Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار شهری و رفاهی خبرگزاری فارس، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در اجلاس سراسری مدیران سازمان بیمه سلامت ایران گفت: امیدوارم در حوزه بیمه‌ای و در بیمه سلامت حتی در جایگزینی مدیرانی که در آینده داریم سهم بیشتری را به زنان بدهیم. 

وی ادامه داد: اگر قانون اجرا شود بیمه می‌تواند نقش‌آفرین باشد چرا که در بیش از دو دوره قانونگذاری برای برنامه پنج ساله باید منابع بیمه‌ای تجمیع شود اما متأسفانه برای تهیه بسته پایه خدمات برای همه ایرانیان عوامل قانون‌گریزی مانع شده که امیدوارم رفع شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر بهداشت با اشاره به گفته مدیرعامل بیمه سلامت مبنی بر کسری 7 هزار میلیاردی در سال آینده گفت:‌بیمه یک ریال هم نباید کسری داشته باشد، اما می‌دانم سرانجام به دلیل این کسری‌ها مجبور می‌شوند بسته خدمات را کوچک کنند چون چاره‌ای نیست، یا باید دولت و مجلس اعتبار لازم را پیش‌بینی کنند، یا منابع و مصارف خود را هم‌تراز کنیم. 

وی ادامه داد: در این صورت است که بیمه در سال آینده به سوءتدبیر متهم نمی‌شود، بنابراین پیشنهاد می‌دهم طوری عمل کنید که کسری نداشته باشید و به جز زیان انباشته که در بودجه دیده نشده، کسری باقی نماند. 

وی با اشاره به عدم دیده شدن تعرفه‌ها در لایحه بودجه سال آینده گفت:‌ شب گذشته با آقای نوبخت سخنگوی دولت صحبت کردم و گفتم که چطور می‌شود در سه ماه گذشته نرخ ارز 30 درصد افزایش یافته آن وقت می‌خواهید بسیاری از تجهیزات پزشکی و مواد اولیه خارجی تحت تأثیر قرار نگیرد؟ این موضوع به مردم آسیب می‌زند. 

هاشمی گفت:‌اگر امروز دولت تصمیم بگیرد برای تغییر تعرفه‌ها که چاره‌ای هم وجود ندارد، متأسفانه می‌بینیم قبل از ارائه لایحه بودجه باید تعرفه‌های افزایش می‌یافت اما به قانون بی‌توجهی شده بنابراین دراعتبارات پیش‌بینی نشده است و این می‌تواند منشأ کسری باشد.

وی ادامه داد:‌دولت‌ها و حکومت‌ها یکی از مؤلفه‌هایشان چه خوب و چه بد توجه به رفاه اجتماعی است، موضوعی که در چهار دهه گذشته کمتر به آن عمل شده است و ای کاش طرح‌هایی مثل شهید رجایی که در اوایل انقلاب اجرا شد ادامه می‌یافت. ما خیلی در این زمینه مشکل داریم و کاش دولتی بیاید که همه وجه زحمتش این موضوع شود. 

وزیر بهداشت با اشاره به حادثه تلخی که برای دانش‌آموزان شین‌آبادی رخ داد، گفت: اگر قصه پرغصه این افراد را بشنوید می‌بینید که در بخش رفاه اجتماعی ناکارآمدیم، آنها بزرگ شده‌اند، شغل، بیمه عمر و خیلی چیزهای دیگر می‌خواهند که ندارند و همه این موضوعات در کشور در یک بیمه خوب خلاصه می‌شود. 

هاشمی ادامه داد: بسیاری از مسائلی که امروز باع ث شرمندگی است و فقط در بخش آسیب‌های اجتماعی خلاصه شده و بخش غیرقابل قبول در کارنامه چهل ساله ماست، همین بی‌توجهی به رفاه اجتماعی است که نباید شاهد آن باشیم. 

وزیر بهداشت خطاب به مدیران بیمه سلامت، افزود: بیمه را باید تخصصی کنید،‌ ریسک‌پذیر باشید و واقعا بیمه حرفه‌ای شوید. 

وی افزود: امیدوارم بیمه نیروهای مسلح و تأمین اجتماعی که بیشترین تعداد بیمه شده را دارند با ما همراهی کنند و از رسیدگی به کارهایی که محکوم به شکست است دست بردارند. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۳۳۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: این صندوق در راستای اجرای قانون حمایت ازخانواده و جوانی جمعیت، به تعداد ۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی اعطاء کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی اکبر محمدی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در راستای اجرای قانون حمایت ازخانواده و جوانی جمعیت، در نیم سال نخست سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به چهار هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل مبلغ ۱۹۴ میلیارد و ۵۳۵ میلیون ریال وام تحصیلی اعطاء کرد.

وی خاطرنشان کرد: این تسهیلات و ارائه وام تحصیلی با هدف ایجاد انگیزه در میان دانشجویان متاهل در راستای سیاست‌های افزایش جمعیت و قانون حمایت ازخانواده صورت گرفت.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: همچنین صندوق در راستای حمایت از دانشجویان متاهل و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ همه درخواست‌های ودیعه مسکن، وام ازدواج و تولد فرزند ویژه دانشجویان دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را بدون محدودیت پوشش داد.

وی خاطرنشان کرد:یک هزار و ۲۱۶ نغر به مبلغ ۷۷۱ میلیارد و ۹۶۱ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۳۱۳ ریال ودیعه مسکن و همچنین یک هزار و ۹۹۵ نفر به مبلغ ۴۹۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال وام ازدواج و ۳۸۰ نفر به مبلغ و ۲۳ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال وام تولد فرزند دریافت کردند.

دیگر خبرها

  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی در کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی از کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
  • واکنش عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: تورم ۱۲۶ درصد بالا رفت، حقوق ۱۱۹ درصد
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • مدیران حوزه کارگری در نماز جمعه سیستان و بلوچستان پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • چگونه سربازی را به سوابق بیمه تبدیل کنیم ؟