Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران گفت: رویکرد ساخت مدارس جدید در استان تهران، احداث فضاهای آموزشی «سبز» و با احترام به محیط زیست است.داریوش ورناصری مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران با گرامیداشت پانزدهم اسفندماه و روز درختکاری، اظهار داشت: یکی از رویکردها در ادامه ساخت فضاهای آموزشی در استان تهران، توجه به احداث مدارس سبز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: «ظاهر فیزیکی» و توجه به نقش «مصرف انرژی» از مقدمات ایجاد مدارس سبز است که اکنون اداره کل نوسازی مدارس استان تهران هر دو موضوع را در ساخت فضاهای آموزشی مورد توجه قرار داده است.

ورناصری با اشاره به دیگر ویژگی‌های مدرسه سبز خاطرنشان کرد: توجه به فضای سبز و درختان، آگاهی‌های زیست محیطی، توجه به نظافت مدرسه و دیگر موضوعات نیز از جمله موارد پس از ساخت این دست مدارس است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران با اشاره به اهمیت توجه به محیط زیست خصوصا در کلان شهر تهران، تصریح کرد: تمام اصول اولیه برای طراحی یک مدرسه سبز که بتواند مدیریت سبز در آن شکل گیرد، توسط واحدهای فنی و مهندسی نوسازی مدارس تهران در حال پیگیری و انجام است تا فضاهای آموزشی که برای دانش‌آموزان احداث می‌شود، با معیارهای مدارس سبز هم‌گونی داشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین رویکردها در «احداث» و «تخریب و بازسازی» فضاهای آموزشی استان تهران توجه به ساخت مدارس سبز است، گفت: چهار عنصر هوا، آب، خاک و صدا به صورت ویژه در ساخت مدارس از اهمیت خاصی برخوردار هستند.

وی افزود: انتخاب و جانمایی ساخت مدارس جدید در استان تهران و به ویژه در شهر تهران بسیار دشوار شده است، اما همچنان در احداث فضاهای آموزشی به موضوع «اکوسیستم» و «زیست بوم‌ها» توجه داریم.

ورناصری به یکی دیگر از عناصری که در ساخت مدارس سبز اهمیت دارد اشاره و عنوان کرد: «عنصر صدا» در فضاهای آموزشی تهران از اهمیت خاصی برخوردار است به گونه‌ای که در تلاش هستیم تا اجازه ورود هرگونه صدای محیط بیرونی به کلاس‌های درس را به حداقل برسانیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران اضافه کرد: «مصرف انرژی» نیز از دیگر موارد با اهمیت در ساخت مدارس سبز و جدید است؛ لذا بحث توجه به انرژی، نور و بهترین استفاده در راستای صرفه جویی‌ها و کاهش معضلات زیست محیطی مَد نظر احداث این مدارس است.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۷۳۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انشعابات گاز علت اصلی هدر رفت انرژی

حسن مرادی استاد دانشگاه و کارشناس انرژی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه کشور ما یکی از پر مصرف ترین کشور های دنیا در مصرف گاز است، گفت: ما دومین کشور دارای ذخایر و منابع گازی هستیم اما مصرف انرژی در کشور بسیار بالاست، که آن هم دلایل متعددی دارد.

وی ادامه داد: مهمترین دلیل مصرف بالای گاز در کشور ما به قبل از انقلاب باز می گردد، زمانی که لوله کشی گاز به صورت رایگان انجام شد مردم گمان بردند که گاز نعمتی لایزالی و پایدار است و خبر نداشتند در کشور هایی که لوله کشی گاز وجود دارد با چه سختی این گاز را به مصرف می رسانند بنابراین بر اساس عادت نا مانوس و بدون مطالعه مصرف گاز به شدت افزایش پیدا کرد.

این کارشناس انرژی یادآور شد: یکی از دلایل مهم هدر رفت انرژی در کشور را می توان بخاری های گازی غیر استاندارد عنوان کرد.

وی ادامه داد: بر اساس محاسبه ای که در دولت های یازدهم تا سیزدهم انجام شده است نشان می دهد ۲۵ میلیون بخاری در کشور وجود دارد که اکنون این تعداد بیش از ۲۵ میلیون بخاری است که منجر به هدر رفت گاز می شود.

مرادی با بیان اینکه متاسفانه هیچ مکانیزم صحیحی برای استفاده از بخاری وجود ندارد، یادآور شد: در بسیاری از روستا ها به علت بزرگ بودن خانه های روستایی ۵ تا ۶ بخاری در هر خانه مورد استفاده قرار می گیرد که در این صورت حجم بالایی از گاز مورد استفاده قرار می گیرد و دولت باید برای این موضوع تدبیری در نظر بگیرد.

این کارشناس انرژی توضیح داد: دولت یازدهم و دوازدهم بنا داشتند طی برنامه هایی با کمک شرکت بهینه سازی سوخت این ۲۰ میلیون بخاری فاقد استاندارد را اصلاح کنند اما متاسفانه جز ۱۰ هزار بخاری نتوانستند بخاری بیشتری تولید کنند زیرا قیمت بالایی داشت و هر کسی قدرت خرید آن را نداشت و حتی این ۱۰ هزار بخاری که با روش جدید ساخته شده اند به آموزش و پرورش هدیه شده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر بخاری های غیر استاندارد نانوایی های غیر استاندارد، فلر ها وموتورخانه های غیر استاندارد منجر به هدر رفت و پرتی گاز می شود به همین دلیل باید خود را با آخرین فناوری های روز دنیا تطبیق دهیم تا بتوانیم این ثروت خدا دادی را به صورت بهینه استفاده کنیم.

کد خبر 6093137 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • انشعابات گاز علت اصلی هدر رفت انرژی
  • ارتقای سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان در دستور کار قرار دارد
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد
  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد
  • اتصال استان به راه آهن از مطالبات مردم است/ لب تشنه در کنار آب
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم
  • تداوم ساخت پارکینگ در محلات کم برخوردار و دارای معابر باریک و فشرده
  • احداث ۵ هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی
  • هدفگذاری نوسازی مدارس برای احداث ۲ هزار کلاس درس در اردبیل
  • ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر