Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-29@00:54:42 GMT

وزیر بهداشت: بیمه ویژه دندانپزشکی نیاز داریم

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۰۸۶۹۱

وزیر بهداشت، با عنوان این مطلب که به مقوله دندانپزشکی بی توجه نیستیم، گفت: باید بیمه ویژه دندانپزشکی راه اندازی کنیم.به گزارش بلاغ، دکتر سید حسن هاشمی در سی و هفتمین نشست شورای آموزش دندانپزشکی با اشاره به اینکه در حوزه دندانپزشکی فراز و نشیب‌های زیادی وجود دارد، افزود: اقدامات خوبی در حوزه سلامت از جمله دندانپزشکی صورت گرفته است، اما این ظرفیت وجود دارد که بتوان کارنامه موفق تری در این حوزه‌ها رقم زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بر نقش موثر دندانپزشکان در ارتقای این رشته تاکید کرد و گفت: با همت، اراده و هماهنگی میان دندانپزشکان تا پایان دولت دوازدهم، می‌توان اقدامات خوبی را برای ارتقای رشته دندان پزشکی، سلامت مردم، بهبود بیماری‌های دهان و دندان و همچنین دسترسی مردم به خدمات دندانپزشکی انجام داد که البته در این راستا حمایت‌های دولت به منظور کاهش هزینه‌های مردم، مهم است.

هاشمی با بیان اینکه در حوزه آموزش علوم پزشکی وضعیت مناسبی داریم، تاکید کرد: با توجه به اینکه تعداد دانشجو در رشته دندانپزشکی قابل قبول است، باید تلاش کنیم توزیع دانشجوی دندانپزشکی اصلاح شود.

وزیر بهداشت در مورد تحصیل دانشجویان در خارج از کشور، افزود: برخی علاقه‌مند به تحصیل در رشته دندانپزشکی در خارج از کشور هستند و ما نمی‌توانیم منعی برای آن‌ها قائل شویم، اما باید علت این مهاجرت برای تحصیل را ریشه یابی کنیم و در داخل کشور شرایط را با همکاری بخش خصوصی برای این دسته از متقاضیان تحصیل در این رشته، فراهم کنیم.

هاشمی در ادامه گفت: در مورد حمایت بیمه ای، دولت در حد مقدورات، حمایت‌ها را انجام داده است و باید در این حوزه، بیمه ویژه دندانپزشکی را راه اندازی کنیم، تا از این طریق، به کاهش هزینه‌های مردم در بیماری‌های دهان و دندان کمک شود.

وی با بیان اینکه در حوزه تجهیزات دندانپزشکی، باید به وضعیت مطلوب برسیم، خاطر نشان کرد: باید اصلاحات در سیاستگذاری صورت گیرد، چرا که ما در تکنیک و روش وضعمان خوب است، ولی در مواد مصرفی لابراتوار‌ها و آزمایشگاه‌های دندانپزشکی نیاز به تلاش بیشتری برای ارتقاء کیفیت است و ضرورت دارد از تولیدات داخل در حوزه تجهیزات پزشکی حمایت کنیم.

هاشمی با بیان اینکه در حوزه بهداشت دهان و دندان اقدامات خوبی صورت گرفته و کارنامه ٤ ساله ما مناسب است، تصریح کرد: چنانچه در حوزه آموزش نیز هماهنگی‌های بیشتری صورت گیرد، می‌توانیم در هر دو حوزه بهداشت و آموزش نواقص را برطرف کنیم.

وی گفت: وزارت بهداشت به مقوله دندانپزشکی بی توجه نیست، اما دندانپزشکان و دست اندرکاران این رشته نیز دخیل هستند و بخش زیادی از کار به همت خودشان بستگی دارد بنابراین نباید فقط نقد کنیم بلکه باید راهکار‌های برون رفت از مشکلات را نیز ارائه دهیم. کد مطلب: 353295  

ظرفیت‌های بالقوه گردشگری مازندران که هیچ‌وقت بالفعل نشد

از دپوی 500 هزار تن برنج در شالیکوبی‌های مازندران تا قبضه برنج‌فروشی‌ها توسط مافیای واردات

مردمی که احساس می‌کنند دیده نمی‌شوند/ محله شهید آهنگر میاندورود نیازمند توجه مسئولان

اطاعت از رهبری مهم‎‌ترین دغدغه شهید طاهر بود/ می‌دانستم آقا رضا شهید می‌شود

تحویل 50 واحد مسکونی تعهد مازندران در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه تا اردیبهشت 97/ کانکس روستاها تامین شده است

