Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهش فناوری و انتقال یافته های مرکز تحقیقات کشاورزی منابع طبیعی استان مازندران از کسب رتبه برتر دو دانشجوی مازندرانی در حوزه گیاهان دارویی در همایش منابع طبیعی دامغان خبر داد.

کامبیز اسپهبدی در گفتگو با ایسنا با بیان این که هر ساله از ۱۵تا ۲۲ اسفند  هفته منابع طبیعی را در کل کشور برگزار می‌کنیمافزود: یکی از روزهای هفته منابع طبیعی روز آموزش و پژوهش منابع طبیعی است که در چند سال اخیر همایشی در مرکز تحقیقات آموزش و پرورش کشاورزی منابع طبیعی  برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این همایش علاوه بر حضور مدیران ارشد استانی بخشی از دستاوردهای یک ساله در این همایش ارائه و همچنین از برترین های حوزه پژوهش نیزتجلیل می شود.

معاون پژوهش فناوری و انتقال یافته‌های مرکز تحقیقات کشاورزی منابع طبیعی استان مازندران خاطر نشان کرد: در این دوره از همایش‌ها پنج محقق برتر داشتیم که از میان اعضای هیئت علمی و غیر هیئت علمی بخش منابع طبیعی مرکز تحقیقات انتخاب شدند.

اسپهبدی ادامه داد: در این میان در هفته گذشته در همایش منابع طبیعی که در دامغان برگزار شد تیمی از دانشجویان ما در آن همایش رتبه برتر را کسب کرده و دو نفر از دانشجویان نیز در حوزه گیاهان دارویی حائز رتبه برتر شدند.

وی هدف از برگزاری این همایش را ترویج فرهنگ حفظ  منابع طبیعی عنوان کرد و افزود: همه مردم باید بدانند که در قبال حفظ منابع طبیعی مسئول  هستیم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۵۶۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان مازندران - منطقه نوشهر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: دامداران از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع خودداری کنند.

در این اطلاعیه آمده است:
از کلیه مرتعداران و دامداران استان مازندران درخواست می‌شود در عمل به تکالیف قانونی خود با مامورین منابع طبیعی همکاری کرده و موجبات پایداری و سلامت مراتع و رونق بخشی به تولید را فراهم کنند.

بدین منظور رعایت موارد ذیل الزامی می‌باشد:

۱_ از کوچ و چرای زودرس دام در مراتع اجتناب گردد.


۲_ از چرای دام مازاد و بیش از ظرفیت مندرج در پروانه چرا و طرح مرتعداری جدا" خودداری گردد.


۳_ دامدارانی که فاقد پروانه چرای دام می‌باشند به هیچ وجه حق تعلیف و گسیل نمودن دام به مراتع را ندارند.

کلیه دامداران و فرزندان آنها که از مزایای خروج دام از جنگل بهره‌مند شده اند، حق استفاده از مراتع را ندارند.

عدم رعایت موارد فوق توسط دامداران تخلف محسوب شده و در صورت مشاهده و تکرار آن برابر ضوابط و مقررات سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با افراد متخلف برخورد خواهد شد.

دیگر خبرها

  • نقشه راه بهره‌گیری از دانش هسته‏‌ای در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی تدوین می‌شود
  • کرفس کوهی، دارویی نهفته در دل طبیعت؛ گنجی که به تاراج می‌رود
  • افتتاح بزرگترین دهکده آموزشی و پژوهشی گیاهان دارویی گلستان
  • خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع
  • بازداشت عامل تیراندازی به ماموران منابع طبیعی مازندران
  • مبادله ۴۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری فارس و هیئت‌های خارجی
  • مبادله بیش از ۴۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بین استان فارس و هیات‌های خارجی
  • حمیدیه رتبه برتر تولید نعنای دارویی در استان خوزستان+فیلم
  • هفت گونه گیاهی کهگیلویه و بویراحمد در خطر انقراض قرار دارند
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری