Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@03:49:47 GMT

نگاه ها در حوزه مد و لباس معطوف به بیرون از کشور نیست

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۹۹۲۳۱

نگاه ها در حوزه مد و لباس معطوف به بیرون از کشور نیست

تهران - ایرنا - دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: در حوزه مد و لباس نگاه به بیرون از کشور وجود ندارد بلکه از روش ها و تکنیک ها بهره گرفته می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حمید قبادی روز شنبه در آیین افتتاحیه بخش بین الملل هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر افزود: حضور بیش از 2 هزار و 500 اثر در بخش های مختلف و بیش از هزار نفر در بخش طراحی و دانشگاهی این دوره از جشنواره مدو لباس فجر نشان دهنده ظرفیت های طراحان و تولید کنندگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در کنار فعالیت در ایران تعداد زیادی نیز در بخش بین المللی شرکت کرده و ظرفیت ها را معرفی می کند که شاهد فعالیت چشمگیر در رویدادهای آسیایی و اروپایی هستیم که اخیر در جشنواره مدو لباس در برلین یکی از نفرات برگزیده از طراحان ایرانی بوده است.
قبادی با بیان اینکه جشنواره مدولباس فجر بستر بروز و ظهور نمایش بخشی از توانمندی مدو لباس ایران است، گفت: این جشنواره علاوه بر بروز و ظهور نمایش بخشی از توانمندی های مدو لباس ایران، سعی کرده در بخش بین الملل امکانات و ظرفیت های ایران را بیشتر معرفی کند و هنرمندانی که صاحب سبک خاصی هستند در این بخش حضور دارند.
رئیس هفتمین جشنواره مد و لباس فجر ادامه داد: ماموریت بخش بین الملل تبادل نظر و استفاده از ظرفیت ها همچنین برگزاری ورک شاپ و آموزش برای ارتقا طراحان و تولید کنندگان ایرانی و بدنبال آن ارتقای توان وکیفیت محصولات بر اساس ایرانی آموزه های دینی و فرهنگی ایرانی - اسلامی است.
قبادی گفت: در حوزه مدولباس نگاه به بیرون نیست بلکه استفاده از روش ها وتکنیک ها است و سفیران و طراحان خارجی پلی میان ظرفیت ها و تسهیل کننده حضور ایران در رویدادهای خارجی هستند.
وی ادامه داد: اکثر طراحان جوان هستند و به آرامی وارد بازار می شوند که حجم انبوه از پوشاک کشور را تشکیل می دهند و بیش از 70 درصد تولید ما بومی است که امیدواریم به جایی برسیم که امکان صادرات و محصولات را داشته باشیم.

