Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن دارت خراسان رضوی گفت: ۱۶ ایستگاه حرفه‌ای دارت در شهرستان‌های خراسان رضوی راه‌اندازی شد. ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷ استانها خراسان رضوی نظرات

به گزارش خبرگزار تسنیم از مشهد مقدس، مسعود قاسمی؛ رئیس انجمن دارت خراسان رضوی، با حضور در تحریریه تسنیم در مورد اقدامات و شرایط انجمن دارت، توضیحاتی را ارائه کرد که مشروح آن را در متن زیر می‌خوانید:

تسنیم: انجمن دارت خراسان رضوی تاکنون چه افتخاراتی را کسب کرده است؟

قاسمی: انجمن دارت خراسان رضوی با ارائه دلایل منطقی به متولیان مربوطه دنبال اخذ دو یا سه سهمیه بوده و امید بر تحقق این مهم دارد، در بحث نرم‌افزار و برنامه‌های مجازی بسیار قدرتمند بوده و حرفی برای گفتن داریم، در حال حاضر 250 نفر ورزشکار حرفه‌ای به روز در انجمن دارت خراسان رضوی فعالیت داشته و این تعداد، اعضای انجمن را سربلند کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تسنیم: انجمن دارت خراسان رضوی تا پایان سال و اوایل سال آینده چه برنامه‌هایی دارد؟

قاسمی: به دلیل برگزاری برنامه‌های متعدد و بزرگ در دهه فجر، برنامه انجمن دارت خراسان رضوی تا پایان سال جمع‌بندی و گزینش ورزشکاران برتر است، همچنین این انجمن جلساتی با عنوان آسیب‌شناسی سال گذشته و برنامه‌ریزی برای سال 97 را برگزار می‌کند، البته این مورد چندین روز طول کشیده و مراحل مختلفی دارد و اقدامات سال آینده بسیار حساس برنامه‌ریزی می‌شود.

انجمن دارت خراسان رضوی باید در اواخر سال تمامی موارد موجود در انجمن را بررسی می‌کند، به عنوان مثال در کمیته داوران دارای 300 مربی حضور داشته و به تنهایی ظرفیت رنکینگ داوری A، B و C را پر می‌کند، طی چندین جلسه مختلف یک جلسه نهایی تشکیل شده و تمامی بررسی‌ها و برنامه‌ها اعلام می‌شود.

تسنیم: انجمن دارت خراسان رضوی چگونه در شهرستان‌ها شکل گرفت؟

قاسمی: ورزش دارت ابتدا در هیئت تیراندازی با کمان جای داشت، این هیئت تخصصی بوده و به عبارتی در بحث همگانی فعالیت چندانی ندارند، این مورد سبب روی‌آوری ورزش دارت به هیئت ورزش‌های همگانی و الحاق دارت به این هیئت شد، با توجه به فعالیت مطلوب شهرستان‌ها در بحث ورزش‌های همگانی، رشته ورزشی دارت کم کم روانه شهرستان‌ها شده و فعالیت آنها در این زمینه زیاد شد.

البته در هر صورت هر مسئله‌ای در ابتدا در مرکز استان مورد بحث و انجام قرار گرفته و شهرستان‌های اطراف آن، مدتی بعد از این مسئله باخبر می‌شوند، همچنین با وجود کمبود اعتبارات و تغییر اعضای فدراسیون، ورزش دارت جایگاهی در ورزش‌های همگانی استان نداشته و آنها توانایی حمایت از ورزش دارت را نداشتند، پس از آن، دارت به انجمن‌های ورزشی اضافه شده و فعالیت‌های خود را در زمینه شهرستان‌ها آغاز کرد، در این مورد هیچ مشکلی وجود نداشته و امور بدون حاشیه شکل گرفت.

تسنیم: انجمن دارت خراسان رضوی چه اقداماتی را در موضوع شهرستان‌ها انجام داده است؟

قاسمی: در حال حاضر توسط انجمن دارت خراسان رضوی، 16 ایستگاه حرفه‌ای دارت برای برگزاری مسابقات رسمی راه‌اندازی شد، اما شهرستان‌ها به دلیل تأخیر تشکیل آنها و الزام ایجاد ایستگاه‌ها در مناطق و شهرستان‌های بزرگ‌تر، آسیب دید، مدت کوتاهی وقفه داشته و مجدداً فعالیت خود را آغاز کردند، این مورد که هر ورزش در یک شهرستان استعداد بیشتری دارد در مورد دارت صدق نکرده و تمامی شهرستان‌ها استعداد خوبی در این زمینه دارند.

در حال حاضر انجمن دارت خراسان رضوی، جلسات استان‌های انجمن ورزشی را برگزار کرده و تمامی شهرستان‌ها در این جلسات حضور می‌یابند، همچنین متولیان دارت هر ماه به دو یا سه شهرستان رجوع کرده و از آنها بازدید می‌کند، توسط آنها نیز استقبال بسیار مطلوبی صورت گرفت، به عنوان مثال در شهرستان قوچان همزمان با افتتاح سالن دارت، کارگاه چهار ساعته برگزار کرده که حدود 190 نفر شرکت کردند و ظرفیت تکمیل شد.

با توجه به کمبود اعتبار این امر کمی سخت انجام می‌شود، البته برخی از شهرستان‌ها از اعتبار کافی برای انجام هر اقدامی برخوردارند و به دلیل رشته کم هزینه دارت، فعالیت در این شهرستان‌ها آسان‌تر از سایر آنها است، در هر صورت اقدامات مربوطه انجام شده و هنوز انجمن دارت خراسان رضوی برنامه‌های بسیاری را برای ورزشکاران استان خود دارد.

تسنیم: با توجه به پیشرفت روز افزون دارت و رسیدن از ورزش‌های همگانی به انجمن‌های ورزشی، به وجود آمدن یک هیئت جداگانه دارت در استان را پیش بینی می‌کنید؟

قاسمی: در این موضوع تلاش‌های بسیاری توسط انجمن دارت کشور صورت گرفته است، برای تحقق این موضوع چندین شرایط وجود داشته که یکی از آنها در دسترس بودن آمار ورزشکاران بوده که انجمن دارت کشور در حال انجام مرحله آمارگیری است، همچنین یکی دیگر از این شرایط، برگزاری لیگ حرفه‌ای بوده که این مورد نیز در تمام کشور در حال انجام است.

سومین شرط، کسب قهرمانی ایران در مسابقات جهانی بوده که سال گذشته قهرمانی جهان به ایران و ورزشکاران قدرتمند آنها تعلق گرفت، همچنین مواردی اعم از تخصیص اعتبارات لازم، الزام وجود دفتر در هر استان و نظایر آنها از شرایط تشکیل هیئت بوده که بار سنگینی بر دوش فدراسیون انجمن‌های ورزشی است.

تسنیم: آیا در حال حاضر دو ارگان اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌ رضوی و فدراسیون انجمن‌های ورزشی از انجمن دارت استان حمایت می‌کنند؟

قاسمی: بله؛ فدراسیون که در بحث‌های فراملی حمایت می‌کند، به عبارتی برای برگزاری اردوی تیم ملی و یا اعزام ورزشکاران به این اردوها پروسه فدراسیون طی می‌شود، این سازمان در بحث قهرمانی حمایت مطلوبی دارند، در حقیقت اعزام هیچ تیمی به دلیل کمبود بودجه لغو نشده و یا به تعویق نیوفتاده است، دربحث همگانی نیز به دلیل گستردگی آن، از دست نهادهای مختلف خارج است، البته هنوز شهرداری و سایر سازمان‌ها حمایت می‌کنند اما به هر حال شرایط بهتر از این در ورزشکاران تأثیر می‌گذارد.

تسنیم: انجمن دارت خراسان رضوی مورد توجه و حمایت اسپانسر مطلوبی قرار دارد؟

قاسمی: اسپانسرهای موجود در انجمن‌ دارت خراسان رضوی، کشوری و فرا کشوری نظیر اعزام‌های تیم ملی، شرکت در مسابقات کشوری، آسیایی و بین‌المللی و مانند آنها بوده و در حال حاضر این انجمن به دلیل عدم پخش رسانه‌ای مستقیم و طولانی مدت، اسپانسر سالیانه مطلوبی ندارد، البته تمامی ادارات مختلف با اسپانسر هیچ فرقی نداشته و در امور انجمن کمک رسان خوبی هستند، آنها گاهی اوقات مکان برگزاری مسابقات را در اختیار انجمن قرار می‌دهند، گاهی نیز لباس‌های ورزشکاران را تهیه می‌کنند و گاهی خرج‌های دیگری را بر عهده می‌گیرند.

