Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت اقلیم کردستان عراق با تاکید بر برگزاری نشستی میان مسئولان اقلیم با نمایندگان کرد در پارلمان عراق درباره مساله کاهش سهم اقلیم از بودجه سال جاری، اعلام کرد که اربیل این کاهش بودجه را نمی‌پذیرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، سفین دزه‌ای، سخنگوی دولت اقلیم کردستان عراق در کنفرانس مطبوعاتی که پس از نشست مشورتی میان مسئولان اقلیم با نمایندگان کرد در پارلمان عراق برگزار شد، گفت: نشست اخیر با هدف رایزنی درباره مساله بودجه و اتخاذ موضع‌گیری درخصوص آن و مساله کاهش سهمیه اقلیم در بودجه و تاثیرات آن بر این منطقه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارلمان عراق اخیرا در قانون بودجه 2018 سهم اقلیم کردستان را از 17 درصد کل بودجه به 12 درصد کاهش داد که این امر با اعتراض شدید کردها مواجه شد. گفته شده پس از اعتراض کردها، پارلمان با افزایش بودجه اقلیم تا 14 درصد هم موافقت کرده اما اقلیم کردستان همچنان این مقدار را ناکافی می‌داند.

دزه‌ای با تشکر از اعضای کمیته مالی فراکسیون‌های اقلیم در پارلمان عراق بابت تلاش‌هایی که برای افزایش سهمیه بودجه اربیل انجام دادند گفت: متاسفانه بغداد به اصل مشارکت احترام نگذاشته و سهمیه اربیل را در بودجه کاهش داده است.

سخنگوی دولت اقلیم کردستان عراق افزود: نشست دیگری به زودی تشکیل شده و در آن به صورت جدی مساله کاهش سهمیه اربیل بررسی می‌شود.

همچنین فراکسیون حزب دموکرات کردستان به ریاست مسعود بارزانی از پارلمان اقلیم خواست برای اعلام موضع‌گیری خود در این خصوص از فواد معصوم، رئیس‌جمهور عراق،‌ نیچروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم و آرام شیخ محمد، معاون رئیس پارلمان عراق برای تشکیل جلسه دعوت کند.

محمد علی، سخنگوی این فراکسیون در کنفرانسی مطبوعاتی از پارلمان اقلیم خواست میزبان معصوم، نیچروان بارزانی و شیخ محمد و نیز روسای فراکسیون‌های اقلیم در پارلمان عراق باشد تا آنها موضع‌گیری یکپارچه خود در این خصوص را به بغداد ابلاغ کنند.

کمیته مالی پارلمان اقلیم از اربیل و بغداد برای گفت‌وگو در این خصوص دعوت کرد.

والا فرید، رئیس این کمیته در کنفرانس مطبوعاتی که به صورت مشترک با اعضای کمیته مالی فراکسیون‌های کردستان در پارلمان عراق برگزار شد، اظهار داشت: ما موضوع کاهش سهمیه اربیل در بودجه را که بر خلاف قانون اساسی، قوانین عراق و اصل مشارکت و نیز تاکیدات و توافقنامه‌های بین‌المللی تصویب شده، بررسی کردیم.

علی حمه صالح، عضو فراکسیون تغییر در پارلمان اربیل نیز در کنفرانسی مطبوعاتی تاکید کرد، اقلیم به دلیل بدهی‌ها و وام‌های متعددی که از شرکت‌های نفتی گرفته، هرگز نمی‌تواند به قانون بودجه ۲۰۱۸ پایبند باشد.
 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۷۶۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق

دریافت 7 MB کد خبر 6090098

دیگر خبرها

  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق