Web Analytics Made Easy - Statcounter

هرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان ، درباره آخرین پیگیر‌ی‌ها در خصوص حادثه شب گذشته مقابل اقامتگاه سفیر ایران در اتریش با اشاره به بیانیه رسمی پلیس وین در خصوص این موضوع، عنوان کرد: این اقدامی مشکوک است و هنوز ماهیت این اتفاق و انگیزه فرد مهاجم مشخص نیست.

وی با بیان اینکه پلیس و سازمان‌های ذیربط در اتریش موضوع را با دقت تمام پیگیری می‌کنند، عنوان کرد: برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که فرد مهاجم قصد داشته وارد اقامتگاه سفیر شود که با واکنش به موقع سرباز نگهبان مقابل اقامتگاه مواجه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*با دقت تمام موضوع را پیگیری می‌کنیم

قاسمی با ذکر این نکته که با سفارت ایران در وین و شخص سفیر و سفارت اتریش در تهران در تماس هستیم، تصریح کرد: با دقت تمام موضوع را پیگیری می‌کنیم و منتظریم پلیس و نهادهای ذیربط اتریش جزییات بیشتری را در این زمینه به ما ارائه کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی عنوان کرد: براساس اطلاع پلیس اتریش، موضوع در دست بررسی جدی است و برای آنها از اهمیت بسیاری برخوردار می‌باشد.

وی با اشاره به استقرار نیروی امنیتی در مقابل اقامتگاه سفیر ایران، خاطرنشان کرد: بلافاصله بعد از این ماجرا نیز نیروهای پلیس در محل حضور یافتند.

*تاسف از مجروحیت سرباز اتریشی/ حفاظت از اماکن دیپلماتیک و دیپلمات‌ها به عهده دولت متوقف فیه

قاسمی با ابراز تأسف از مجروحیت سرباز اتریشی در این حادثه، یادآور شد: به هر حال حفاظت و تامین امنیت اماکن دیپلماتیک و دیپلمات‌ها به عهده دولت متوقف فیه است و اتریش در این زمینه تلاش‌هایی کرده و امیدواریم در آینده تلاش‌های بیشتری در این زمینه انجام داده و دقت نظر بیشتری داشته باشد.

*تماس تلفنی قائم مقام وزیر خارجه اتریش با سفیر ایران

وی خاطرنشان کرد: طبق گزارش دریافتی لینهارت قائم مقام وزارت خارجه اتریش صبح امروز (دوشنبه) با عباداله مولایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در وین تلفنی صحبت کرد و ضمن احوالپرسی، شدیدا از آنچه که در مقابل اقامتگاه سفیر ایران در وین رخ داد، ابراز تاسف کرده و نگرانی دولت اتریش را از این قضیه اعلام کرده است.

قاسمی افزود: قائم مقام وزیر خارجه اتریش همچنین به سفیر ایران گفته است که نهادهای ذیربط اتریشی در حال بررسی موضوع هستند و با جدیت آن را پیگیری و رسیدگی می‌کنند و اطمینان داده است که هر چه لازم باشد انجام خواهند داد.

*بیانیه پلیس وین

لازم به ذکر است در پی حمله شب گذشته به اقامتگاه سفیر ایران در وین، پلیس این شهر بیانیه‌ای منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است:  «در ساعت  یازده و 30 دقیقه دیشب ( 11 مارس) درگیری در مقابل  محل اقامت سفیر ایران رخ داد. سرباز 23 ساله ارتش اتریش در این محل در حال خدمت بود که متوجه حضور فردی مشکوک  شد. این شخص به سمت این سرباز آمد و با چاقویی که از ژاکت خود خارج کرده بود، به وی حمله کرد. سرباز تلاش کرد که وی را به وسیله اسپری فلفل از خود دور کند. البته این اقدام بی‌فایده بود. تصاویر ویدئویی نشان می‌دهد که مامور و فرد مهاجم با هم درگیر شدند.سرانجام در پی شلیک متعدد به فرد مهاجم، وی به شدت زخمی و از پای درآمد.

مهاجم مردی 26 ساله و دارای تابعیت اتریشی است که در وین زندگی می‌کند. همچنان اطلاعات بیشتر و انگیزه وی از این اقدام روشن نشده است و دادگاه قانون اساسی و نهاد مبارزه با تروریسم بررسی این موضوع را در دست پیگیری دارند.
سربازی که در محل خدمت خود بود از ناحیه بازوی راست آسیب دید. وی که به بیمارستان منتقل شده است به دلیل اینکه جلیقه ضد گلوله پوشیده بود، آسیب بیشتری ندیده است.»

* هویت و انگیزه فرد مهاجم هنوز مشخص نیست

بهرام قاسمی پیش از این نیز ، عنوان کرد: طبق اطلاعی که دارم دیشب ساعت 23:30 در شهر وین یک مهاجم اتریشی که هنوز هویتش مشخص نیست، سعی می‌کند به اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران ورود کند که به سلاح سرد مجهز بوده و نهایتا با هوشیاری سرباز نگهبان اتریشی که در مقابل اقامتگاه سفیر به انجام وظیفه مشغول بوده مواجه می‌شود و برخوردی بین دو نفر پیش می‌آید و سرباز نگهبان مجروح می‌شود و هم اکنون در بیمارستان بستری است.

