Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداو سیما،­­علیرضا یوردخانی افزود: ­در 10 سال گذشته قیمت پوست به اندازه قیمت 10 کیلو گوشت بود اما اکنون یک پوست را 5 هزار تومان تولیدکننده خریداری می کنند.
وی گفت: علاوه بر از بین رفتن صنعت پوست، در سوزاندن پشم گوسفند هم معظلی داریم بطوریکه این صنعت­ در گذشته­ صادر می شد اما اکنون محلی برای آتش زدن و آماده برای فروش نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


­مدیرعامل شرکت تعاونی عشایری شهرستان گرمسار با بیان اینکه ­هر راس گوسفند ­4-3 کیلو پشم دارد افزود: عشایر فرهنگ استفاده از مرتع را دارند و می توانند با پرواربندی لاشه 15 کیلویی را به 30 کیلو برسانند.
وی ادامه داد: در بحث شتر نیز با مشکلاتی روبرو هستیم شتر نیاز به مرتع دارد اما ما یا مرتع دار داریم دام ندارد و یا اینکه دام دارد و مرتع ندارد.
یوردخانی گفت: گوشت ­و شیر شتر به دلیل گرمی یکی از بهترین گوشت های کشور است بطوریکه سرمایه گذاران خارجی درایران به پرورش شتر پرداختند و شیر شتر را صادر می کنند.
وی با اشاره به اینکه­ ما مخالف واردات نیستم و تقاضا برای جلوگیری از واردات بی رویه را داریم افزود: کل مصرف گوشت قرمز در سال 900 هزار تن است و 800 هزار تن در کشور تولید می شود که از این میزان 200 هزار تن سهم عشایر و 600 هزار تن سهم روستاییان و صنعتی است و 100 هزارتن نیازی که باقی مانده را عشایر با حمایت می تواند تامین کند.
یوردخانی­ گفت:حدود 300هزارتن گوشت وارد کشور می شود و کشتارگاه در اختیار افرادی است که بیشتر تمایل دارند گوشت وارد شود.
وی با اشاره به اینکه باید تولید گوشت را در کشور ثابت نگه داریم افزود: امسال در فصل آبان و آذر هیچ گوشتی از عشایر خریداری نکردند ما باید زنجیره تولید را تکمیل کنیم.
مدیرعامل شرکت تعاونی عشایری شهرستان گرمسار ­افزود: در سال 91-92 تولید گوشت عشایر 150 هزار تن بود که در سال 96 به 200 هزار تن رساندیم.
وی­ گفت: هنوز مشاورانی نیستند که به عشایر مشاوره دهند که در چه محلی چه­ ­­تولیدی باید انجام گیرد باید نیاز منطقه را شناسایی کنیم.
یوردخانی­ افزود:­ هزینه واردات را به تولید کننده بدهند تولید گوشت را افزایش می دهیم زیرا ما با ­استفاده از علم روز و دانش بومی و محلی می توانیم تولید را افزایش دهیم بطوریکه در سال دو بار گاوها تولید مثل می کنند.
­

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۶۶۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: با هدف اشتغالزایی و حمایت جامعه عشایری استان، ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی سال گذشته برای خرید دام به عشایر این استان پرداخت شده است.

هوشنگ نور محمدی با اشاره به اینکه حمایت لازم جهت توسعه زنجیره تولید گوشت قرمز در سطح استان انجام شده است، افزود:متقاضیان به بانک های عامل معرفی شده اند و فرصت تکمیل پرونده ها تا پایان خردادماه تمدید شده است.

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت:هر فقره تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز حدود یک میلیارد ریال است که افراد دارای شرایط به بانک های عامل معرفی می شوند و می توانند از این فرصت بهره مند شوند.

نورمحمدی افزود:عشایر لرستان جامعه پرتلاشی هستند که ۲۵ درصد پروتئین مورد نیاز استان را تأمین می کنند و نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه دارند.

وی با بیان اینکه عشایر لرستان علاوه بر دامداری به کشاورزی، باغداری و پرورش زنبور عسل نیز اشتغال دارند گفت:این قشر سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۲۹ هزار تن مواد لبنی، هزار تن شیر، ۱۵۰ تن عسل، و ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می کنند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • گوشت دوباره گران می‌‌شود؟
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • گوشت اینگونه ۶۳.۵ درصد گران شد
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال