Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مسابقه کتابخوانی ویژه سوادآموزان دوره انتقال به همت آموزش و پرورش ناحیه ۲ اراک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حسین میرزایی، معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی در این مراسم با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی و همچنین سواد آموزی گفت: در این راستا برای گسترش و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، حمایت از تولید ملّی و شکوفایی اقتصادی و افزایش ثروت ملّی، در بین سوادآموزان دوره انتقال و اعضای خانواده آنان، مسابقه سراسری داستان یک زندگی « آموزش، همّت، تولید » برگزار شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: کتاب حاضر، ماجرای خانواده ای پرتلاش و با اراده را نشان می دهد که چگونه اعضای خانواده با آموزش، همّت و حمایت از تولیدات داخلی و به کارگیری توصیه های رهبر فرزانه انقلاب، توانستند گامی بزرگ در پیشرفت کشور و خانواده خود بردارند.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه ما باید هر روز شاهد توسعه و پیشرفت کشورمان باشیم، ادامه داد: آموزش، تلاش و کوشش و حرکت در مسیر توسعه سبب پیشرفت روزافزون جامعه می شود.

 

میرزایی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر ما بخواهیم اشتغال در کشور به وجود بیاید، باید به تولید ملّی اهمّیت دهیم و در این مسیر گام های اساسی برداریم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه دین مبین اسلام و کلام‌‌الله مجید برای مطالعه و کتابخوانی و کسب علم ارزش و اعتبار خاصی قائل شده اند، ادامه داد: اهمیت کتابخوانی در اسلام به‌قدری است که معجزة پیامبر اکرم (ص) از نوع کتاب است و در این کتاب مقدس هم اولین آیاتی که بر پیامبر (ص) نازل شده با امر به خواندن و الفاظ کتاب، قلم، و علم توأم شده است.

 

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی  هدف از برگزاری این مسابقه را بررسی جایگاه، معنا و مفهوم کتاب و کتابخوانی همچنین  گسترش و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین سوادآموزان نقش کتاب در هدایت، رستگاری، و پیشرفت علمی و فرهنگی انسان‌ها و جامعة بشری دانست و ادامه داد: هم در قرآن و هم در روایات و گفتار بزرگان بر نقش سازنده کتاب و کتابخوانی در رشد و تعالی فکری و اجتماعی انسان‌ها تأکید فراوان شده است.

 

در این مسابقه بیش از ۶۰ نفر از بانوان سواد آموز دوره انتقال شرکت داشتند.

 

پایان پیام/177

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۶۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان گفت: در شش ماهه گذشته شاهد رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان بوده‌ایم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، معصومه حسنی خونسار عصر امروز در دیدار دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری؛ راه‌اندازی محافل قرآنی و کتابخانه هدهد سفید را از اقدامات مؤثر این دولت ذکر کرد و اظهار داشت: در حال حاضر 54 با کتابخانه عمومی در استان وجود دارد که از این تعداد 16 باب روستایی و 38 باب کتابخانه شهری و مشارکتی با سایر ادارات هستند.

وی از عضویت 51 هزار نفر در کتابخانه‌های کردستان خبر داد و گفت: 900 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های استان وجود دارد و در شش ماهه گذشته شاهد رشد 3 برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان بوده‌ایم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان افزود: راه‌اندازی کتابخانه مرکزی حضرت آیت‌الله خامنه ای یکی از مهم ترین و برجسته ترین اقدامات در این زمینه بوده که خوشبختانه به خوبی مورد توجه علاقمندان به کتاب و کتابخوانی قرار گرفته است.

وی برگزاری نشست‌های مطالعاتی، نشست‌های کتابخوان، کارگاه‌های آموزشی، جلسات مشاوره، محافل ادبی، نشست‌های جمع‌خوانی کتاب، رونمایی از کتاب، مسابقات کتابخوانی مکتوب و مجازی، نقد کتاب، نشست‌های تخصصی کتابخوان، قصه‌گویی، برنامه‌های ویژه در بخش‌های کودک، جشنواره رضوی، جشنواره قصه‌گویی، طرح‌های «هدهد سفید» و «با هم بخوانیم» را از جمله این برنامه‌ها برشمرد.

حسنی عنوان کرد: در سال گذشته 24 هزار و 500 جلد کتاب با موضوعات متنوع از سوی خیرین و واقفین کتاب اهدا شده که بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان خواستار حمایت مسئولان استان از کتابخانه‌های عمومی شد و تصریح کرد: توجه به ترویج فرهنگ کتابخوانی می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در ارتقای شاخص‌های کتابخوانی داشته باشد.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • برگزاری دوره سواد رسانه‌ای برای ۱۵۰ معلم در قزوین
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران