Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@00:26:14 GMT

خاطره‌ای جالب از ملاقات مرحوم شاه آبادی با امام

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۷۱۴۶۳

خاطره‌ای جالب از ملاقات مرحوم شاه آبادی با امام

جماران روایت زیر را به نقل از آیت الله نصرالله شاه آبادی منتشر کرده است:

یک روز خدمت ایشان(امام) رسیدم و برادرزاده ام را هم با خودم بردم که می خواست ملبس شود.

امام تشریف آوردند و اعضاء هیات دولت و آقای هاشمی هم در جلسه حضور داشتند. به امام عرض کردم برادرزاده ام را آوردم ام برای معمم شدن به دست حضرتعالی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام بدون فوت وقت عمامه را بر سر برادر زاده ام گذاشتند. من به مزاح عرض کردم، آقا یک صلواتی یا بسم اللهی می گفتید. جمیعت خندیدند. تیمسار ظهیر نژاد گفتند بلند صلوات بفرستید و همه بلند صلوات فرستادند.

در ادامه آقای هاشمی به شوخی به من گفتند آقای شاه آبادی، همه شاه ها از بین رفته اند و بهتر نیست به جای شاه آبادی فامیلتان را خمینی آبادی بگذارید. من به ایشان گفتم که درست است که همه شاه ها از بین رفته اند، ولی فقط یک شاه مانده که آباد است و مایه افتخار حضرت امام بودند، و آن هم آیت الله شاه آبادی رحمت الله علیه بودند. امام هم به نشانه تایید فرمودند صحیح است. ( اشاره به شاگردی حضرت امام نزد حضرت آیت الله شاه آبادی فقید)

امام بسیار از مرحوم پدرم به بزرگی یاد می کردند. سالها شاگردی آیت الله العظمی شاه آبادی را کردند و خود را مدیون ایشان می دانستند.

امام یادم هست که فرموده بودند، در حوزه عالم فقیه و با سواد و فیلسوف شاید زیاد باشد، ولی اینکه در عین حال چنین شخصیتی، در عین علم و سواد، مبارز هم باشد جای تعجب دارد. و مرحوم آیت الله شاه آبادی چنین شخصیتی بودند

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۷۱۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران سربازان فداکار جبهه جنگ اقتصادی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، در خطبه‌های نماز جمعه اراک، اظهار کرد: بخش تولید در شرایط تحریم‌های ظالمانه با همت مضاعف کارگران دلسوز و زحمتکش سرپا است و توجه رهبر معظم انقلاب به تولید، نشان از اهمیت تلاش مضاعف برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان دارد.

وی تاکید کرد: کارگران همواره در راستای خنثی کردن توطئه‌های دشمن در جنگ اقتصادی و تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای تولید به صورت جهادی نقش آفرینی کرده‌اند.

امام جمعه اراک از کارگران به عنوان سربازان فداکار جبهه جنگ اقتصادی یاد کرد و گفت: این قشر زحمتکش برای رونق و جهش تولید از خودگذشتگی و ایثار کردند و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نکردند که جای تقدیر دارد.

تکریم معلمان در جامعه نهادینه شود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به فرارسیدن ۱۲ اردیبهشت بزرگداشت روز معلم گفت: تربیت نیروی انسانی خلاق، توانمند، باتقوا و کارآفرین رسالت خطیر معلمان در نظام جمهوری اسلامی است.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: همانگونه که رسالت انبیای الهی بویژه حضرت محمد (ص)، ترویج مکارم اخلاقی در جامعه بود، معلمان نیز چنین رسالتی دارند و همه باید قدردان زحمات این قشر از جامعه باشند.

وی تاکید کرد: منزلت والای حرفه مقدس معلمی درآموزه‌های اسلامی مورد تاکید ویژه است و تکریم معلم و افرادی که در تعلیم و تربیت انسان نقش اساسی دارند باید در میان همه اقشار جامعه نهادینه شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه آموزش بزرگترین نقش را در توسعه فرهنگی جامعه ایفا می‌کند، اظهار کرد: نقش معلمان، طلاب حوزه‌های علمیه و اساتید دانشگاه در این فرآیند بسیار کلیدی و حساس است.

امام جمعه اراک با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری افزود: این استاد فرزانه، نمونه یک معلم فداکار و پرتلاش بود که برای ترویج مکارم اخلاقی و اسلامی در جامعه تمام تلاش خود را بکار گرفته بود.

نقش ویژه شوراها در توسعه و عمران شهرها

آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته شوراها گفت: شوراها باید در توسعه و عمران شهرها تلاش ویژه ای داشته باشند و در کاهش هزینه‌های مردم به ویژه بخش مسکن گام‌های مؤثری بردارند و زمینه رضایتمندی مردم را افزایش دهند.

کد خبر 6089194

دیگر خبرها

  • کارگران سربازان فداکار جبهه جنگ اقتصادی هستند
  • برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم
  • حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است
  • مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • تسلیت اخوان انصاری در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟
  • خاطره جالب خسرو حیدری از دی‌ماریا