Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: معاون میراث فرهنگی کشور اظهار کرد: شهرستان دزفول با مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی به عنوان یک طرح ویژه در نظر گرفته و اقدامات مرمتی در برخی محلات از جمله لوریان به صورت پایلوت انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، دکتر محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، در بازدید از روند عملیات اجرایی پروژه برداشت پل روگذر و همچنین انجام کاوش در محوطه تاریخی شوش گفت: چنانچه احداث مسیر کمربندی شوش به فوریت مصوب شود بسیاری از معضلات شهرستان شوش نیز به تبع آن برطرف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اضافه کرد: تا زمانی که ورود ماشین‎های سنگین ممنوع و حجم ترافیک ترانزیتی از محل برداشته نشود، ایمنی لازم در محل ایجاد نخواهد شد.

 

وی با تأکید بر اینکه ایجاد ایمنی در محل در سایه احداث جاده کمربندی اتفاق خواهد افتاد، افزود: خوشبختانه طی بازدید متوجه شدیم که مسیرهایی وجود دارند که با کمترین معارضی می‎ توان از آنها استفاده کرد.

 

معاون سازمان میراث فرهنگی کشور، تصریح کرد: قرار بر این شد که کارشناسان اداره‎ کل راه و شهرسازی استان کل اطلاعات در این زمینه را آماده کنند و آنها را در اختیار کمیته فنی تهران برای اقدامات مقتضی قرار دهند.

 

وی با اشاره به سفر به شهرستان دزفول و بازدید از محله لوریان این شهرستان، اظهار کرد: لوریان یکی از محله‎ هایی است که دارای بیشترین اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی است؛ با این‎ حال، موضوعی که بناهای این محله را تهدید می ‎کند و از جمله برای خانه آرامش ایجاد مشکل کرد، فرونشست‎ هایی است که به دلیل عبور فاضلاب ها و چاه‎ ها درحال رخ دادن است.

 

وی تأکید کرد: سازمان آب و فاضلاب باید با مطالعه جدی درپی راهکار در خصوص عبور این فاضلاب‎ ها و چاه‎ ها باشد؛ ضمن آنکه، در بحث نشست زمین در این محله نیز باید مطالعات زمین ‌شناسی برای تثبیت زمین انجام شود و خانه‎ هایی که دچار ترک و نشست شده ‎اند را به سرعت با کار مهندسی مقاوم‎ سازی و مرمت نهایی کرد.

 

طالبیان، خبر داد: در این بازدید و طی صحبتی که با معاون وزیر راه و شهرسازی داشتیم، بنا شد بافت تاریخی دزفول با مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی به صورت یک طرح ویژه دیده شود و اقدامات مرمتی در برخی محلات از جمله لوریان به صورت پایلوت انجام شود.

 

وی ابراز کرد: هفته آینده نیز جلسه‎ ای را با مسئولان شهرستان و کارشناسان حوزه میراث و راه و شهرسازی برگزار و در خصوص نتایج این بازدید و مطالعات اولیه تصمیماتی را اتخاذ خواهیم کرد.

 

وی درباره سفر به شوشتر و بازدید از اقدامات مرمت سازه‎های تاریخی این شهرستان نیز بیان کرد: تعدادی کارهای مرمتی در شهرستان شوشتر در حال اجراست اما به دلیل نرسیدن اعتبار، روند اقدامات، کند پیش رفته است.

 

معاون میراث فرهنگی کشور، با بیان اینکه تا امروز هنوز اعتبارات تملک دارایی را دریافت نکرده ‎ایم، به موضوع جداره و بدنه سازه ‌های آبی شوشتر اشاره کرد و اذعان داشت: این مشکل از گذشته وجود داشته و اکنون کمی حادتر شده است.

 

وی ادامه داد: حل آن یک کار مهندسی را در رشته‎ های مختلف می‎ طلبد که خوشبختانه اطلاعات نقشه ‎ها و زمین ‎شناسی در این خصوص، در حال آماده شدن است، ضمن اینکه یک گروه آلمانی نیز قول همکاری در راستای تثبیت این جداره را داده ‎اند.

 

وی خاطر نشان کرد: بالای این جداره ‎ها، مجموعه ‎ها و خانه ‎هایی وجود دارند که هم خود ناایمن هستند و هم برای جداره ایجاد ناامنی می ‎کنند و باید وضعیت تملک آنها را در وهله اول مشخص کرد.

 

طالبیان پس از شوشتر، از پروژه در حال ساخت موزه منطقه ای در اهواز بازدید و پیشرفت کار و مسائل فنی آن را از نزدیک بررسی کرد.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۲۲۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به همراه مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از قلعه تاریخی بدلبو ارومیه بازدید و از نزدیک در جریان آخرین اقدامات مرمتی این بنا قرار گرفتند.   مرمت قلعه بدلبو زیر نظر کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و توسط بخش خصوصی از چند سال پیش آغاز شده و در این مدت کمک‌های فنی و اعتباری از این پروژه انجام شده است.   قلعه بدلبو ارومیه پس از مرمت قابلیت تبدیل به یک مرکز اقامتی و پذیرایی با ۲۰ سوئیت را دارد.

دیگر خبرها

  • معاون وزیر راه در پاسخ به جماران: از خاک هرمز و ابوموسی در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن استفاده نمی شود
  • برگزاری جشنواره‌های ویژه گردشگری در اردبیل برنامه‌ریزی می‌شود
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت موقتاً متوقف شد
  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان