Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا ملاشاهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در زاهدان، اظهار داشت: با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری و همچنین در دین اسلام در بحث درختکاری توسعه فضای سبز و نگهداری فضای سبز شده است این نهاد نیز گام‌های موثری در جهت توسعه فضای سبز برداشته است.

وی بااشاره به اینکه مهمترین رویکرد ما در حوزه فضای سبز کاشت درختان مثمر وگیاهان دارویی مناسب با آب و هوای منطقه است، افزود: باغ زیتون در ضلع شرقی پادگان شهید شوشتری با مساحت ۳۳ هکتار که یک فضای کم نظیر در این محدوده سرزمینی و جغرافیایی است در دل بیابان احداث شده است و امروز شاهد بالندگی و رشد و نمو گیاهان دارویی و درختان در این منطقه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: مردم استان سیستان و بلوچستان می‌دانند که استان ما بیش از دو دهه خشکسالی را تجربه کرده است و متاسفانه نزولات جوی در این مدت به شدت کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: در سال جاری نیز کاهش نزولات حوی را نسبت به سال‌های قبل داشتیم که اهمیت موضوع را در بحث فضای سبز دوچندان کرده است.

ملاشاهی بیان کرد: یکی از دلایلی که امروز در بحث خشکسالی و گرم شدن و کاهش نزولات جوی می‌توان نام برد بحث گرم شدن زمین است که ناشی از گاز‌های گلخانه‌ای است که سپاه اقدامات بسیار زیادی در این راستا انجام داده و یکی از این اقدامات مدیریت انرژی است که قریب به ۵ سال است در حال انجام است

وی گفت: گام دوم توسعه و نگهداری فضای سبز است، چون فضای سبز نقش ریه‌های زمین را دارد و موجب نشاط و شادابی در جامعه می‌شود و برای فرزندان ما که در این مکان آموزش می‌بینند یک فضای بانشاط و سرسبز ایجاد شده تا سختی‌هایی را که دارند با این فضا کاهش دهیم.

وی افزود: از دیگر اثراتی که فضای سبز برای ما دارد و داشته بحث پدافند غیر عامل به عنوان یک اصل و مبنا است و حرکت در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی یکی دیگر از اثرات این مهم می‌باشد.

وی ادامه داد: بیابانردایی و کنترل ریزگرد‌ها از دیگر آثار مثبت ایجاد فضا‌های سبز در استان می‌باشد و در این راستا از آحاد مردم و تمام همشهریان می‌خواهیم دربخش نگهداری و حفاظت فضای سبز شهری ایجاد و توسعه فضای سبز در منازلشان به هر شکلی مقدور است اقدام کنند.

وی بااشاره به اینکه اهداف سپاه از ایجاد فضای سبز اقتصاد مقاومتی مدیریت انرژی پدافند غیر عامل و نشاط و شادابی است. بیان کرد: شعار سال سپاه یک هفته نگهداری یک عمر نگهداری است و اولویت اول کاشت درخت در سپاه نهال مثمر و گیاهان دارویی متناسب با شرایط آب و هوایی استان می‌باشد.

معاونت مهندسی و پدافند غیر عامل سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: برنامه روز درختکاری در ۱۹ اسفند در سپاه‌های استانی اجرایی می‌شود که به همین منطور این برنامه به صورت ویدئو کنفرانس در نواحی ۲۲ گانه سپاه‌های شهرستانی استان اجرایی و درختان بانام هر شهید در سطح استان غرس شده است که این برنامه با عنوان کاشت درخت وحدت و دوستی انجام و ۲۰۵۸ اصله تهال مثمر و دارویی در استان به یاد و نام شهیدان سیستان و بلوجستان غرش شده است.

وی بیان کرد: هم اکنون در سپاه سلمان ۷۸ هکتار فضای سبز وجود دارد که ۸۰ درصد آن توسط آبیاری مکانیزه آبیاری می‌شود.

وب بااشاره به اینکه ۲۲۳۲۰ درخت مثمر و ۸۷۱۴ اصله نهال غیر مثمر وجود داردگفت: ۱۴ هزار متر مربع فضای سبز تنها در سال ۹۶ ایجاد شده است.

وی افزود: در این راستا اولویت سپاه واکاری و نگهداری فضای سبز و اجرای ۱۰۰ درصد آبیاری مکانیزه است.

