Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی ، شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات با تاکید بر استفاده از ظرفیت خیران در بحث بازسازی عتبات عالیات افزود: تا کنون بخش اعظم فعالیت ها توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات با مشارکت بخش خصوصی و خیران انجام یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نیم ضریح تل زینبیه که توسط دانشگاه هنر اسلامی در مراحل پایانی ساخت است بعد از ایام نوروز آماده نصب در کربلاست.

خدابخش با اشاره به نبود ساختمان ملکی برای ستاد عالیات استان از شهرداری تبریز درخواست کرد: ساختمانی را برای استقرار این ستاد مهیا سازد.

وی اظهار کرد: باید از ظرفیت اتحادیه های صنفی، اصناف و کسبه بازار برای احیای بازسازی عتبات عالیات بهره مند شد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: تبریز به عنوان پایتخت تشیع جهان اسلام و مردم آذربایجان شرقی همواره با شور حسینی خود در کارهای خیر و خدادوستانه پیش قراول هستند.

حضور پررنگ مردم آذربایجان  در بازسازی عتبات عالیات


حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز هم در این آیین با اشاره به عشق مردم آذربایجان به ائمه اطهار، گفت: مردم آذربایجان همواره حضوری پررنگ در بازسازی عتبات عالیات دارند.

وی افزود: نقش خیران و بازاریان در بازسازی عتبات عالیات بسیار مهم و پررنگ است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: ستاد عتبات عالیات استان در شناسایی خیران استان تلاش کرده و اقداماتی که انجام داده اند را باید به صورت حضوری در کربلا به خیران نشان دهند.

 بدنبال امضای قرارداد ساخت نیم ضریح تل زینبیه کربلا بین دانشگاه هنر اسلامی تبریز و ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان شرقی، عملیات طراحی و ساخت این ضریح پس از فاز مطالعاتی آن از بهمن ماه 92 آغاز شده است.

جنس این نیم ضریح از نقره، طلا و چوب ساج است و در ساخت آن از فنون مختلف قلم زنی، مینای روی فلز، خاتم کاری، منبت روی چوب و تمامی فنونی که در رشته های مختلف هنر اسلامی تدریس می شوند، استفاده شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۱۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایام دهه کرامت اعلام شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین خداداده رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت در نشست خبری امروز سه شنبه 11 اردیبهشت گفت: امسال با توجه به اهتمام دستگاه‌ها و متولیان امر و اعضای ستاد، در جلسات هماهنگی و برنامه ریزی‌های جشن‌های دهه کرامت اقدامات خوبی انجام شده است و در نشست امروز هم شعار‌های محوری ۱۱ گانه دهه کرامت ۱۴۰۳ اعلام شد.

وی با بیان اینکه شعار‌های محوری این دهه در قالب ۱۱ شعار محوری در نظر گرفته شده است، افزود: به همین منظور روز جمعه ۲۱ اردیبهشت به نام بهترین دختر دنیا، الگوی عفاف و حجاب مزین شده است.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت گفت: شنبه ۲۲ اردیبهشت به شعار زیست عفیفانه به رسم بانوی باکرامت و مهربانی، یکشنبه ۲۳ اردیبهشت، شهر مقدس قم، حرم اهل بیت (ع) خاستگاه انقلاب اسلامی؛ دوشنبه ۲۴ اردیبهشت خدمت کریمانه، مشارکت مردمی، اقتدار ملی؛ سه شنبه ۲۵ اردیبهشت امامزادگان پرچم داران جهاد تبیین و معرفت افزایی؛ چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت حضرت شاهچراغ (ع)، امین ولایت، عزیز برادر انتخاب شده است.

حجت الاسلام خداداده؛ پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت مساجد تراز اسلامی، خاستگاه والدین ولایی، شهیدان خدایی؛ جمعه۲۸ اردیبهشت مبارزه با ظالم، دفاع از مظلوم، زمینه ساز ظهور منجی بشریت؛ شنبه ۲۹ اردیبهشت ایمان و امید، نشاط معنوی در پرتو زیارت عارفانه، یکشنبه ۳۰ اردیبهشت خاندان موسی بن جعفر (ع) الگوی خانواده ایمانی و دوشنبه ۳۱ اردیبهشت عدالت گستری و سربلندی در پرتو مکتب رضوی را دیگر شعار‌های محوری این دهه اعلام کرد.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت همچنین با اشاره به جزئیات جشن‌های دهه کرامت گفت: جشن زیرسایه خورشید در اغلب استان‌ها و برخی کشور‌ها برگزار می‌شود و امسال برای هفدهمین سال در روستا‌ها و شهر‌های کوچک و بزرگ هم برپا خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کمک ۴ میلیاردی مردم لرستان برای بازسازی عتبات‌عالیات
  • سفر به عتبات یک سفر توحیدی است
  • احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی
  • مدرسه حکمت با همت خیران بازسازی و متحول شد
  • ایام دهه کرامت اعلام شد
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • حضور اسکواش باز البرزی در اردوی تیم ملی دختران جوان و نوجوان