Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مازند مجلس»
2024-04-28@21:48:36 GMT

شکایت قطر به شورای امنیت از قایق‌دزدی امارات

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۰۱۹۴۳

مازندمجلس:
به نقل از خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، در نامه‌ای که علیاء احمد بن سیف آل ثانی، نماینده دائم قطر در سازمان ملل امروز برای این سازمان ارسال کرد، آمده است، سامانه کنترل دریایی قطر در تاریخ جمعه 19 ژانویه گزارش داد یک قایق اماراتی که از رزم ناوی به دریا انداخته شد وارد منطقه آبی قطر شده و یک قایق ماهیگیری قطری را که در آن هفت ماهیگیر و خدمه بودند دزدیده و با زور اسلحه آنها را مجبور به خروج از منطقه اختصاصی قطر کرده و با خود به منطقه آبی ویژه امارات منتقل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خبرگزاری رسمی قطر گزارش داد: دوحه در پی این حادثه از جامعه جهانی خواست امارات را برای پایبندی به اصول و توافقنامه‌های بین‌المللی تحت فشار بگذارند و این کشور را مجبور به آزادسازی کادر این قایق که همگی از اتباع هند بودند و بازگرداندن قایق و تمامی تجهیزات مصادره شده ماهیگیران کنند.
این اتفاق در سایه بحران فعلی منطقه خلیج فارس و تحریم قطر از سوی چهار کشور عربی عربستان، امارات، بحرین و مصر و نیز قطع روابط دیپلماتیک این چهار کشور با دوحه و توقف تمامی نقل و انتقال‌های دریایی، زمینی و هوایی میان آنها رخ داده است.
این چهار کشور عربی دوحه را به حمایت از تروریسم و بر هم زدن ثبات منطقه متهم می‌کنند. قطر با رد این اتهامات تاکید دارد این موضع گیری‌ها غیرقابل توجیه بوده و تنها ادعاهایی بی اساس هستند.

منبع: مازند مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۰۱۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قایق هایی از جنس ملودی (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • ◄ تعیین حق توقف کامیون ها وظیفه سازمان راهداری است/ محکومیت شورای عالی هماهنگی ترابری
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • قایق هایی از جنس ملودی (عکس)
  • دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • بررسی شکایت از تاکسی‌های اینترنتی