Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مازند مجلس»
2024-04-29@00:24:40 GMT

تغییرات مواضع سندیکا قابل قبول نیست

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۷۸۲۷۵

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر، جعفر سرقینی  در نشست شورای گفتگو درباره بحث عرضه و تعیین قیمت ورق فولاد در بورس کالا با بیان اینکه وزارت صنعت با ورود فولاد اهواز و گیلان به بورس کالا کاملا موافق است، افزود: در خصوص حل مشکلات عرضه و قیمت گذاری ورق فولاد، شورای رقابت یک مصوبه را ابلاغ کرد. همزمان با این مصوبه، ما نیز تعرفه واردات ورق را از ۲۰ به ۱۰ درصد کاهش دادیم تا سندیکای لوله و پروفیل به راحتی بتوانند مواد اولیه را تامین کنند اما به یکباره با تغییرات قیمت های جهانی شاهد هستیم که سندیکا اعلام می کند، مصوبه ای را که طی یکسال بررسی از سوی شورای رقابت ابلاغ شده را قبول ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور معادن وصنایع معدنی وزارت صنعت عنوان کرد: همچنین سندیکای لوله و پروفیل که امروز از عرضه حداکثری فولاد مبارکه در بورس کالا سخن می گوید، در گذشته طی نامه ای خواستار عرضه ۱۰ درصدی ورق در تالار بورس و عرضه ۹۰ درصدی در مچینگ بوده که این تغییرات مواضع سندیکا به هیج عنوان منطقی و قابل قبول نیست.

وی گفت: سندیکا یکبار به طور مشخص در مورد میزان عرضه ورق در تالار و سیستم مچینگ تصمیم بگیرد تا موضوع را بررسی کنیم.

به گفته سرقینی، نکته مهم لزوم تقویت بورس کالا به منظور تامین نیاز مصرف کنندگان دائمی ورق است.   به طوریکه هر مقدار سیستم مچینگ در بورس کالا محدود شود، خلاف قواعد بین المللی رفتار کرده ایم چراکه در دنیا قراردادهای بلند مدت به منظور تامین نیاز مستمر وجود دارد. در حال حاضر نیز فولاد مبارکه تا ۴۰ درصد ورق گرم را در تالار بورس عرضه می کند و مصرف کنندگان دائمی نیز مواد مورد نیازشان را از سیستم مچینگ تامین می کنند.

وی در پایان گفت: بهترین پیشنهاد برای حل مشکلات صنایع پایین دستی، پایش بهین یاب است به طوریکه با تقویت بهین یاب باید زمینه ثبت سفارش خرید در بورس براساس ظرفیت مصرف کنندگان فراهم شود تا با این کار به طور اتوماتیک شاهد کاهش تقاضا و قیمت های متعادل تر در بازار ورق باشیم.

منبع: مازند مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۷۸۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری هوای قابل قبول در پایتخت

شاخص آلودگی هوا بر روی عدد ۸۳ است و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

به گزارش میزان، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ شاخص آلودگی هوا بر روی عدد ۸۳ است و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

همچنین شاخص آلودگی هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته روی عدد ۹۰ قرار داشت و کیفیت هوا قابل قبول بود.

گفتنی است؛ از ابتدای سال جاری تا امروز ۵ روز هوای پاک و ۳۲ روز هوای قابل قبول، در روزشمار شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کیفیت هوای تهران در چه وضعیتی است؟
  • کیفیت هوای مشهد «قابل قبول» است
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • بررسی معاملات بورس کالا
  • پایداری هوای قابل قبول در پایتخت
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • امروز در تهران نفس بکشید
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است