Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-03@00:03:04 GMT

چرا اوباما با ترور حاج قاسم مخالفت کرد؟

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۸۶۵۶۷

اخیرا تلویزیون دولتی اسرائیل با پخش گزارشی فاش کرده که دولت سابق آمریکا با ترور سرلشکر سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران مخالفت کرده است.

به گزارش صدای ایران،بر پایه این گزارش تلویزیونی، باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا با قصد تل آویو برای ترور حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران مخالف بوده است.

همچنین «العربی الجدید» مدعی شده است: این تحقیقات تلویزیونی اسرائیل فاش کرده که مقامات اسرائیل بار‌ها تلاش کرده اند که ژنرال قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس را ترور کند، اما باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا با این اقدام مخالفت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نکته جالب توجه اینجاست که این تحقیقات تلویزیونی علت مخالفت دولت دموکرات سابق آمریکا با ترور سردار سلیمانی را نیاز به دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران عنوان کرده و رسیدن به برجام را مهم‌ترین دلیل مخالفت باراک اوباما با این اقدام بوده است.

بر اساس تحقیقات منتشر شده توسط کانال تلویزیون اسرائیل، سردار سلیمانی یکی از مهم‌ترین چهره‌های طراحی خاورمیانه بر اساس نظم جدید است و پیش از این نیز بار‌ها مقامات اطلاعاتی و امنیتی اقدام به ترور فرمانده سپاه قدس کرده اند که موفقیتی نداشته اند.

این کانال به نقل از «رام بن براک» که دو منصب معاون رئیس موساد و فرمانده شعبه عملیاتی سرویس اطلاعاتی اسرائیل را بر عهده داشت، اعلام کرد: «سرویس اطلاعاتی موساد به خاطر صدمه بزرگی که سلیمانی به اسرائیل وارد کرد همچنان مراقب وی است».

وی در اظهار نظری جالب همچنین گفته است: «اگر از من سئوال کنند آیا سران ایران پشت پرده تصمیم فرستادن اخیر پهپاد برای نفوذ به حریم هوایی اسرائیل بودند؟ می‌توانم بگویم:نه، و اگر از من سوال شود آیا سردار سلیمانی در پشت پرده این عملیات قرار داشت؟ با تمام تاکید می‌گویم: بله!»

به گزارش باشگاه خبرنگاران نکته جالب‌تر اینکه رام بن براک معتقد است که سردار سلیمانی در فعالیت‌هایش علیه اسرائیل اختیار عمل خاص و ویژه‌ای دارد و همچنین نزدیکی به مقام معظم رهبری سبب شده که تاثیر گذاری بالایی در داخل و خارج از ایران در حوزه‌های سیاسی و امنیتی داشته باشد.



منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۶۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترور یک فرمانده مقاومت توسط تشکیلات خودگردان

منابع محلی در شهر طولکرم در کرانه باختری بامداد امروز از تیراندازی نیرو‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین به سمت خودروی «عمر ابوالفول» از رزمندگان گردان طولکرم و فرمانده یگان الموت در گردان «طولکرم» خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری شهاب، او که به شدت زخمی شده بود در بیمارستان «رفیدیا» در شهر نابلس به شهادت رسید؛ همزمان درگیری‌های شدیدی میان رزمندگان گردان طولکرم (وابسته به سرایا القدس-شاخه نظامی جهاد اسلامی) و عناصر امنیتی محمود عباس در شهر طولکرم گزارش می‌شود.
به گفته منابع محلی، پیکر مجروح عمر ابو الفول ابتدا به بیمارستان «ثابت ثابت» در شهر طولکرم منتقل شده و سپس عناصر امنیتی تشکیلات نیز خود را به بیمارستان رسانده‌اند و پس از رزمندگان فلسطینی مجبور به انتقال شهید ابو الفول به بیمارستان «رفیدیا» در نابلس شده‌اند که در آن‌جا به شهادت رسیده است.

در این راستا «ابوشجاع» فرمانده گردان طولکرم نیز در بیانیه‌ای گفت: «سکوت ما به درازا نخواهد انجامید و تجاوزات این دستگاه‌های امنیتی ما را وادار می‌کند تا به این سکوت پایان دهیم».

هماهنگی امنیتی میان تشکیلات خودگردان و سازمان‌های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی موضوعی است که سال‌هاست فلسطینی‌ها خواستار برچیده شدن آن هستند؛ طی سال‌های گذشته در موارد بسیاری نهاد‌های امنیتی اسرائیلی ترور یا بازداشت نیرو‌های مقاومت در کرانه باختری را به تشکیلات خودگردان سپرده‌اند.

منبع: تسنیم

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • ادعای اسرائیل درباره ترور نیروی وابسته به سپاه؛ رامین یکتاپرست کیست؟
  • واکنش خبرگزاری تسنیم به ادعای اسرائیل درباره ترور یک نیروی وابسته به سپاه
  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • تسنیم: رامین یکتاپرست هیچ ارتباطی با سپاه ندارد / رسانه های اسرائیل مدعی ترور او شدند (+عکس)
  • ترور یک فرمانده مقاومت توسط تشکیلات خودگردان
  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان
  • پشت‌پرده ماجرای یک ترور توسط موساد؛ رامین یکتاپرست کیست؟
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی