Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@11:23:02 GMT

ابرخودرو کوربلاتی را در ژنو ببینید +عکس

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۷۱۴۱۱

ابرخودرو کوربلاتی را در ژنو ببینید +عکس

همه ما به خوبی واقفیم که هنسی، بوگاتی و کونیگزئگ سه خودروساز پیشرویی هستند که حرکت با سرعتی حدود 482 کیلومتر بر ساعت برای ابرخودروها را نهادینه کردند. خودروهایی که با اطمینان و ایمنی کامل می‌رانند و سازنندگانشان را به جایگاه‌های برتر خودروسازی رسانده‌اند. اما اینک به نظر می‌رسد از دنیای ناشناخته‌ها، یک رقیب بی اسم و رسم قصد دارد با ابرخودروهای پرسرعت و قدرتمند جهان رقابت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطمئنا بسیاری از طرفداران و علاقه‌مندان دنیای خودرو، نام کوربلاتی را نشنیده‌‌اند و از وجود آن خبر چندانی ندارند، اما اگر همین اسم و رسم ناشناخته، وسیله سرعتی‌ای را در یکی از از بزرگترین و معتبرترین نمایشگاه‌های خودرویی جهان به نمایش بگذارد که توان و قدرتش به 1800 اسب‌بخار برسد، نمی‌توان از کنار ابرخودرویش به این راحتی‌ها رد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از عصرایران، موشک نام مناسبی برای این ابرخودروی کوربلاتی است که به زودی با  بیشینه سرعت 498 کیلومتر بر ساعت به سریع‌ترین  ابرخودروی جهان تبدیل می‌شود.

موسسان کوربلاتی در سایت رسمی شرکتشان اعلام کرده‌اند که در زیر درب کاپوت این موشک از یک موتور 9 لیتری توئین توربوی v8 بهره برده تا قدرت تولیدی‌اش را به 1800 اسب‌بخار برساند. این موتور غول پیکر با یک سامانه انتقال قدرت 6 سرعته LSD همخوانی دارد تا بتواند با سرعتی حدود 498 کیلومتر بر ساعت نام خود را در کتاب رکوردها به ثبت رساند.

با این وجود شک و شبه‌های زیادی در این خصوص وجود دارد. این خودرو اولین تجریه خانواده کوربلاتی است که قبلا در صنعت و تجارت جواهرات مشغول بوده‌اند، و تجربه نشان داده هرگز تجربه اول یک صنعت تازه وارد به جایگاه بالا ورود نخواهد کرد.

کوربلاتی‌ها اعلام کرده‌اند که ساعات زیادی را روی مباحث آیرودینامیکی این خودرو -که شبیه هایپرکارهای ایتالیایی است- صرف کرده‌اند، اما در خصوص فناوری به کار رفته روی تایرهایی که باید چنین سرعتی را ایجاد و تحمل کنند، سخنی نگفته‌اند.

با وجود ادعاهای مطرح شده این موشک کوربلاتی‌های باید  با سرعتی نزدیک به 500 کیلومتر در ساعت حرکت کند، اما ظاهر خودرو توان حرکت480 کیلومتر بر ساعت را نیز نشان نمی‌دهد

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۷۱۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوزین لرزید

به گزارش خبرنگار مهر، ساعت ۱۷:۳۱ یکشنبه ۹ اردیبهشت زلزله‌ای به بزرگی ۳/۲ ریشتر با عمق ۱۰ کیلومتر حوالی دوزین از توابع شهرستان مینودشت رخ داد.

کانون زلزله ۲۱ کیلومتر با دوزین، ۴۲ کیلومتر با گالیکش و ۴۳ کیلومتر با مینودشت فاصله دارد.

هنوز گزارشی از خسارت‌های احتمالی اعلام نشده است.

کد خبر 6091418

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وزش باد و خیرش گردوخاک در قم
  • سریعترین قطار‌های جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟
  • خودرو جنسیس GV80 2025 چه مشخصاتی دارد؟
  • سانتافه 2024؛ جوجه اردک زشت کره ای در نمایشگاه خودرو پکن (+تصاویر)
  • سریع‌ترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت 1000 کیلومتر (+عکس)
  • هر کیلومتر آسفالت ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد
  • معرفی طرح اولیه هایپرخودروی برقی EXE ۱۸۱
  • دوزین لرزید
  • حرکت عادی خودرو‌ها در جاده‌های شمال
  • دومین تصادف وزرای اسرائیل در 24 ساعت گذشته