Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ کارشناسان و محققان سازمان جهانی بهداشت ادعا کرده‌اند: یک نوع بیماری جدید و کشنده که نام "Disease X" روی آن گذاشته شده می‌تواند به مرگ میلیون‌ها انسان در سراسر جهان منجر شود.

در جلسه اخیر این سازمان با حضور دانشمندان بین‌المللی، این بیماری ناشناخته به فهرست بیماری‌های همه‌گیر احتمالی در جهان اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این فهرست ویروس زیکا، سارس و ابولا نیز وجود دارد اما بر خلاف این پاتوژن‌ها هنوز مشخص نیست چه عاملی موجب Disease X می‌شود یا چگونه می‌توان آن را درمان کرد.

این بیماری ناشناخته به فهرست بیماری‌های تهدید کننده اضافه شده تا تاکیدی بر این واقعیت باشد که یک همه‌گیریِ خطرناک می‌تواند از بیماری شروع شود که پیش از این مشکل‌ساز و جدی نبوده است.

کارشناسان امیدوارند گنجاندن یک نوع بیماری محتمل به این فهرست، در آینده کشورها و محققان را وادار سازد تا برای مقابله با بیمارهای همه‌گیر ناشناخته بیشتر تلاش کنند و آمادگی بیشتری داشته باشند.

Disease X می‌تواند از یک عامل ساخته شده دست بشر و نه فاکتوری طبیعی ناشی شود. همچنین در مورد سلاح شیمایی بیولوژیکی که به طور فزاینده‌ای تولید شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد نگرانی وجود دارد. این سلاح ها به طور خاص خطرناک هستند زیرا بشر به هیچ مقاومتی در برابر آنان دست نیافته است. بنابر این می‌تواند با سرعت زیاد گسترش پیدا کند.

همچنین Disease X می‌تواند همچون آنفلوآنزای اسپانیایی و HIV به طور طبیعی و از تماس انسان با حیوان آغاز شود. همچنین افزایش سفرها و تجارت‌ها احتمال گسترش آن را تسریع می‌کند. به طور مثال ویروس‌های زیکا و سارس پیش از آنکه تحت کنترل قرار بگیرند چندین هزار قربانی برجا گذاشتند. همچنین بیماری‌های شایع ‌تری از قبیل  آنفلوآنزا می‌تواند فاجعه بار باشند.

به گزارش دیلی میل، سازمان جهانی بهداشت در این خصوص تا جایی پیش رفته که در جلسه روز گذشته (جمعه) هشدار داد: ممکن است همه‌گیری بعدی آنفلوآنزا در سراسر جهان از همین فردا شروع شود و تنها در ظرف ۲۰۰ روز بیش از ۳۳ میلیون نفر را از پای درآورد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۴۰۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر تصادف مرگبار اتوبوس ایرانی در ارمنستان

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 13 خروج اتوبوس ایرانی از جاده در محور گوریس-قاپان واقع در جنوب ارمنستان منجر به جان باختن ۵ ایرانی و زخمی شدن ۹ تن دیگر شد. تصاویر این حادثه را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • تصاویری تلخ از تصادف مرگبار اتوبوس ایرانی‌ در خاک ارمنستان
  • تصادف مرگبار اتوبوس ایرانیان در ارمنستان
  • تصاویر تصادف مرگبار اتوبوس ایرانی در ارمنستان
  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!
  • فیلم/ آخرین وضعیت فهرست های احزاب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا
  • هشدار جدی درباره نقشه جدید نفوذی‌ها در ایران
  • هشدار جدی روزنامه جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران
  • هشدار جدی جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران
  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی