Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، عفو بین الملل اعلام کرد که میانمار بر روی زمین‌های با خاک یکسان شده روستاهای روهینگیایی‌ها پایگاه های نظامی ایجاد کرده است تا به این ترتیب به هدف نهایی این کشور برای امضای قرارداد بازگرداندن صدهاهزار روهینگیایی از بنگلادش، شبهاتی وارد شود.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، از حدود شش ماه پیش، ارتش و بوداییان افراطی میانمار به صورت سازمان یافته با اعمال خشونت، به آتش کشیدن روستاها، قتل و تجاوز مستمر علیه اقلیت مسلمان روهینگیا، سبب کشتار بیش از شش هزار و 700 نفر و فرار بیش از 655 هزار نفر از آنها از ایالت غربی راخین به بنگلادش شده اند که سازمان ملل این جنایات را پاکسازی نژادی خوانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
در گزارش جدید عفو بین الملل با عنوان «بازسازی ایالت راخین» نوشته شده که شش ماه پس از جنایات ارتش که به آوارگی صدها هزارنفر از زنان، مردان و کودکان روهینگیایی منجر شد، در غیاب آن‌ها عملیات ساختن دوباره ایالت راخین آغاز شده است.
عفو بین الملل ذکر کرده است که بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و تحقیقات میدانی شامل مصاحبه با تعدادی از روستاییان، شواهد حاکی از ساخت تأسیسات امنیتی بر روی زمین‌های روهینگیایی‌ها و حضور گسترده ارتش در این منطقه است که نشان می‌دهد مقامات میانماری در پی تغییر شکل ایالت راخین هستند.
«تیرانا حسن» مدیر اجرایی بخش واکنش به بحران سازمان عفو بین الملل در این خصوص عنوان کرد: شواهد جدید و ساخت و سازهایی که عفو بین الملل به آن‌ها اشاره کرده، نشان می‌دهد که مقامات میانمار تأسیسات خود را دقیقا بر روی مکان‌هایی بنا کرده اند که روهینگیایی‌ها باید به آن‌جا باز می‌گشتند.
گروه‌های مدنی ناظر بحران روهینگیا می‌گویند که تأسیسات امنیتی، باندهای بالگرد و جاده‌هایی بر روی زمین‌های روهینگیایی‌ها ساخته شده است.
با توجه به ممنوعیت حضور ناظران و خبرنگاران مستقل بین المللی، بیشتر اطلاعات به دست آمده در ایالت راخین، از طریق تصاویر ماهواره‌ای به دست می‌آید و پیش از این گزارش شده بود که ساخت و سازهایی در این ایالت در حال انجام گرفتن است.
گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن بود که میانمار در حال ساخت و ساز مکانی برای بازگشت داوطلبانه روهینگیایی‌های آواره شده است، اما گزارش جدید عفو بین الملل نشان از ادامه برنامه پاکسازی نژادی روهینگیایی‌ها از میانمار دارد.
میانمار و بنگلادش توافق کرده بودند که از آغاز ماه ژانویه (دی ماه)، برنامه بازگشت روهینگیایی‌های آواره شده از بنگلادش به میانمار آغاز شود اما با توجه به نبود ضمانت تأمین امنیت روهینگیایی‌ها در میانمار، این برنامه هنوز قابل اجرا نبوده است.
عفو بین الملل همچنین ابراز نگرانی کرده که دیگر اقوام ایالت راخین از جمله بوداییان، بر روی زمین‌های رها شده روهینگیایی‌ها ساخت و ساز و تصاحب کنند. 
مقامات میانمار هنوز واکنشی به این گزارش نشان نداده اند.
میانماری‌ها که به از بین بردن شواهد جنایات ارتش برای بازرسی بین المللی متهم هستند، اظهار کرده اند که ساخت و سازهای در حال انجام، در راستای توسعه مناطق فقیرنشین است.

 

 

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۵۶۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در ایالت ایندیانا

ویدئویی از بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در ایالت ایندیانا توسط پلیس ضد شورش را مشاهده می‌کنید.

دریافت 2 MB

دیگر خبرها

  • فیلم/ بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در ایالت ایندیانا
  • انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند
  • وقوع گردباد‌ های قدرتمند در ایالت‌ های آمریکا (فیلم)
  • وقوع گردباد‌های قدرتمند در ایالت‌های آمریکا + فیلم
  • زمانیکه مسلمانان کاخ سفید را به مسجد تبدیل کردند! | فیلم
  • سقوط اندلس با یک تار مو
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • احکام دین باید در اجتماع جاری شود
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • کمین ترکیبی حزب الله لبنان برای کاروان نظامی صهیونیست‌ها در کفرشوبا