** مد را با هنر پیوند دهیم
استاد دوره فوق لیسانس طراحی مد آکادمی هنرهای زیبای برارا میلان ایتالیا نیز در این مراسم گفت: باید مد را با هنر پیوند دهیم که با این هدف، دانشگاه برارا تنها دانشگاه دولتی در ایتالیا است که به شکل حرفه‌ ای به موضوع طراحی مد پرداخته است.
سرجو ونوتی افزود: دانشجویان بسیاری از ایران در میلان تحصلیل می ‌کنند و به وضوح شاهدیم که دانشجویان ایرانی در یک حرکت موازی در ارتباط با فشن و سنت های ایرانی و مد اسلامی حرکت می کنند.
وی گفت: این جشنواره، فضا را فراهم آورده که شاهد تقابل ایده‌ ها و اندیشه ‌ها در عرصه مد باشیم و اگر فرهنگ ایرانی بتواند در کنار فرهنگ غربی قرار گیرد، اقتباسات هنری بسیار ارزنده ‌ای را در ادامه شاهد خواهیم بود.
سرجو ونوتی افزود: با توجه به اینکه اقتصاد ایتالیا به مد وابسته است در این زمینه درآمد زایی دارد، در حال تحقیق و یافتن پیام های روزآمد از طریق مد و زبان‌ های جدیدی هستیم تا بتوانیم از مسیر مد، فرهنگ ‌ها را در تقابل و مواجه با یکدیگر قرار دهیم.
آیین افتتاحیه بخش بین الملل هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر که در تالار رودکی برگزار شد، سیدمحمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام احمد مازنی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، مهدی افضلی رئیس مؤسسه توسعه هنرهای و جمعی از سفرای فرهنگی، مسئولین اتحادیه پوشاک، جمعی از هیئت رئیسه انجمن صنایع پوشاک و نمایندگانی از 10 کشور شرکت ‌کننده در بخش بین ‌الملل حضور داشتند.
این مراسم با اجرای گروه موسیقی «سازینه»همراه بود که به اجرای موسیقی نواحی مختلف ایران پرداختند و با بر تن داشتن لباس‌های اقوام ایرانی، نمایشی زیبا از تلفیق مد و موسیقی را ارائه کردند.
برپایی دو کارگاه‌ آموزشی از سوی اساتید دانشگاه «برارا» ایتالیا و دانشگاه «مدآرت» فرانسه از مهمترین بخش‌های جنبی این رویداد است.
بخش بین الملل، بخش ویژه رقابتی را به بخش های مختلف خود اضافه کرده و به نفر اول طاووس طلایی اهدا می کند.
ایجاد انگیزه برای حضور طراحان در عرصه های بین المللی، ایجاد انگیزه برای طراحان برای ورود به بازارهای بین المللی، ایجاد ارتباط وسیع تر و موثرتر میان دبیرخانه بخش بین الملل و طراحان فعال در عرصه بین الملل، ایجاد پلی برای ارتباط هرچه بیشتر طراحان با بخش بین الملل جشنواره و حضور فعال در این بخش، شناسایی ظرفیت ها و امکانات موجود بین المللی در حوزه طراحان و فعالان حوزه مد و لباس اسلامی، رونق بخشی بخش بین الملل از راه رقابتی و مسابقه ای، ایجاد جذابیت رسانه ای و تشویق طراحان برای حضور هرچه بهتر در برنامه های بین المللی در طول سال از مهمترین اهداف در بخش بین‌الملل هفتمین جشنواره مد و لباس فجر عنوان شده است.
در این دوره از جشنواره، هنرمندان و صاحبان برند از 10 کشور فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، ترکیه، قزاقستان، افغانستان، عراق، هنر، روسیه و دانمارک حضور دارند.
هفتمین جشنواره بین المللی مدولباس فجر از ششم تا سیزدهم اسفند ماه در تالار وحدت، سالن حجاب و برج میلاد برپا است.
فراهنگ ** 9338 ** 1071

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۹۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، زائران عمره گزار ایرانی بعد از پنج روز اقامت در مدینه منوره و زیارت مرقد رسول الله (ص)، ائمه بقیع و شهدای احد شب گذشته در مسجد شجره حاضر شده و لباس احرام بر تن کردند.

زائران کاروان کرمانشاه در مسجد شجره یکی از میقات‌های هفتگانه به نیت عمره از لباس دنیوی خارج شدند و لباس بندگی و پاکیزگی احرام را به تن کردند.

عمره گذاران در حالی به سوی کعبه راهی شدند که با گفتن تلبیه، لبیک اللهم لبیک، در فضایی معنوی و روحانی رهسپار مکه مکرمه شدند.

گفتنی است یک کاروان از زائران استان کردستان نیز پیش‌تر راهی مکه مکرمه شد و این دو کاروان اولین کاروان‌های زائران ایرانی بعد از تعطیلی ۹ ساله عمره بودند.

مسجد شجره که مسجد ذوالحلیفه نیز نامیده می‌شود، از مساجد تاریخی منطقه مدینه است که در هشت کیلومتری جنوب غربی مسجدالنبی و در مسیر مکه قرار دارد. این مسجد، میقات کسانی است که برای عمره تمتع و عمره مفرده از مدینه به مکه می‌روند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توجه اصلی به جنایات صهیونیست‌ها معطوف باشد
  • ۵۰۰ اثر به جشنواره مد و لباس اروند راه یافتند
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • عمره گزاران ایرانی احرام پوشیدند
  • عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • قنادزاده: نگاه ایران به آفریقا نگاهی دو طرفه است
  • قناد زاده: نگاه ایران به آفریقا نگاهی دو طرفه است
  • ۲۰۰ تاجر آفریقایی برای توسعه تجارت شناسایی شد