تسنیم: انجمن دارت خراسان رضوی چه اقداماتی را با عنوان استعدادیابی پشت سر گذاشته و با موفقیت به اتمام رسانده است؟

قاسمی: مشکل موجود در این رشته، وجود دو عامل است، فرصت و تهدید، به عنوان مثال آموزش و پرورش رسمأ توانایی ابلاغیه بخشنامه رسمی بودن دارت را ندارند، البته در هنرستان‌ها این رشته فعال بوده و تبدیل به دو واحد درسی شده است، اما در سنین پایه به دلیل حساسیت بالا و خطرناک بودن آن مانند از دست دادن بینایی یک فرد هنگام شوخی شخص دیگر با دارت و پرتاب آن به سمت وی سخت تر از رده سنی‌های بالاتر است.

تسنیم: انجمن دارت خراسان رضوی با صدا و سیما در جهت پخش رسانه‌ای همکاری داشته است؟

قاسمی: صدا و سیما نیز مانند سایر ارگان‌ها و سازمان‌های موجود در خراسان‌رضوی، به انجمن دارت استان یاری رسانده و این امر توسط آنها محقق شده است، البته در رادیو بیشتر از تلویزیون پخش شده اما تلویزیون نیز همکاری بسزایی با انجمن دارت استان داشته است.

تسنیم: آیا انجمن دارت خراسان رضوی به هیئت بیماران‌ خاص خراسان رضوی در راستای در اختیار گذاشتن سالن و مانند آن حمایت می‌کند؟

قاسمی: بله، انجمن دارت خراسان رضوی با نهادهای مختلفی اعم از آسایشگاه امام خمینی، بیمارستان فیاض بخش، بیماران خاص و نظایر آنها در ارتباط بوده و به آنها تمرین رایگان ارائه می‌شود، آنها نیز مقام‌های متعددی آورده و به مسابقات جهانی راه می‌یابند، در واقع با توجه به برگزاری تمرین برای آنها، چند نفر از ورزشکاران بیماران خاص جزو برترین‌های دارت استان هستند، به عبارتی یک نفر از چهار ورزشکار دارت استان از ورزشکاران بیماران خاص بود.

تسنیم: به عنوان رئیس انجمن دارت خراسان رضوی چه مطالبه‌ای از مسئولان دارید؟

قاسمی: انجمن دارت خراسان رضوی خواستار ادامه همین حمایت توسط ارگان‌های مختلف نظیر اداره‌کل ورزش و جوانان استان، فدراسیون انجمن‌های ورزشی، نهادهای مختلف علاقمند و مانند آنها است، همچنین باید کمی بیشتر به بحث پیشگیری تا درمان توجه داشته و برای سلامت جوانان تلاش کرد.

انتهای پیام/ش

R41347/P4001/S6,1188/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۰۷۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادفات در مشهد یک کشته و ۴۳ مصدوم بر جای گذاشت

سرهنگ سیدرضا اسدنژاد گفت: طی شبانه روز گذشته یک فقره تصادف فوتی، ۳۸ فقره تصادف جرحی و ۲۳۷ فقره تصادف خسارتی در خیابانهای مشهد رخ داده است.

وی اضافه کرد: بارندگی و لغزندگی سطح خیابان، سرعت زیاد و عدم توجه به جلو از مهمترین عوامل این تصادفات بوده است.

جانشین رییس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: همچنین دیروز مرتکبان ۶ هزار و ۹۴۲ فقره تخلف راهور در مشهد جریمه شدند که هزار و ۸۰۶ فقره از این تعداد، تخلفات حادثه ساز است.

اسدنژاد افزود: ۸۱ دستگاه خودرو نیز توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.

حدود یک میلیون دستگاه خودرو در مشهد روزانه تردد می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ثبت ۵۰۰ فقره تصادف در شبانه‌روز گذشته در مشهد
  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی
  • ۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد
  • تصادفات مشهد ۸۲ مصدوم بر جا گذاشت
  • هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد «سالم» است
  • تصادفات در مشهد یک کشته و ۴۳ مصدوم بر جای گذاشت
  • آبگرفتگی و سیلاب در ۴ شهرستان خراسان رضوی
  • بارشهای بهاری جاده های خراسان رضوی را فرا گرفت
  • سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود