان یا نبود زمینه جذب آن است، اظهارداشت: قطعا استان ما به این اعتبارات نیاز دارد و باید برای جذب آن تلاش فراوانی انجام دهیم.

استاندار کردستان ادامه داد: باعث تاسف است که ۴۰ میلیارد تومان سهم تسهیلات روستایی طی سال های ۹۵ و ۹۶ استان تاکنون جذب نشده است.

مرادنیا اظهارداشت: وقتی مابین دستگاه های اجرایی ما همکاری لازم وجود ندارد دیگر تشکیل چنین جلساتی معنایی ندارد.

وی از عدم حضور تعدادی از مدیران بانک های استان در این جلسه گلایه کرد و افزود: هر کدام از بانک های استان که قادر به پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر نیستند اعلام کنند تا تکلیف تسهیلات و این طرح را مشخص کنیم و مکاتبات لازم را با مرکز در این رابطه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه با این نحوه کار دستگاه های اجرایی و بانک ها مشکلی از استان حل نخواهد شد، بیان کرد: از آنجا که شرایط کردستان با دیگر استان های کشور یکسان نیست لذا نباید خود را با آنها مقایسه کنیم.

استاندار کردستان اظهارداشت: تسهیلات اشتغال فراگیر روستایی که سهم استان ۲۶۰ میلیارد تومان است را فقط به پروژه های توسعه باغات، شیلات و گلخانه اختصاص داده و پرداخت شود.

مرادنیا عنوان کرد: شاید مدیران استان ما در دوره ای که سایر استان های کشور توانستند با دلار های قیمت پایین توسعه پیدا کنند، هم چون مدیران کنونی قادر به جذب اعتبارات نبودند.

وی اظهارداشت: مدیران دستگاه های اجرایی ما امروز یا بی تفاوت به مشکلات جامعه هستند یا هنوز باور ندارند خلاصه در این رابطه مانعی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی فکر طرح های توسعه ای بزرگ از محل اعتبارات طرح اشتغال فراگیر باشند، گفت: برای آخرین بار از همه مدیران دستگاه های اجرایی و بانک ها می خواهم برای جذب اعتبارات این طرح همت کنند.
 

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۰۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی احمدزاده عصر دوشنبه در آیین کلنگ زنی مینی پالایشگاه شهر دهدشت افزود: عملیات اجرایی پروژه با قریب به ۵۰۰ نفر نیرو آغاز که در نهایت پوشش اشتغال زایی ۳۰۰ نفری را به شکل مستقیم خواهد داشت.

احمدزاده با اشاره به بحث مجوز پایانی این طرح اظهار کرد: مجوز پایانی پروژه در استان است و مشکلی از این جهت نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه امید است هرچه سریع‌تر عملیات اجرایی مینی پالایشگاه دهدشت آغاز شود، تصریح کرد: تاکید و پیگیری لازم برای تحقق پروژه بر اساس زمانبندی مطلوب را خواهیم داشت.

استاندار تصریح کرد: همچنین برای بحث تسهیلات و مطالبه برای سرعت بخشی به این پروژه همکاری لازم محقق می شود.

کد خبر 6092404

دیگر خبرها

  • تأکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی
  • عملکرد برتر بانک مسکن در میان بانک‌های کردستان
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • همه باید در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید گام بردارند
  • هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • جدول مربوط به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی تصویب شد
  • بانک مهر ایران گره‌گشای مشکلات دانش آموزان نیازمند در کردستان
  • رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها بوده است