4 بانده شدن محور سوادکوه و دغدغه‌های فنی آن

    چه تعداد فرزند زوج‌ها را خوشبخت می‌کند؟ وزیر بهداشت: بیمه ویژه دندانپزشکی نیاز داریم درآمد میلیونی شاخ های اینستاگرام قرار نیست مدارس سمپاد حذف شوند بارش های ایران به ۸۷.۹ میلیمتر رسید تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های امروز یکشنبه، 13 اسفند جزئیات4خبر ویژه امروز یکشنبه 13 اسفندماه 1396 سقوط بهمن جان ۴ کوهنورد فرانسوی را گرفت چه تعداد فرزند زوج‌ها را خوشبخت می‌کند؟ ارسال پیامک بدون اجازه مشترک ممنوع شد انفجار یک خمپاره در اطراف حرم مطهر امام (ره) موج بارشی جدید در راه است حکم جلب سعید مرتضوی صادر شد جعبه سیاه هواپیمای آسمان تحویل دادستان دنا شد راننده پژو ۲۰۶ برای تصفیه‌حساب«مرد میانسال»را زیر گرفت آخرین جزئیات جست‌وجوی پیکر جانباختگان سانحه ATR آخرین اخبار از پرونده سعید مرتضوی تشکیل پرونده سلامت برای ۱۱ میلیون حاشیه نشین جزئیات شلیک ۸ تیر پلیس در شرق و غرب پایتخت احتمال افزوده شدن ۲ قابلیت جدید به اینستاگرام  

روز و مناسبتی که به ریش‌مان می‌خندد

جزئیات4خبر ویژه امروز چهارشنبه نهم اسفندماه 1396

جزئیات روش جدید تعیین شهریه مدارس غیردولتی

شاهزاده جذاب متولد شد

۶ عادت صبحگاهی چاق‌کننده

مجروح حادثه «پاسداران» از کما خارج شد

حفاران غیرمجاز منطقه باستانی کشف کردند!

غذایی فوق العاده برای کاهش وزن

وقتی که نمک تربیت در بابل از خاصیت می‌افتد

ممنوعیت ‌تردد اتوبوس‌ در جاده‌ها بدون اخذ پروانه از راهداری‌

 

وظیفه دولت باید رویش ازدواج و ریزش طلاق باشد/ آیا افزایش 6 درصدی طلاق و کاهش 3 درصدی ازدواج نگران‌کننده نیست؟!

 

دستگیری باند سارقان فرش معروف به باند ماکسیما

      صفحه نخست شهرستان‌ها سیاسی فرهنگ اقتصادی مذهبی اجتماعی ورزشی آرشیو تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.   توليد شده توسط نرم افزار جامع ”استوديو خبر“

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۰۸۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دولت مردمی ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در بخش دولتی ایجاد شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بهرام عین‌اللهی؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه حضور در جمع مردم در مسجد امام هادی(ع) شهرک ولی‌عصر(عج) تهران از برنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای گسترش مراکز دندانپزشکی دولتی خبر داد و اظهار کرد: در دولت مردمی تاکنون 67 مرکز جدید دندانپزشکی در بخش دولتی در کشور ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تلاش ما فعالیت مراکز دندانپزشکی دولتی به صورت دو یا سه نوبته در طول شبانه روز است، گفت: یکی از راه‌های تقویت خدمات دندانپزشکی، افزایش تعداد مراکز و ساعات کاری آن‌ها در بخش دولتی است و حتی به دنبال برون سپاری خدمات دندانپزشکی هستیم تا دندانپزشکان بتوانند با استفاده از امکانات بخش دولتی، خدمات مورد نیاز را با تعرفه دولتی به مردم ارائه کنند.

وی حضور در بین مردم و دیدار چهره به چهره با آنها را از برنامه‌های وزارت بهداشت در دولت مردمی عنوان کرد و گفت: در سفرهای استانی رییس جمهور، میز ارتباطات مردمی وزارت بهداشت برای رسیدگی به مشکلات مردم برپا شده و باعث آشنایی با مشکلات مردم و اتخاذ تصمیماتی برای مقابله با کاستی ها می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عمده مشکل مردم در این منطقه از تهران را مربوط به بیمه اتباع بیگانه فاقد شناسه و دسترسی به برخی داروهای خاص دانست و گفت: در این منطقه داروخانه‌های زیادی فعال هستند اما نیاز است که خدمات دارویی تقویت و داروخانه‌های مرجع همانند 13 آبان از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران، راه اندازی شود. البته برخی از مشکلات مردم این منطقه مربوط به سایر دستگاه های اجرایی است که به آنها منعکس می‌شود. 

جذب 26 هزار نیروی ‌جدید در ‌وزارت بهداشت

عین‌اللهی همچنین درخصوص دسترسی به برخی داروهای بیماران خاص گفت: داروها دو دسته‌اند؛ برخی از آن‌ها جنبه درمانی و برخی دیگر جنبه نگهداری دارند. متأسفانه برخی بیماری‌های ژنتیکی، دارو و درمان موثری ندارند و داروهای آنها بیشتر جنبه نگهداری دارند. خوشبختانه شرکت‌های دانش بنیان داروهای مشابه خارجی را با کیفیت بالا تولید می‌کنند؛ اما برخی بیماران به استفاده از داروهای خارجی اصرار دارند که این موضوع، تخصصی و نیازمند نظرات پزشکان متخصص است اما آنچه مسلم است، نه تنها در کشور بلکه در بسیاری از کشورهای منطقه، تقاضا برای داروهای تولید شده در شرکت‌های دانش بنیان ایرانی وجود دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • رئیس جامعه دندانپزشکی ایران : هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست ؛ درآمد مردم کم است
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • «هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است»
  • افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • وزیر بهداشت: مراکز دندانپزشکی دولتی افزایش می‌یابد
  • مراکز دندانپزشکی دولتی در کشور افزایش می‌یابد
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم
  • وزیر بهداشت خبر داد؛ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی