Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام - ایرنا - مدیر کل کتابخانه های عمومی ایلام گفت: کتاب های ادبیات و علوم اجتماعی عمده ترین و بیشترین موضوع هایی هستند که مراجعان به کتابخانه های عمومی ایلام تقاضای آنها را دارند.

مراد جلیلیان روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از این دو مورد کتاب هایی با موضوع دین و مذهب، علوم محض، تاریخ و جغرافیا، فلسفه و روانشناسی، علوم کاربردی و عملی،هنر و سرگرمی، کلیات و زبان ها به ترتیب اولویت های بعدی کتابهای مورد تقاضای مراجعان به کتابخانه های عمومی این استان را تشکیل می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه عمده مراجعان به کتابخانه های عمومی این استان را بانوان تشکیل می دهند ادامه داد: از مجموع 100هزار و 167نفری که امسال به کتابخانه های عمومی این استان مراجعه کرده 59 هزار و 145نفر زن و 41هزار و 22نفر را مردان تشکیل می دهند.
وی بیشترین دوره سنی که به کتابخانه های عمومی استان مراجعه شده در سال جاری را نوجوانان و جوانان عنوان کرد و کودکان و بزرگسالان به ترتیب مراجعان بعدی را تشکیل می دهند.
جلیلیان با بیان اینکه امسال دو کتابخانه در این استان کلنگ زنی شده و دو کتابخانه زنجیره و مرکزی نیز بهره برداری شده اند، افزود: اکنون عملیات ساخت هفت کتابخانه روستایی نیز با مشارکت افراد خیر در حال ساخت است.
وی گفت: علاوه بر این ساخت هشت کتابخانه در مناطق شهری استان نیز در حال احداث است که در مجموع 70درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
به گفته مدیر کل کتابخانه های عمومی ایلام، اکنون 650 هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی این استان وجود دارد و بیش از 36هزار نفر نیز عضو کتابخانه های عمومی هستند.
وی تعداد کتابخانه های فعال موجود در استان را 52 مرکز عنوان کرد که از این تعداد 43 کتابخانه عمومی و 9 کتابخانه نیز مشارکتی است.
7171/6034

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۹۰۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی فلاح ظهر دوشنبه در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان، ضمن بازدید از پروژه کتابخانه مرکزی رشت، افتتاح این مرکز بزرگ فرهنگی را در رشد و بالندگی بیشتر فرهنگی گیلان مؤثر دانست و اظهار کرد: حوزه فرهنگ یکی از مهمترین ارکان رشد و توسعه کشور محسوب شده و حمایت از کتابخانه های عمومی وظیفه مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مهدی فلاح رسیدگی به وضعیت معیشتی کتابداران در مجلس شورای اسلامی را از اهم وظایف نمایندگان ملت برشمرد و افزود: همکاری با نهاد کتابخانه های عمومی کشور در کنار سایر نمایندگان، اهمیت به مقوله معیشتی کتابداران به ویژه در دوره جدید حاکی از نگاه امید بخش به موضوعات فرهنگی و آینده کشور است.

فلاح توسعه کتابخانه های عمومی در کشور و به ویژه در استان گیلان را امری بسیار مهم ارزیابی و نیاز استان در این حوزه را پراهمیت توصیف کرد و گفت: کتابخانه مرکزی رشت به عنوان مهمترین پروژه فرهنگی استان باید با تعامل و همکاری همه مسؤولین امر تکمیل و برای استفاده مردم فرهنگ دوست استان تجهیز و مورد بهره برداری قرار گیرد.

کد خبر 6092053

دیگر خبرها

  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری