Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@11:18:01 GMT

ساخت ادوات کشاورزی در روستای امروله

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۹۵۷۷۹

ساخت ادوات کشاورزی در روستای امروله

سنندج - ایرنا - محمد شیخی زارعی صنعتگر و جوشکار خوش ذوق ساکن روستای امروله (از توابع سنندج) بدون شرکت در دوره های فنی و آموزشی، کارگاه ساخت ادوات کشاورزی در این روستاها راه اندازی کرده است.

این صنعتگر اهل روستای امروله که از سال 64 به حرفه جوشکاری مشغول شد و با تکیه بر توانایی فنی خود در سال 71 کارگاه جوشکاری و ساخت ادوات کشاورزی در روستا راه اندازی کرده و همراه دو فرزندش به این حرفه اشتغال دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی که ساخت ادوات کشاورزی از جمله تریلی حمل محصولات (دنباله بند تراکتور) را به صورت تجربی فرا گرفته است، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: چند سال است مشغول کار تولید تریلی چهار چرخ و 2 چرخ هستم و تعمیرات گاو آهن، دیسک و خرمنکوب را هم انجام می دهم.
شیخی زارعی با اشاره به اینکه برای 2 نفر علاوه بر خودش در این کارگاه اشتغالزایی کرده است، افزود: از شهر میانه در آذربایجان شرقی قطعات و از اصفهان آهن درجه یک را برای ساخت تریلی تهیه می کنم.
به گفته وی، کیفیت این تریلی ها با انواع مشابه خود برابر می کند ضمن اینکه با قیمت کمتری نسبت به محصولات واحدهای تولیدی و کارخانه ها آن را به فروش می رسانم.
وی یادآور شد: از روستاهای اطراف امروله، حتی شهرستان بیجار و روستاهای سنندج برای خرید این تریلی ها و تعمیرات ابزار کشاورزی به کارگاهم مراجعه می کنند.
این صنعتگر روستایی در کارگاه خود تمام وسایل مورد نیاز و مهم جوشکاری و ساخت تریلی مانند دستگاه خم کن، قیچی گیوتین، ارّه و دستگاه پرس را دارد.
شیخی زارعی با بیان اینکه درآمدم در فصول سال متفاوت است، اضافه کرد: به دلیل ضعف مالی اغلب کشاورزان، تریلی ها قسطی می فروشم.
وی از علاقه پسرش به جوشکاری نیز خبر داد و گفت: پسرم در رشته جوشکاری آرگون در دانشگاه مشغول به تحصیل است و استعداد خوبی در این حرفه دارد.
به گزارش ایرنا، امروله از روستاهای قدیمی استان کردستان در 72 کیلومتری شمال سنندج واقع شده است. این روستا از نظر کشاورزی نسبت به سایر روستاهای اطراف از اهمیت ویژه ای برخوردار است همچنانکه از نظر فرهنگی نیز قدمت خاصی دارد و بزرگان ومشاهیر زیادی در این روستا زندگی کرده اند که از مهمترین آنها می توان به عارف نامدار سید نجم الدین نقشبندی فرزند سید عبدالحکیم (مه هجوری کوردستانی) اشاره کرد.
7355/9102

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۵۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ حمله موشکی سرایا القدس به نیروها و ادوات جنگی اشغالگران در نتساریم

گروهان‌های قدس صحنه‌هایی از حمله موشکی به نیروها و ادوات جنگی اشغالگران اسرائیلی در محور نتساریم را منتشر کرد.

دریافت 11 MB

دیگر خبرها

  • بهره مندی روستای سَبزکان ریگان ازآب سالم
  • ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم
  • فیلم/ حمله موشکی سرایا القدس به نیروها و ادوات جنگی اشغالگران در نتساریم
  • میدان ۱۲ فرودین، نماد ناکارآمدی مدیریت شهری در سنندج + گزارش پیگیری
  • لحظه واژگونی تریلی درحال حرکت بر اثر طوفان+ فیلم
  • کشاورزی حفاظتی در گرمسار به هزار هکتار افزایش می‌یابد
  • فرآیند تولید میلیارد‌ها میخ در یک کارگاه پاکستانی (فیلم)
  • برگزاری همایش جهش تولید در دیم زار‌های روستای امام قیس شهرستان بروجن
  • ۲ مدرسه خیر ساز در جوادآباد ورامین افتتاح می‌شود
  • کارگاه آموزشی وسایل نقلیه کشاورزی ویژه رانندگان و کشاورزان فریدنی