Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-28@22:57:04 GMT

تنباکوی محرک یا جنسی؛ از شایعه تا واقعیت!

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۳۸۴۰۹

تنباکوی محرک یا جنسی؛ از شایعه تا واقعیت!

به گزارش سرویس حوادث جام نیـوز، پرویز افشار در حاشیه نشست 110 سمن (سازمان مردم نهاد) با وزیر کشور درپاسخ به سوال ایرنا مبنی بر اینکه آیا ورود تنباکوی جنسی را تایید می کنید؟ این مطلب را بیان کرد.


وی آزمایشگاه های پلیس مواد مخدر،وزارت بهداشت و آزمایشگاه سازمان ملی استاندارد را سه آزمایشگاه مرجعی عنوان کرد که ستاد از آنان برای تنباکوی جنسی استعلام کرده است که تاکنون گزارش اثبات شده ای مبنی بر اینکه موادی به غیر ازآمفتامین و شیشه به تنباکو اضافه شده باشد دریافت نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: ما مسئول مواد اعتیادآور محرک زا هستیم و مسئولیتی درباره تنباکو نداریم. اما گزارش ها و مصاحبه ها را بطور مسقیم در فضای مجازی رصد کردیم و به کسانی که به این امر دامن زده بودند صحبت کردیم که اگر مستنداتی دارند در اختیار ما قرار دهند.


افشار تاکید کرد: تنباکو برای خودش متولی جداگانه دارد و وزارت بهداشت و درمان و شرکت دخانیات در این زمینه کار انجام می دهند.
افشار درباره تنباکوی آغشته به شیشه هم توضیح داد: اگر به تنباکو ماده مخدر شیشه اضافه شود شیشه بر اثر حرارت مستقیم استهاله می شود و خاصیت اش را فورا از دست می دهد و تغییر می کند .
وی تاکید کرد: متاسفانه عده ای تلاش می کنند در آشفته بازار مواد مخدر در فضای مجازی چیزهایی را بطور کاذب تبلیغ کنند و با درست کردن بازار مکاره سود ببرند وعده ای هم به این اوضاع دامن می زنند.


وی درباره کانال های مجازی تبلیغ کننده مواد مخدر نیز اظهار کرد: رصد و کنترل همه کانال ها برایمان مقدور نیست چرا که این کانال ها، گاه فعالیت خود را پر رنگ و گاه کمرنگ می کنند و گاهی هم با نام جدیدی فعال می شوند.
وی ادامه داد: سال گذشته پلیس فتا24 کانال را شناسایی و معرفی و با آنها برخورد کرد. اما باید بدانیم که برخورد با متخلفان فوری قابل انجام نیست چرا که پلیس فتا باید به سرشاخه های این کانال ها دست یابد.


 اخیرا هادی پناهی، رئیس کانون درمانگران اعتیاد کشور از ورود مخدر جدیدی با عنوان تنباکوی جنسی خبر داده و گفته بود که این نوع تنباکو آغشته به مخدر به صورت محدود و به شکل مسافری از کشورهای خارجی به کشور وارد شده است.
وی گفته بود که این تنباکو ماده ای نوظهور است که دارای ترکیبات محرک و مخدر است و آسیب جدیدی به سیستم های جنسی زنان و مردان وارد می سازد.


پناهی افزوده بود که مصرف این تنباکو تاثیری منفی جدی برسیستم باروری زنان بر جای می گذارد و منجر به ناباروری قطعی در آنان می شود.
به گفته این کارشناس، این تنباکو تحت لیسانس یکی ازکشورهای عربی است که با قیمتی بیش از تنباکوی موجود در بازارعرضه می شود و روی بسته بندی آن عبارات و مفاهیم مشخصی درج شده است که قابل شناسایی است.

شناسایی خواننده های داروهای مخدر
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه اظهار کرد: اخیرا هم موجی از خوانندگانی را شناسایی کرده ایم که این افراد برای برخی داروهای مخدر همچون ترمادول و زولپیودم ترانه هایی خوانده بودند که با آنها برخورد شد .

افزایش کشفیات مواد مخدر
افشار اضافه کرد: در 11 ماهه امسال، 14 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش کشفیات داشته ایم. اما نگرانی ما بیشتر برای آن است که میزان مخدر افغانستان در سال آینده بشدت افزایش خواهد یافت بطوریکه از چهار هزار و 600 تن به 9 هزار تن خواهد رسید.


وی ادامه داد: سال 97 سال هوشیاری ملت است نه فقط برای نیروهای امنیتی و نظامی بلکه برای همه مردم و باید مداخلات پیشگیرانه همه به حداکثر برسد.
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره نظارت بر قاچاق داروها در کشور هم گفت: مسئولیت نظارت بر عرضه داروهای قاچاق که در ناصرخسرو به فروش می رسد با وزارت بهداشت است که به بازار مکاره تبدیل شده است. البته برخوردهای ضربتی صورت می گیرد اما مستمر نیست معتقدیم این قبیل برخوردها باید ساماندهی شود.


سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: عرضه دارو در بازار سیاه باید ساماندهی شود چرا که مردم برای تهیه داروهای مورد نیازشان به این افراد مراجعه می کنند و اگر دقت لازم صورت نگیرد و تاریخ انقضاء دارو مورد توجه قرر نگیرد، مخاطرات جانی آنها را تهدید می کند.


افشار تاکید کرد: درمیان داروهای قاچاق، بعضا داروهای مخدر همچون ترامادول ومتادون هم بفروش می رسد که البته دراین حوزه ، ستاد مبارزه با مواد مخدر فعال است و پلیس مواد مخدر اقدام و با متخلفان برخورد می کند اما چون تعداد صنوف فعال زیاد است نظارت بر کار همه آنها مقدور نیست.
وی اظهار کرد: سال گذشته با تعدادی از قاچاقچیان داروهای مخدر برخورد و بعضی از مغازه ها و ملک های آنها مسدود شد.
 

ایرنا

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۸۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد

سرهنگ احمد نیکبخت در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای طرح مقابله با قاچاق مواد مخدر و برخورد با سوداگران مرگ، مأموران پلیس مبارزه بامواد مخدر این فرماندهی از انتقال محموله بز رگ مواد مخدر به وسیله ۲ دستگاه سواری در محور مواصلاتی کاشان_قم مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: در این راستا تیمی از مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان کاشان با همکاری مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم در ابتدای محور کاشان- قم حاضر و طی عملیاتی ضربتی ۲ دستگاه خودرو پژو حامل مواد مخدر را توقیف و در بازرسی از آنها مقدار ۴۳ کیلو و ۱۵۰ گرم حشیش و ۴۲ کیلو و ۸۵۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای داخل خودروها جاساز شده بود را کشف کردند.

رئیس پلیس مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در این رابطه ۳ متهم دستگیر که ضمن تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

کد خبر 6090057

دیگر خبرها

  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • «اسنوس» مواد مخدر جدید فوتبالیست‌های لیگ برتر
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • مورایس یک فصل دیگر قرارداد دارد/از شایعه تا واقعیت مذاکره با نویدکیا برای بازگشت به سپاهان
  • شایعه جنجالی درباره دستمزد شهاب حسینی در سریال گناه فرشته
  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • کشف حدود 25 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون