Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آمریکا که اغلب کمک‌های مالی آن به کشورهای مختلف در مقابل دریافت خدماتی است که ماهیت آن افشا نمی‌شود، از تخصیص ۲۰ میلیون دلار کمک به تونس با هدف تقویت توان امنیتی آن در مرز لیبی خبر داده است که به نظر می‌رسد این کمک‌ مالی دلایل دیگر هم دارد و شاید حاکمیت ملی تونس را خدشه‌دار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه «افریکوم» وابسته به آمریکا برای فرماندهی عملیات‌های آن در آفریقا شاید یک نمونه آن باشد؛ همچنانکه واشنگتن از تعدادی از کشورهای آفریقایی خواسته است تا پذیرای این پایگاه در خاک خود باشد و اکنون بیم آن می‌رود که این کمک‌های مالی آمریکا برای جلب موافقت تونس جهت میزبانی از این پایگاه باشد در حالیکه تونس خون‌های زیادی داده تا پس از استقلال، پایگاه‌های نظامی فرانسه از آن خارج شود و این مسئله برای مردم تونس خط قرمز محسوب می‌شود.

آنگونه که وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده این کمک‌ها برای تقویت توان دستگاه‌های رصد و کنترل جهت مقابله با مهاجرت‌های پنهانی به سمت اروپا اختصاص می‌یابد و با این تفسیر آلمان نیز وارد خط این کمک و حمایت مالی خواهد شد و این دستگاه‌ها نیز خواهند توانست با گروه‌های تروریستی در دو طرف مرز مقابله کنند در حالیکه در سال‌های اخیر وجود این گروه‌ها به منبع نگرانی برای دو طرف تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: رشد یک میلیارد دلاری کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل تا 2016

به نوشته پایگاه «العهد» لبنان، با این حساب با استفاده از دستگاه‌های جدید با قاچاقچیان مواد مخدر نیز مقابله خواهد شد در حالیکه تونس به گذرگاهی برای این مواد تبدیل شده بود و این مواد از دو کشور منبع یکی مغرب که مواد مخدر در آن کشت می‌شود و دیگری لیبی که در مجاورت صحرای جنوبی قرار داد، وارد تونس می‌شد.

سکوت سؤال برانگیز تونس

آنچه بیشتر باعث شگفتی است، سکوت مقامات تونس است که تا کنون به صراحت دیدگاه خود را درباره پذیرش یا عدم پذیرش کمک‌های مالی آمریکا اعلام نکرده‌اند و این سوال مطرح می‌شود که آیا آمریکا با توسل به زور پذیرش کمک‌های مالی را به کشورها تحمیل می‌کند و به جای آن تصمیم می‌گیرد؟ یا اینکه دیدارها و مذاکرات محرمانه‌ای بین دو طرف برگزار شده و نتایج آن به رسانه‌ها درز داده نشده است.

بی‌تردید مسئله وجود پایگاه‌های نظامی بیگانه در خاک یک کشور برای عموم مردم تونس، مسئله‌ای حساس است و اساساً صرف‌نظر از منافع مادی آن با این مسئله مخالفت می‌شود و لذا فرضیه ارائه کمک‌های در مقابل پذیرش پایگاه‌های نظامی در خاک تونس، شاید نوعی توهم باشد و دلیل آن هم این است که رسانه‌های مختلف اطلاعات دقیقی درباره آن ندارند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

پشت پرده کمک‌های مالی آمریکا به تونس چیست؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۱۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ نمایشنامه جدید در نمایشگاه کتاب

«رازی بین من و تو»، «در تنم زمستان شد» و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» عنوان سه کتاب جدید سوره مهر در حوزه نمایشنامه است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سه کتاب نمایش‌نامه با عنوان «رازی بین من و تو»، «در تنم زمستان شد» و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسید.

«رازی بین من و تو»، به قلم محمدرضا امیرخانی تصویری از زندگی «علی»، جانباز اعصاب و روان است. علی هنرمند پتینه‌کاری است که در جبهه‌های جنگ دچار موج انفجار شدیدی شده و همچنان با این توهم که هم‌رزمش را کشته است، دچار عذاب وجدان است. در ادامه دکتر بخشی برای رهایی او از این توهم دست به کار می‌شود. ...

«در تنم زمستان شد» اثری از مصطفی سیفی برشی از زندگی رونیا یک دختر کرد ایزدی است که چند سال اسیر داعش بوده و اکنون پس از فرار از دست داعش به آلمان گریخته، اما یک روز مرد داعشی که سال‌ها رونیا را اسیر کرده، وارد خانه او می‌شود. ...

خاطرات شنیدنی یک نفوذی

«روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» نمایش‌نامه دیگری است که به قلم محمدرضا آریان‌فر به چاپ رسیده است. آریان‌فر در این کتاب، چهار نمایشنامه شامل «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر»، «آن‌گاه که خدا از دهان سنگ ترانه می‌خواند»، «کسی در خواب‌هایم قدم می‌زند» و «سراغ خواب‌هایم را از باد بگیر» را به نگارش درآورده است.

«رازی بین من و تو» با شمارگان 300 نسخه، «در تنم زمستان شد» با شمارگان 500 نسخه و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» با شمارگان 500 نسخه در بازار کتاب موجود است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • دموکراسی بدون روتوش/ پلیس آمریکا زیر تیغ عدالت دانشجویی
  • ۳ نمایشنامه جدید در نمایشگاه کتاب
  • قرائت قرآن و حمایت از فلسطین در برنامه تلویزیونی تونس+فیلم
  • عکس| تصاویری از کنسرت خواننده عصر جدید در کشورهای عربی/خوانندگی احسان یاسین در تونس
  • پیدا و پنهان پول پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی
  • مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!