Web Analytics Made Easy - Statcounter


دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از برگزاری رویداد «مدتهران» به صورت هر دو فصل یک بار خبرداد که اولین دوره آن در کاخ گلستان برگزار خواهد شد.

به گزارش امتداد نیوز، حمید قبادی در آئین گشایش هفتمین جشنواره مد ولباس فجر که امروز ششم اسفندماه در تالار رودکی برگزار شد با اشاره به بالا رفتن حجم تولیدات داخلی گفت: ما فعالیتی را در کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور آغاز کردیم و امروز شاهد افزایش تولیدات داخلی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عبارتی روزی نیست که پرچم یک برند خارجی پائین نیاید و نشان یک برند داخلی جایگزین آن نشود و همه این اتفاقات به همت طراحان و تولید کنندگان داخلی ممکن شده است.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور به اینکه مسئولان فرهنگی باید توان و ظرفیت طراحان و تولید کنندگان داخلی را بپذیرند، اشاره و بیان کرد: در حال حاضر مسئولان باید به خود باوری برسند و از تولید کنندگان و فروشندگان برندهای داخلی حمایت کنند و وقتی در فروشگاه های بزرگ یک برند داخلی جایگزین نشان خارجی می شود، آن تولید کننده داخلی را نماد افتخار ملی بدانند نه اینکه میزان مالیاتش را بالا ببرند. به عبارتی مسئولان باید به این نتیجه و باور برسند که فعالان عرصه مد و لباس سرمداران اقتصاد مقاومتی هستند و باید  مورد حمایت و توجه قرار گیرند.

قبادی با اشاره به نتایج برگزاری جشنواره طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان گفت: تعداد زیادی از طراحان برگزیده در این جشنواره جذب بخش تولید شدند ولیکن ما همچنان به یک رفرم جدید در حوزه طراحی نیازمندیم.

وی به برگزاری جشنواره مد تهران اشاره کرد و افزود: امسال در هفتمین جشنواره مد و لباس فجر بخش خارج از مسابقه را به معرفی مجموعه های ایرانی اختصاص داده ایم. امیدواریم هر دو فصل یک بار بتوانیم رویدادی را با عنوان «مد تهران» رقم بزنیم و مجموعه هنری طراحان را ارائه کنیم. با این کار به مد سازی کمک بایسته ای کرده ایم.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور همچنین بیان کرد: عنوان ورشکسته شدن صنعت نساجی و مد ایران یک عنوان استعماری است و ما باید با تلاش خود این عنوان را پاک کنیم. همانگونه که طراحان و تولید کنندگان ما در سالهای اخیر به خوبی نشان دادند محصولات ایرانی با کیفیت و قابل رقابت با نمونه های مشابه خارجی هستند.

صدیقه پاک بین دبیر هفتمین جشنواره مد و لباس فجر هم به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: ساماندهی کارگروه مد و لباس کشور در پی تشویق فعالان این حوزه برای ارائه طرح های کاربردی و هماهنگ با معیارهای ایرانی – اسلامی و کمک به ارتقاء سطح دانش و تجربه فعالان این حوزه است.

او در ادامه بیان کرد: جشنواره مد و لباس فجر می کوشد تا دیدگاه های نو و بدیع نسل جوان را در عرصه مد و لباس ارائه کند. تولید کنندگان وطراحان را به شناخت مخاطب و عرضه طرح های نو تشویق کرده و زمینه های آشنایی و ترغیب مسئولان با فعالان این عرصه و حمایت آنان از صنعت مد و لباس را فراهم آورد. همچنین تلاش ما بر این است که ظرفیت های بالای جامعه ایرانی در زمینه مد و لباس را به جهانیان معرفی کنیم.

سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم یکی دیگر از سخنرانان آئین گشایش هفتمین جشنواره مد و لباس فجر بود.

او برگزاری این جشنواره را اقدامی مثبت ارزیابی و بیان کرد: خوب است که در کنار سینما  و تئاتر به مد و لباس هم اهمیت داده شده است. آن هم جشنواره ای که به بهانه پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می شود و انقلاب به معنی دگرگونی است. این تغییر در پوشش هم اتفاق افتاده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار داشت: جشنواره مد ولباس فجر در راستای حمایت از تولید کنندگان و منسوجات اسلامی- ایرانی برگزاری می شود و بر آن است تا محصولات با کیفیت را به مصرف کنندگان معرفی کند. چرا که ایران میراث و تاریخ کهنی دارد و در سرزمین ما و در شهرهایی چون یزد، کرمان و کاشان پارچه های اصیل و زیبایی طراحی وتولید می شود. از این رو کمیسیون فرهنگی مجلس از فعالیت های کارگروه مد و لباس کشور به منظور ارتقاء صنعت مد و همچنین معرفی منسوجات ایرانی- اسلامی حمایت می کند.

در پایان این مراسم از سه فعال حوزه مد و لباس یعنی سید محمد کسائی، محمود محمدی و رامین جوانرود تقدیر شد.

true برچسب ها : جشنواره مد و لباس فجر سیده فاطمه ذوالقدر صدیقه پاک بین true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۸۷۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست «سواد بصری در مد و لباس» برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سلسله نشست‌های علمی و تخصصی با عنوان «سواد بصری در مد و لباس» توسط کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت برگزار می‌شود.

در این نشست مریم مونسی استاد دانشگاه و عضو هیأت علمی دانشگاه الزهرا به سخنرانی می‌پردازد.

مراسم مورد اشاره چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت از ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ به صورت مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 6089007 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند
  • ۵۰۰ اثر به جشنواره مد و لباس اروند راه یافتند
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دهم خرداد برگزار می‌شود
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • نشست «سواد بصری در مد و لباس» برگزار می‌شود