Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، به نقل از گاردین فرانسه به زودی شاهد دور جدیدی از اعتراضات به لایحه اصلاح قانون کار، خواهد بود؛ چرا که دولت این کشور به رهبری امانوئل ماکرون تصمیم گرفته که هرچه سریع‌تر از طریق پارلمان این کشور که اکثریت هم‌جهت با سیاست‌های اقتصادی خود دارد، این لایحه را قانونی کند؛ لایحه‌ای که در درجه اول از قدرت چانه‌زنی سندیکاهای کارگری می‌کاهد و در درجه دوم  دست کارفرمایان را برای پایین نگه داشتن سطح دستمزدها، افزایش ساعات کار و انعقاد قراردادهای موقت کار باز می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت راست‌گرای فرانسه قانون کار جدید این کشور را در جهت انعطاف‌پذیر کردن بازار کار ضروری می‌داند. با این حال مخالفان تاکید دارند که دولت با هدف جلب رضایت سرمایه‌گذارران و ایجاد اشتغال در پی ارزان سازی کارگران است.

افزایش احتمالی سن بازنشستگی از ۵۷ سال به ۵۹ سال، دفاع از خدمات عمومی ارزان قیمت، مبارزه با سیاست‌های ریاضت اقتصادی از دیگر مواردی است که سندیکاهای کارگری به آن اعتراض دارند و خواهان عقب نشینی دولت از اجرای آنها هستند.

از آنجا که «ماکرون» با اکثریت قاطع آرا در انتخابات ریاست جمهوری بر سر کار آمده است، دست خود را برای اجرای اصلاحات باز می‌بیند. با این حال سندیکاهای کارگری در دور جدید اعتراضات چندان دست بسته نیستند و می‌خواهند از ابزار همیشگی خود یعنی اعتصابات سراسری و فلج کننده استفاده کنند.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۷۹۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد گنبدکاووس از جنبش ضدصهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا +فیلم

حاضران در این تجمع با شعار‌های مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس به جنبش دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی ظلم و کشتار مردم بی دفاع غزه و فلسطین پرداختند.

دانشگاه‌های آمریکا از هفته گذشته شاهد اعتراضات سراسری دانشجویان و اساتید در اعتراض به سیاست‌های حمایت دولت از رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه هستند و در این اعتراضات بسیاری از دانشجویان و اعضای هیات علمی بازداشت شده اند.

تظاهرات گسترده دانشجویان علیه تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه که از دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز شد، در مدت کوتاهی به چهل دانشگاه دیگر در آمریکا و سایر کشور‌ها از جمله فرانسه، کانادا و استرالیا نیز سرایت کرده است.

اما آنچه این روز‌ها در دانشگاه‌های آمریکایی و کشور‌های غربی می‌گذرد، نشان می‌دهد انقلابی بی‌سابقه برای تبدیل شدن به یکی از درس‌های ضدصهیونیستی تاریخ معاصر شکل گرفت.

این خیزش دانشجویی چنان زلزله‌ای به پا کرده که دولت آمریکا با خشونت هر چه تمام‌تر برای مقابله با این موج عظیم دانشجویی دست به کار شده و حتی اخیرا تهدید به ارسال نیرو‌های گارد ریاست‌جمهوری کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • ۲۵ هزار کارگر ساختمانی در کردستان بیمه ندارند
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور
  • افکار عمومی آمریکا نمی‌تواند نسبت به جنایات در غزه بی‌تفاوت باشد
  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد گنبدکاووس از جنبش ضدصهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا +فیلم
  • دانشگاه «سوربن» فرانسه در دست حامیان فلسطین
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»
  • آغاز اعتراضات سراسری در جهان؛ معترضان در ژاپن به میدان آمدند (فیلم)
  • کیهان: فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! /جمهوری اسلامی: روحانیت خودش پیشقدم شود/از پرواز با بال استعداد‌ها تا پرواز با جت شخصی
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!