وی بیان کرد: سپاه سلمان دارای سه باغ است باغ زیتون به مساحت ۳۳ هکتار دارای ۷۷۷۵ اصله درخت زیتون باغ امام علی با مساحت ۳ هکتار دارای ۴۷۰ اصل هدرخت مثمر و ۱۴۵۰ درخت غیر مثمر باغ کوشه خاش به مساخت ۲۵ هکتار دارای ۶۰۰ اصله درخت مثمر و ۵۰۰ د. درخت غیر مثمر است

وی گفت: از آنجائیکه بستر‌ها برای ایجاد گلخانه در سپاه سلمان وجود دارد آماده گی داریم جهت راه اندازی گلخانه و تولید نهال و قلمه با تعداد سالیانه بیش از ۱۱۰ هزار اصله انواع گل و گیاه مثمر و دارویی به صورت علمی باهمکاری شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان و دانشگاه سیستان و بلوچستان را دارد

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۲۰۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله فناورانه با چالش‌های استارت‌آپی/ کسب‌وکارهای نو در رشته‌های روانشناسی و مامایی ایجاد شد

خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ یک هسته فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان در زمینه ارائه خدمات مشاوره مامایی و روانشناسی فعالیت می‌کند.

این هسته فناور فعالیت خود را از ۱۹ دی‌ ۱۴۰۲ در زمینه مشاوره مامایی و روانشناسی آغاز کرده و متخصصان بسیاری از سوی هسته فناور به ارائه خدمات تخصصی به مردم و دانشجویان می‌پردازند.

مخاطبان این هسته فناور فقط دانشجویان نیستند، بلکه مردم نیز جزئی از تشکیلات و مجموعه هسته فناور هستند تا برمبنای مشورت با متخصصان حوزه روانشناسی و مامایی دغدغه‌های خود را در این زمینه مطرح کرده و به پاسخ‌های درست و اصولی دست پیدا کنند.

همچنین دانشجویان علاوه بر طی دوره‌های آموزشی در دوره‌های تکمیلی هم حضور پیدا می‌کنند و اتاق فکر هسته ساماندهی شده تا مطالب علمی دانشجویان در زمینه‌های روانشناسی و مشاوره مامایی منتشر شود.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

خبرنگار خبرگزاری آنا در راستای بررسی جزئیات فعالیت‌های هسته فناور «ویسپهر» مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان گفت‌و‌گویی را با فاطمه شیرمحمدی مدیر این هسته فناور ترتیب داده است.

ارائه راهکار برای ایجاد کسب و کارهای نوین در حوزه روانشناسی و مامایی

شیرمحمدی که عنوان فارغ‌التحصیل رشته‌ میکروبیولوژی و مدیر هسته‌ فناور روان برخط «ویسپهر» را با خود دارد، اظهار کرد: این هسته فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان و استان گلستان است.

وی اضافه کرد: هسته فناور روان برخط ارائه‌کننده خدمات مشاوره مامایی و روانشناسی به تمامی افراد در نقاط مختلف ایران است که به صورت برخط (آنلاین) واز طریق وب‌سایت است.

مدیر هسته‌ فناور روان برخط یادآور شد: هسته فناور همچنین برگزارکننده‌ دوره‌های آموزشی و کارگاه به صورت حضوری (در شهر گرگان) و غیرحضوری (آنلاین) با حضور متخصصین و استادان برتر است.

شیرمحمدی متذکر شد: ویزیت مشاوره‌ای به صورت آنلاین و در بستر گوگل‌میت، اسکایپ یا تماس تلفنی انجام می‌شود و انتخاب هرکدام از روش‌ها برعهده‌ کاربر است و دانشجویان می‌توانند برای دسترسی به خدمات ما و ثبت نوبت مشاوره به آدرس اینترنتی www.veyspehr.com مراجعه کنید.

وی با بیان اینکه با متخصصان حوزه روانشناسی و مامایی در استان‌های گلستان، مازندران، تهران، اصفهان، خراسان شمالی، ایلام، یزد و ... همکاری می‌کنیم، ادامه داد: این همکاری با شیوه به‌روز و جدیدترین متدها انجام می‌شود و استادانی که اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها هستند دانشجویان را با به‌روزترین مطالب آشنا می‌کنند.

مدیر هسته‌ فناور روان برخط درباره اینکه آیا دانشجویان در زمینه مقاله‌نویسی هم تبحر پیدا می‌کنند؟ چنین پاسخ داد: بله. دانشجویان رشته‌های مامایی و روانشناسی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد آموزش مقاله‌نویسی را هم فرامی‌گیرند تا بتوانند پس از تکمیل دوره‌های آموزشی و کارآموزی با همراهی و کمک استادان متخصص در اتاق فکر هسته به انتشار مطالب علمی در بخش مقالات سایت بپردازند.

شیرمحمدی تشریح کرد: در تلاشیم از طریق بستر هسته بهترین مشاوران و متخصصان را به افراد معرفی کنیم و تاکنون موفق به ویزیت مشاوره‌ای آنلاین در بخش مامایی و روانشناسی بوده‌ایم و توانسته‌ایم کارگاه‌های حضوری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برگزار کنیم.

هسته فناور «ویسپهر» با متخصصان حوزه روانشناسی و مامایی در استان‌های گلستان، مازندران، تهران، اصفهان، خراسان شمالی، ایلام، یزد و ... همکاری دارد و دانشجویان مطالب را با جدیدترین متدها فرامی‌گیرند

وی افزود: با توجه به قرارداد ۶ ماهه هسته فناور روان برخط  با دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان به مدت دو سال، ۱۰ درصد از هر فعالیتی که برای هسته سود مالی داشته باشد، متعلق به دانشگاه است.

مدیر هسته‌ فناور روان برخط اضافه کرد: هزینه و صرف زمان زیاد برای رفت و آمد به مراکز و کلینیک‌های مشاوره در شهر‌های بزرگ، دغدغه‌ بسیار مهمی برای افراد به شمار می‌رود.

شیرمحمدی عنوان کرد: برخی دانشجویان علاقه‌مند هستند در کارگاه و دوره‌های اساتید برتر کشور در بخش روانشناسی و مامایی شرکت کنند و در نتیجه افراد با استفاده از سایت می‌توانند در سریع‌ترین زمان به متخصصان متصل شوند و از خدمات مشاوره‌ای ما استفاده کنند.

وی گفت: همچنین دانشجویان در تمامی استان‌های کشور می‌توانند از کارگاه و دوره‌های آموزشی ما از طریق سایت مطلع شده و به صورت آنلاین شرکت کنند.

مدیر این هسته‌ فناور اضافه کرد: ازمهم‌ترین چالش‌های استارت‌آپ و کسب و کار‌های نو، نحوه‌ درست تبلیغات و معرفی خود به دیگران بوده؛ بنابراین ساخت مسیر درست تبلیغات در ابتدای مسیر بسیار مهم است.

شیرمحمدی مطرح کرد: مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان کارگاه‌های متعددی را درراستای آموزش واحد‌های فناور با موضوعات و عناوین مختلف (تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان و فناورانه، چگونه محصول شرکت‌ها را تجاری‌سازی کنیم؟) به صورت رایگان برگزار می‌کند.

وی با قدردانی از حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان و واحد گرگان و دادگر مسئول مرکز رشد این دانشگاه و مرضیه عزیزی عضو هیئت علمی روانشناسی بیان کرد: امیدوارم بتوانیم همکاری گسترده‌تر در سطح کشور با متخصصین روانشناسی و مامایی در بخش ویزیت آنلاین داشته باشیم و دوره‌های حضوری در سایر شهر‌ها برگزار کنیم.

مدیر هسته‌ فناور روان برخط «ویسپهر» در ادامه توضیح داد: از مسئولان درخواست می‌‌کنیم برای کسب و کار‌های نو و آنلاین وام‌هایی با مبالغ مشخص در نظر بگیرند تا بنوانیم با استفاده از این مبالغ به بهبود سطح فنی و کیفی سایت بپردازیم.

انتهای پیام/

حسین بوذری

دیگر خبرها

  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای
  • مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان برگزار شد
  • قطع درختان در محدوده باغ موزه قصر
  • ماجرای قطع درختان در بوستان قصر چیست؟
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | دیه قطع درختان شهر کجا هزینه شد؟
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | توسعه فضای سبز با عوارض قطع درختان
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد
  • مقابله فناورانه با چالش‌های استارت‌آپی/ کسب‌وکارهای نو در رشته‌های روانشناسی و مامایی ایجاد شد