Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وين - ايرنا - مقام هاي اتريش روز سه شنبه اعلام کردند فرد عامل حمله به يک مامور پليس در برابر اقامتگاه سفير ايران در وين ، گرايش هاي ديني افراطي داشته است.

به گزارش ايرنا، `ميکائيلا کارديس` رئيس اداره امنيت عمومي پليس اتريش در يک کنفرانس خبري گفت: شواهد اوليه حاکي از آن است که اين مرد 26 ساله `آشکارا گرايش هايي به اسلام سياسي` (گرايشهاي افراطي و سلفي) داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وي گفت که وسايل و اقلام توقيف شده در محل اقامت او در روزهاي آينده مورد بررسي بيشتر قرار خواهد گرفت.
به گزارش مطبوعات اتريش ، با تجسس ماموران پليس و واحد ضد تروريستي در روز دوشنبه از آپارتمان محل سکونت فرد عامل حمله همچنان علت و انگيزه هاي اقدام يکشنبه شب مشخص نشده است. داده ها و اطلاعات به دست آمده از رايانه ها و گوشي تلفن همراه اين فرد همچنان در دست بررسي و تحقيق است و ماموران اميدوارند با تکميل اين تحقيقات بتوان به انگيزه اين فرد پي برد.
روز گذشته (دوشنبه) نيز پليس اتريش با صدور بيانيه اي اعلام کرد انگيزه حمله شب گذشته به اقامتگاه سفير جمهوري اسلامي ايران در وين نامشخص است و تحقيقاتي گسترده در اين زمينه آغاز شده است.
روزنامه`کورير`اتريش به نقل از`هارالد شوروس`سخنگوي پليس نوشته که انگيزه هاي مذهبي و سياسي در اين حادثه منتفي نيست . اين سخنگو همچنين گفته که ممکن است اختلالات رواني فرد مهاجم عامل اين حادثه بوده باشد.
به نوشته اين روزنامه ، فرد مهاجم يک اتريشي مصري تبار به نام `محمد .ي` بوده که به گفته دوستانش اعتقادات ديني داشته ودرصفحه فيسبوک خود يکي از واعظان متعصب آلماني به نام `پي ير فوگل` که زماني از اعضاي يک گروه سلفي بوده است را دنبال مي کرده است.
اين روزنامه به نقل از دوستان `محمد ي` نوشته که او اهل مسجد و عبادت بوده و حتي مدتي در علوم اسلامي (سلفي) تحصيل کرده است و اين گمانه زني را مطرح کرده که او ممکن است در ماههاي اخير به گرايش هاي افراطي متمايل شده باشد.
نشريه اتريشي پروفيل (Profil) سال گذشته نوشته بود که تقريبا يک سوم از جوانان مسلمان در اين کشور در خطر پيوستن به گروه هاي افراطي قرار دارند. به نوشته اين نشريه، گزارش ها حاکي از اين است که گروه هاي افراطي با برنامه ريزي هاي دقيق به دنبال جذب نيرو در جهت اهداف خود هستند. در حال حاضر نيز بررسي ها نشان مي دهد که بيش از 400 تن از جوانان يا جذب اين گروه هاي راديکالي شده اند و يا به دنبال برقراري ارتباط با آنها هستند که بيشتر آنان جوانان چچني تبار و ترک تبار هستند.
حدود ساعت 11 و نيم شب يکشنبه (به وقت محلي) حادثه اي در برابر اقامتگاه سفير ايران در منطقه 13 شهر وين روي داد و فردي مهاجم با بيرون آوردن چاقويي از زير ژاکت خود اقدام به حمله به سرباز محافظ کرد. سرباز در ابتدا با استفاده از اسپري فلفل براي دور کردن مهاجم تلاش کرد که تاثيري نداشت . در اين درگيري سرباز 23 ساله از ناحيه بازو مجروح شد و فرد مهاجم 26 ساله که تابعيت اتريشي داشته است ، به ضرب گلوله کشته شد.
بنابر بيانيه پليس اتريش ، انگيزه مهاجم از اين اقدام کاملا نامشخص است و واحد ضد تروريستي پليس اتريش (LTV) تحقيقات گسترده اي در اين زمينه آغاز کرده است.
رسانه هاي اتريش از جمله روزنامه `وينر تسايتونگ` و `دي پرسه` در باره اين حادثه همچنين به سابقه تاريخي ساختمان محل اقامت سفير ايران اشاره ميکنند که ساختماني تاريخي است که مذاکرات مهم مربوط به دولت موقت در جمهوري دوم اتريش در زمان کارل رنر در آوريل 1945 پس از جنگ جهاني در اين ساختمان انجام شده است.
اروپام**1078**1590
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۸۰۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تضمین مارکو به فرستاپن برای ترک ردبول

هلموت مارکو به قهرمان سه دوره اخیر فرمول یک برای ترک تیم ردبول اتریش قول داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از بی‌بی‌سی اسپورت؛ هلموت مارکو، مشاور ردبول به مکس فرستاپن  قول داده است که اگر این راننده هلندی بخواهد قراردادش را فسخ کند، به او برای جدایی‌اش از این تیم کمک کند.

انتقاد ردبول از مرسدس در ماجرای جذب فرستاپن

هلموت مارکو گفت: اگر مکس فرستاپن تصمیمی برای جدایی از ردبول و ادامه دوران حرفه‌ای‌اش در تیم دیگری در فرمول یک داشته باشد، به او بدون تردید کمک خواهم کرد.

در ابتدای سال مشخص شد که توافق مکس فرستاپن با ردبول اتریش شامل بندی است مبنی بر اینکه اگر مارکوی 81 ساله این تیم را ترک کند، او می‌تواند جدا شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تضمین مارکو به فرستاپن برای ترک ردبول
  • اقامتگاه‌های ارزان و اقتصادی در آبادان
  • سفیر نیوزلند در ایران: از سفر به قزوین هیجان زده شده ام
  • بازدید سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران
  • سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران بازدید کرد
  • افزایش ۶ رشته محل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد زاهدان
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • افزایش گرایش مردم به لیست‌ها در دور دوم انتخابات مجلس
  • پنج بازی مهم برای مهاجم با انگیزه پرسپولیس
  • حماس:اسرائیل دربرابر شروط حماس عقب نشسته/منتظرتضمین آتش‌بس هستیم