وی افزود: فرد مهاجم با شلیک گلوله سرباز نگهبان در مقابل اقامتگاه سفیر ایران در اتریش کشته می‌شود.

قاسمی عنوان کرد: فرد مهاجم حدود 26 ساله و ظاهرا دارای تابعیت اتریشی است و درباره هویت و انگیزه اقدامش اطلاعی واصل نیست، پلیس اتریش بلافاصله در محل اقامتگاه در حضور می‌یابد و تحقیقات خود را شروع کرده و در یک همکاری خوب موضوع را دنبال می‌کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: ما در وین و در تهران با مقامات اتریشی در تماس هستیم و امیدواریم که هر چه زودتر پلیس و مقامات امنیتی دولت اتریش بتوانند به نتایج لازم در تحقیقاتی که از دیشب آغاز کردند برسند و بتوانیم در ساعات آینده گزارش دقیق‌تری از انگیزه فرد مهاجم و هویت آن داشته باشیم.

قاسمی افزود: با آقای عباداله مولایی سفیر ایران در وین صحبت کردم و ایشان در سلامت کامل است و خوشبختانه هیچ گونه خسارتی به ما وارد نشده و فقط در این نزاع و درگیری و هنگام هجوم فرد مهاجم سرباز نگهبان مجروح شده و تحت درمان در بیمارستان است.

وی درباره وضعیت سرباز نگهبان مجروح هم گفت که اطلاع دقیقی درباره وضعیت جسمی سرباز مزبور ندارد.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۵۸۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خالی کردن حساب با پرسیدن فقط یک سوال

رییس پلیس فتا پایتخت از کشف پرونده کلاهبرداری تلفنی با موضوع برنده شدن در یک مسابقه تلفنی خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از کشف پرونده کلاهبرداری تلفنی با موضوع برنده شدن در یک مسابقه تلفنی خبر داد و گفت: مجرمین با این شگرد بیش از پنج میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند که شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در تشریح این خبر اظهار داشت" یکی از شهروندان به این پلیس مراجعه و مدعی شد شخصی با وی تماس گرفته و ضمن معرفی خود به عنوان مجری مسابقه بزرگ تلفنی اظهار داشته فقط با پاسخ به یک سوال می‌تواند برنده‌ی صد میلیون تومان شود که شاکی نیز وسوسه شده و با کلاهبرداران همراهی کرده و در ادامه با دریافت اطلاعات بانکی وی از او کلاهبرداری کرده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مجرمین با استفاده از ترفندهای زیرکانه مالباخته را متقاعد کرده که جهت دریافت جایزه خود کدهای مختلفی را که از پشت تلفن به وی اعلام می‌کرده است در مرورگر تلفن همراه خود وارد و اعلام کند، شاکی با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت تمامی موجودی حساب‌های بانکی خود می‌شود.
سرهنگ معظمی گودرزی ادامه داد: موضوع در دستور کار متخصصان پلیس فتا پایتخت قرار گرفت و پس از اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری متهمین شناسایی و پس از تشریفات قضائی هر ۴ عضو اصلی این باند دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

وی با اشاره به گسترده بودن ابعاد کلاهبرداری این مجرمین افزود: ممکن است شیوه‌های کلاهبرداری این افراد مجرم متفاوت باشد اما در نهایت به یک شیوه عمل می‌کنند و با اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفندهای ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی افراد را دریافت کرده و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد می‌کنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: همان گونه که به دفعات توسط پلیس هشدار داده شده است به هیچ عنوان جهت دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک و یا دادن اطلاعات محرمانه حساب بانکی از جمله اینترنت بانک و همراه بانک نیست و تماس‌هایی که این موارد را از شهروندان درخواست می‌کنند قطعاً کلاهبرداری است، همچنین هیچ سازمان دولتی اعم از صدا و سیما و اپراتورهای تلفن همراه، شرکت مخابرات، سازمان حج و زیارت و … با استفاده از خطوط شخصی و از بستر شبکه‌های اجتماعی با هیچکس تماس نمی‌گیرند و و صرف استفاده از لوگو و یا نشان این سازمان‌ها بر روی پروفایل شخص تماس گیرنده در شبکه‌های اجتماعی دلیلی بر صحت و تأیید منشأ این تماس‌ها نمی‌باشد همچنین شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان
  • تحولات غزه و روابط دوجانبه محور رایزنی وزیران خارجه ایران و عمان
  • محورهای رایزنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • امیرعبداللهیان از تماس تلفنی با هنیه درباره پذیرش آتش‌بس خبر داد
  • خالی کردن حساب با پرسیدن فقط یک سوال
  • تماس تلفنی وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ اسرائیل
  • نسل جدید تلفن‌های ثابت ویژه کسب و کارها
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه