Web Analytics Made Easy - Statcounter

با امضاء تفاهم نامه بین وزارت جهاد کشاورزی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی، این انجمن نیز در صدور پروانه های تولید قارچ نقش خواهد داشت.

اقتصاد آنلاین-  سپیده قاسمی؛ پیش از این پروانه واحدهای تولید قارچ تنها توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی صادر و تمدید می شد اما، از این پس برای صدور و تمدید پروانه واحدها تایید انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس هیات مدیره انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی در این باره به خبرنگار اقتصاد آنلاین، گفت: موضوع ورود و ایفای نقش انجمن در صدور پروانه ها به عنوان یک مرجع تخصصی، همیشه مورد پیگیری و تاکید ما بوده است تا اینکه چند روز پیش موفق به امضاء تفاهم نامه با وزارت جهاد کشاورزی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی شدیم.

علی صدیق پناه ادامه داد: از این پس کارشناسان انجمن نیز در بازدید و تایید واحدهای قارچ خوراکی برای دریافت و تمدید پروانه ها حضور خواهند داشت.

وی تولید استاندارد، افزایش کیفت محصول و ایجاد اشتغال و اشتغال پایدار را از نتایج ورود انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی به صدور و تمدید پروانه ها به عنوان یک مرجع تخصصی دانست.

صدیق پناه افزود: توسعه صادرات یکی از برنامه های مهمی است که انجمن با تلاش برای بهبود کیفیت قارچ های تولیدی به دنبال آن است.

رییس هیات مدیره انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی همچنین از همکاری این انجمن با بسیج سازندگی برای ساماندهی واحدهای کوچک تولید قارچ خبر داد و گفت: بسیج سازندگی در راستای اجرای طرح اشتغال خانگی زمینه ایجاد واحدهای کوچک و تک سالنی قارچ را فراهم کرده است اما، با توجه به عدم ثبت این واحدها امکان برآورد تولید آن ها وجود ندارد و این مسئله تنظیم بازار را با مشکل جدی مواجه کرده است.

صدیق پناه افزود: به همین دلیل با بسیج سازندگی مذاکراتی داشته ایم تا این واحدها نیز ثبت شوند و امکان برنامه ریزی برای تولید کشور فراهم گردد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، طبق پروانه های صادر شده، در کشور ظرفیت تولید 180 هزار تن انواع قارچ خوراکی ایجاد شده است اما، به دلیل  نوسانات بازار و عوامل موثر بر تولید، میزان قارچ خوراکی تولیدی کشور بین 140 هزار تن تا 160 هزار تن در سال متغییر است.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۰۸۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیر گاو برای تولید داروهای مبتنی بر mRNA قابل استفاده است!

محققان دریافتند که ذرات ریز موجود در شیر گاو می‌توانند برای تحویل خوراکی داروهای RNA استفاده شوند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، روش‌های درمانی مبتنی بر ریبونوکلئیک اسید (RNA) ابزار قدرتمندی در اختیار محققان قرار می‌دهد تا راهی برای هدف قرار دادن بیماری‌های غیرقابل درمان در سطح مولکولی ارائه دهند. در حالی که این ساختارهای زیستی می‌توانند به طور موثری با تزریق، مانند واکسن ضدکرونا تحویل داده شوند، تاکنون هیچ راه موفقی برای تحویل آن‌ها به صورت خوراکی وجود نداشته است، زیرا این داروها در شرایط سخت روده از بین می‌روند.

در مقاله‌ای که در مجله Nanobiotechnology منتشر شده است، دکتردریتون ولاسالیو و تیم محققان وی دریافتند که ذرات ریز در شیر گاو به نام وزیکول‌های خارج سلولی (EVS) می‌توانند به طور مؤثر از داروهای RNA محافظت کرده و آن‌ها را تحویل دهند.

ولاسالیو می‌گوید: «تجویز خوراکی داروها، راحت‌ترین و معمولاً ارزان‌ترین راه برای مصرف دارو است زیرا به متخصصان مراقبت‌های بهداشتی متکی نیست. توانایی ارائه داروهای بیولوژیکی مانند روش‌های درمانی RNA اغلب با مشکلاتی روبرو هستند که استفاده از ذرات داخل شیر می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند.»

وی افزود: «این دستاورد می‌تواند منجر به عرضه روش‌های انقلابی و پایدار و همچنین مقرون به صرفه و در دسترس اسید نوکلئیک خوراکی برای بیماری‌ها شود که تأثیرات اجتماعی زیادی دارد.»

وزیکول‌های خارج سلولی سامانه‌های نانویی بوده که مولکول‌های بیولوژیکی را در بدن حفظ می‌کنند و دسترسی مولکول‌ها را به سلول‌ها کنترل و تنظیم می‌کنند. در حالی که وزیکول‌های خارج سلولی برای تحویل دارو به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفته است، استفاده از وزیکول‌های خارج سلولی موجود در شیر برای رهایش خوراکی داروهای RNA به طور گسترده‌ بررسی نشده است. با این حال، وزیکول‌های خارج سلولی موجود در شیر به طور طبیعی برای جذب در روده مناسب هستند زیرا تصور می‌شود این سیستم‌ها به عنوان ابزاری برای انتقال مولکول‌های بیولوژیکی از مادر به کودک تکامل یافته‌اند.

محققان این پروژه پس از استخراج وزیکول‌های خارج سلولی از شیر گاو، آن‌ها را با مولکول‌های RNA برای درمان بیماری التهابی روده (IBD) پر کردند. این وزیکول‌های خارج سلولی قادر به انتقال مولکول‌های RNA درمانی در سد روده در مدل‌های آزمایشگاهی پیشرفته روده انسان بودند. در مطالعات حیوانی روی موش، وزیکول‌های خارج سلولی شیر بار RNA التهابی مربوط به IBD را کاهش دادند.

این امر باعث می‌شود درها برای روش‌های درمانی خوراکی RNA برای طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی، دیابت و واکسن در برابر سایر عفونت‌های ویروسی باز شود.

دیگر خبرها

  • صدور ۱۲ هزار پروانه مشاغل خانگی طی سال گذشته در هرمزگان
  • شیر گاو برای تولید داروهای مبتنی بر mRNA قابل استفاده است!
  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • صدور پروانه‌های ساختمانی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها در صورت عدم رعایت مدت سه ماه
  • رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده
  • توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • مردم از مصرف قارچ خودرو در طبیعت خودداری کنند
  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته