Web Analytics Made Easy - Statcounter


محمدجواد حق‌شناس رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و حسن خلیل آبادی، رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش، از مراکز گردشگری و تاریخی منطقه ۱۳ دیدن کردند.

به گزارش امتداد نیوز، محمدجواد حق‌شناس رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و حسن خلیل آبادی، رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش، پنجشنبه سوم اسفند ماه به منظور بررسی وضعیت فرهنگی و گردشگری این منطقه از مراکز گردشگری و تاریخی منطقه ۱۳ دیدن کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن خلیل آبادی در این خصوص با اشاره به اینکه در مجاورت مقبره الشهدا آثار میراثی به نام قصر فیروزه قرار دارد، عنوان کرد: متاسفانه نتوانستیم از این بنای میراثی که از دوره قاجار ساخته شده و دارای معماری ویژه‌ای است، بازدید کنیم، اما آنچه که از دور مشاهده شد نشانگر این است که بنای مذکور از وضعیت خوبی برخوردار نیست.

خلیل آبادی افزود: متاسفانه بناهای اطراف مقبره الشهدا که در حال ساخت هستند، یا برخی سازه ها که در پادگان آن محدوده ساخته می‌شوند، در حریم ملکی قصرفیروزه قرار دارند که در سال ۱۳۵۵ به ثبت ملی رسیده است.

وی با بیان اینکه در زمان جنگ لازم بود در این محدوده پادگان ایجاد شود، گفت: با ساخت پادگان ملک میراثی در میان پادگان قرار گرفت. حال امیدواریم فرماندهان این پادگان امکانی را ایجاد کنند تا مردم بتوانند برای بازدید از قصر فیروزه که یکی از قدیمی‌ترین کاخ‌های قاجاری تهران است، وارد این قصر شوند.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش اظهار کرد: در ادامه بازدیدها وارد محوطه بیمارستان شهید دکتر لواسانی (سرخه حصار) شدیم. در این بیمارستان نیز کاخ یاقوت که از بناهای تاریخی واقع در این مرکز پزشکی است و اکنون دفتر اداری و مدیریت بیمارستان در آن قرار دارد، تحت نظر اداره میراث بازسازی شده دیدن کردیم.

وی با تاکید بر اینکه حال این اثر نسبتاْ خوب است، گفت: قرار شد با پیگیری شهردار محترم این بنا برای بازدید عموم مهیا شود. ضمنا در محوطه بیرونی و جنوب بیمارستان قطعه زمینی وجود دارد که قرار شده با سرمایه گذاری بخش خصوصی تبدیل به بیمارستانی با هدف جلب توریست سلامت ایجاد شود.

خلیل‌آبادی افزود: همچنین برج نیمه مخروبه موجود بر تپه های شمال بیمارستان نیز از آثار برج دیده‌بانی قصر فیروزه، یاقوت و منطقه شکاربانی سلطنتی قاجار است که این دو اثر در بیمارستان مذکور واقع شده است.

وی اظهار کرد: سپس وارد محوطه جنگلی سرخه حصار که در شرقی ترین نقطه پایتخت قرار دارد شدیم، این پارک جنگلی در مجاوت این آثار میراثی امکانات خوبی را در خود جای داده و شهردار منطقه ۱۳ برنامه‌های مناسبی را برای این بوستان جنگلی در نظر دارد.

خلیل آبادی با تاکید بر اینکه این فضا برای شهر تهران یک نعمت بزرگ محسوب می‌شود، گفت: این بوستان دارای یک فضای سبز زیبا و با امکانات دوچرخه‌سواری، پینت بال، رستوران، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، گلخانه گیاهان دارویی و پیاده راه است که مردم به خصوص مردم شرق تهران باید از این فرصت استفاده کنند.

 وی افزود: همینطور دانش‌آموزان مدارس نیز می‌توانند از این فضای سبز و گردشگری استفاده کنند؛ چرا که بوستان جنگلی سرخه حصار فضایی بسیار خوب و مناسب دارد و برنامه‌هایی برای توسعه آن در نظر گرفته شده است.

عضو شورای شهر تهران ، ری و تجریش گفت: همچنین مقرر شده برای موتور سواران پیست مجزا ایجاد شود و برای کودکان و نوجوانان نیز برنامه‌هایی در نظر گرفته شده که قرار است در حاشیه بوستان مشرف به خیابان شهید دوران شهربازی تاسیس شود.

خلیل آبادی دیگر اقدامات در دست اجرا به منظور توسعه پارک سرخه حصار را تشریح کرد و گفت: همچنین شهردار منطقه ۱۳ در نظر دارد در بوستان جنگلی سرخه حصار تله کابین، سورتمه و کلبه‌هایی برای مدیریت بحران و اسکان موقت شهروندان ایجاد کند.

به گفته وی، در داخل پارک جنگلی سرخه حصار، طرح‌هایی با مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی به منظور توسعه این بوستان در نظر گرفته شده است که اگر این طرح‌ها اجرا شود، این پارک به قطب گردشگری تهران تبدیل می‌شود.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: در پایان به منطور بازدید از بازارچه نوروزی به فلکه دوم نیروی هوایی رفتیم و ضمنا با شنیدن مشکلات شهروندان در بوستان فلکه دوم نیروی هوایی با معضلات منطقه آشنا شدیم. اجرای زنده رقص نوروزی خراسانی در میدان مذکور، پایان زیبایی برای این بازدید رقم زد.

true برچسب ها : پارک ملی سرخه حصار حسن خلیل آبادی محمدجواد حق شناس true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۵۰۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این سکانس خلیل و سلمان در سریال نون خ پربازدید شد | ویدئو

به گزارش همشهری آنلاین، سکانسی از سوگواری خلیل (حمیدرضا آذرنگ) و سلمان (کاظم نوربخش) در سریال نون خ ۵ ساخته سعید آفاخانی پربازدید شد.

کد خبر 847517 برچسب‌ها خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران فیلم و سریال ایرانی

دیگر خبرها

  • تمهیدات ویژه برای استفاده از پنل‌های خورشیدی در خلیل آباد
  • گزارش روزنامه شهرداری تهران درباره یک شغل جدید با عنوان «یک زندگی سگی»!
  • تجلیل از کارگران نمونه شهرستان خلیل آباد
  • توسعه و گردشگری از اهداف اصلی شهرداری بندرعباس است
  • برگزاری همایش "پیاده روی خانوادگی " در بوستان جنگلی سرخه حصار
  • این سکانس خلیل و سلمان در سریال نون خ پربازدید شد | ویدئو
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • (تصاویر) حضور حسن روحانی بر مزار والدین خود در سرخه
  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس