Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایش گرامیداشت پنجاهمین سال تاسیس آموزش عالی در استان گیلان با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور در دانشگاه گیلان برگزار شد. ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲ استانها گیلان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، همایش گرامیداشت پنجاهمین سال تاسیس آموزش عالی در استان گیلان شامگاه پنجشنبه با حضور محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و مصطفی سالاری استاندار گیلان در دانشگاه گیلان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه گیلان در این مراسم با اعلام اینکه استان گیلان دارای 123 هزار دانشجو و 90 واحد دانشگاهی است اظهار داشت: جامعه دانشگاهی استان گیلان دارای 2 هزار و 200 عضو هیئت علمی و 4 هزار مدرس حق التدریسی است.

احمد رضی با بیان اینکه استان گیلان با داشتن 20 مرکز پژوهشی در رتبه دوم کشور قرار دارد خاطرنشان کرد: دانشگاه گیلان تاکنون 70 هزار فارغ التحصیل داشته است.

وی با اعلام اینکه استان گیلان ظرفیت بالایی برای توسعه آموزش عالی دارد تصریح کرد: دانشگاه‌های استان به سمت حرکت به سوی تبدیل شدن به دانشگاه‌های نسل سوم هستند‌.

رئیس دانشگاه گیلان با اعلام اینکه اعتبارات دانشگاه‌های کشور به طور کامل تخصیص پیدا کرده است گفت: دانشگاه‌های نسل سوم به‌دنبال حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان، رفع نیازهای جامعه و ارتباط با سایر مراکز علمی جهان هستند.

رضی با اشاره به تشکیل شورای روسای دانشگاه‌های استان گیلان خاطرنشان کرد: پرداخت مطالبات کارکنان دانشگاه‌های استان گیلان یکی از دغدغه‌های جامعه دانشگاهی است.

به گزارش تسنیم، در این مراسم از تمبر یاد بود پنجاهمین سال تاسیس آموزش عالی در استان گیلان رونمایی شد و نهالی نیز به‌مناسبت این سالگرد توسط معاون رئیس جمهور غرس شد‌.

همچنین در این مراسم از پروفسور جمشید والی‌پور "پدر آموزش عالی" استان گیلان نیز تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ح

R7877/P1357/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۰۰۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار می‌شود

سید جلال موسوی خطیر معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه بازدید یکی از حوزه‌های برگزاری آزمون سراسری در مازندران، گفت: آزمون دانشگاه فرهنگیان، سال آینده در دفترچه و تاریخی مجزا از سایر آزمون‌های سراسری برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه یکی از راهبرد‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی، جذب معلمان با استعداد معلمی است، گفت: ظرفیت امسال دانشگاه فرهنگیان ۳۰ هزار نفر است.

او با اشاره به اینکه آزمون دانشگاه فرهنگیان، امسال همزمان با آزمون سراسری و با ارائه دفترچه سوالات مجزا برگزار شد افزود:از پذیرفته شدگان آزمون دانشگاه فرهنگیان، مصاحبه و تست‌های شخصیتی و روان سنجی نیز به عمل می‌آید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، استقبال داوطلبان از آزمون دانشگاه فرهنگیان را چشمگیر دانست و گفت: به همین منظور از سال آینده آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار می‌شود
  • رونمایی از نشان نود سالگی دانشگاه تهران
  • بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران/ لوگوی نود سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد
  • لوگوی نود سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه
  • لوگوی ۹۰ سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • لوگوی نود سالگی دانشگاه تهران منتشر شد /بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران
  • آغاز دوره‌های آموزش ارتقای مهارت فرش بافان گیلانی
  • اعلام آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان شهرستان میاندوآب برای برگزاری امن کنکور سراسری